Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primeran(vm.91) puhallin reistailee?

Aloittaja levo-55, joulukuu 21, 2007, 19:18:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

levo-55

Ongelmana on se,että välillä puhallin ei toimi vasta kun autolla on ajettu noin 5-10 minuuttia.Onko foorumilaisilla kokemuksia/neuvoja tälläseen tilanteeseen?Puhallin päälle lähdettyään toimii aivan normaalisti.Varsin vittumainen vika näin talvea ajatellen. :)

take

Olisko moottorista hiilet loppu? Lähteekö pyörimään takomalla? Ensimmäisenä tulee mieleen et hiilet ei saa kontaktia ennen kuin jonkin aikaa on tärissyt ja hiilet liikkunut. Asiaa voi koettaa auttaa ottamalla moottorin irti ja puhaltamalla paineilmalla siitä moottorin hiilipäädystä sisään. Näin lähtee suurimmat röhnät pois ja voi samalla koettaa onko se kuinka jäykkä pyörimään.

levo-55

#2
Tarkoitatko mahdollisesti laturin hiiliä?Nimittäin noin kolme viikkoa sitten vaihdoin uuden laturin,joten sen ainakin pitäisi toimia.

take

Ei vaan sen reistailevan puhaltimen mottorin. Käsitin et puhallin reistaa eikä laturi? Vai mitä nyt oikeen tarkotit?

cedricfan

Likainen tai loppuunkulunut kollektori (siis siellä puhallinmoottorissa tietty)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

take

LainaaLikainen tai loppuunkulunut kollektori (siis siellä puhallinmoottorissa tietty)
Menee ehkä hiukan ohi mutta ihmetyttää noissa puhaltimen moottoreissa että niissä loppuu kollektori yhtäaikaa kun hiiletkin. Yleensä samaan sähkömoottoriin saa vaihtaa monet hiilet ennen kuin kollektori on loppu. Mikähän noissa sitä kollektoria rasitaa niin kovin? Alijännitteellä pyöritys? :-?

cedricfan

#6
No eikös se ole nimenomaan oikeaa tasalaatuisuutta että koko laite on samaan aikaan loppu?
Kannattaa nimittäin muistaa myös se että yleensä noita ll-moottoreita ei ole muutenkaan tehty purettaviksi & korjattaviksi. Esim hiilien materiaali on eri kovuista kuin latureissa eikä oikeita varaosahiiliä ole moneenkaan edes olemassa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

take

LainaaNo eikös se ole nimenomaan oikeaa tasalaatuisuutta että koko laite on samaan aikaan loppu?
Kannattaa nimittäin muistaa myös se että yleensä noita ll-moottoreita ei ole muutenkaan tehty purettaviksi & korjattaviksi. Esim hiilien materiaali on eri kovuista kuin latureissa eikä oikeita varaosahiiliä ole moneenkaan edes olemassa.
Niinpä. Se olis ihan väärin varaosamyyjiä kohtaan jos se puhaltimen moottori tehtäis yhtä vahvaksi kuin vaikka E-koneen startti. 470tkm ja vielä orkkis startti ja kerran vaihettu hiilet matkalla. Oli se ihan liian halpa korjata. Primerasta meni startti jo 120tkm ajettuna eikä hiiliä edes saa.  ;D Sehän sitä. Samaa kovuutta muuten on startin hiilet eikä niissäkään kommutaattori lopu.

Tuosta "oikeasta tasalaatuisuudesta" on aika hyvä esimerkki nämä uusimmat nissanit. 160tkm ja kaikki alkaa olla loppu. Jakopää, loota, alusta ja elektroniikka kettuilee jatkuvasti. 10 000E lasku käteen merkkiliikkeestä. Vai ostasko ehkä uuden? Siitä onko se hyvä vai huono asia voidaan taas olla montaa mieltä. Riippuen katsooko kuluttajan, valmistajan vai viherpiiperön näkökulmasta. ;D

cedricfan

Mutta eihän eurooppalaisen henkilöauton kuulukaan kestää kuin 160tkm!
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

M i g i

Bosch Lämppärin moottori.. ei näyttäis äkikseltään olevan purettavissa.. N14 ja n13 sunnyjen omatkin käypäsiä  ;)