Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Diesel nissanit...

Aloittaja ka00z, joulukuu 11, 2007, 15:52:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ka00z

Eli pahoittelut jos tämänkaltainen yleisthriidi on jo olemassa, mutta päätin kuitenkin poiketa kysymään jälleen.

Millaisia kokemuksia yleensäkin nissanin dieseleistä on?
Tarkennetaan nyt sen verran että katetaan ainakin korit B11, N13/N14/N15, T12, P10/P11.

T12 taitaa olla koneena LD20, millaisia kokemuksia tästä? Nuo cd20 ainakin tuntuvat kestävän helpostikin suurempia mittarilukemia.

zedric

jos tarkkoja ollaan,T12 on LD20 II motilla,eli kuminauha käyttönen nokka...

eipä oo kokemusta nuista etuveto ihmeistä,LD 20/ 28 kyllä....kestäähän nuo dieselit sen +500000tkm
helposti oikeellä käytöllä,toisaalta empä oo ld konetta hajalle saanu.

vaikka kaasussa ei oo ku 2 asentoa  ;D ;D

C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130. ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004

Aku_81

Vajaan 100tkm on tullu ajettua N15 diisselillä, peruslaiska cd20 patahan siinä on, mut kylhän sillä kerkiää. Keskikulutus on vaihdellu 4,7-6,2L/100km, keskimäärin 5,5L/100km on keskikulutus. N13 sunnyn jälkeen N15 almera on melko paljon parempi ajaa, varmaan myös vaikuttaa että autolla on vasta ajettu vajaa 220tkm, sunnyssäkin samat kilsat. Melko lämmin almera on. Onhan matkan varrella jotain vikoja ollut, vakiovika eli lasinpyyhkijän vivustot petti 145tkm, laturi meni 180tkm ajettuna, varmaan osasyyllinen oli huono akku. Muutenhan on tehty vain normihuollot.

-Vonjake-

#3
Itseä kiinnostaisi kansa näiden kulutus, mitä Bluebird 2.0d ja Primera, Sunny ja Almera samankokosilla moteilla kuluttaa? Ilmeisesti ei oo samat koneet vai mitenkä on ?
Finn Datsuns
Paskat 4motion
CfMoto

Aku_81

LainaaItseä kiinnostaisi kansa näiden kulutus, mitä Bluebird 2.0d ja Primera, Sunny ja Almera samankokosilla moteilla kuluttaa? Ilmeisesti ei oo samat koneet vai mitenkä on ?

Primerassa, Sunnyssä ja Almerassa samankokoiset motit on samoja, Bluebirdissä taitaa olla eri eli ld20?

cedricfan

CD17: N12, N13, B11, B12
CD20: N14, Y10, N15, P10, W10
CD20T: P11
(CD-perhe kevyempi OHC-nelonen jakohihnalla, oma perusmoottorirakenteensa etuvetoisiin)

LD20: 910, C120 (hihna ruiskupumpulle, OHC-nelonen, sukua L-bensakoneille)
LD20-II: U11, T12, C22, C23 on LD23 (hihna kiertää nyt myös nokka-akselin)

LD28: 430, Y30, C31 (hihna ruiskupumpulle, OHC-kutonen)

RD28: C32, Y60/260 RD28T turbolla (jakohihnallinen OHC-alumiinikutonen)

Pakuissa ja antiikki-Ceduissa SD- ja TD-moottorit

YD-sarja, mihin ne perustuu?

Rellumyllyjä mm Micra ja 2000-luvun uudet mallit
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

-Vonjake-

Ja tosiaan unohtui tuo micra 1.5 diesel. Tästä käyttökokemuksia. Ja kulutus, vero yms. Tai lähinnä paino.
Finn Datsuns
Paskat 4motion
CfMoto

BA

#7
Lainaa

Rellumyllyjä mm Micra ja 2000-luvun uudet mallit


K12 diesel on Rellun dCi-koneella, K11 Pösön TUD5-koneella. Valitse siinä sitten kahdesta pahasta vähemmän paha. ;D


K12 Dieselin hinta on ainakin erittäin korkea muihin saman kokoluokan autoihin verrattuna. Sillä rahaa mikä menee Micraan, sais melkein jo Diesel-Corollan. :o Katotaan nyt mihin saa hinnan pudotettua vuodenvaihteessa.
Edit: Näkyis olevan nyt jo hiukan hinta pudonnut kuukaudentakaisesta.

K12-Diesel Micran kokonaismassaksi on ilmoitettu 1550kg, eli mitä se sitten tekee veroina?

Pieni diesel täälläkin on haussa...

Hanhi

1550kg kokonaismassaa niin 391,28 € extraa valtiolle kiitooosss  ::)

Tomppa_82

Koska tää nyt ilmeisesti on yleistopikki dieseleistä niin kyselisin samoilla lämpimillä, että mitä veikkaatte ongelman lähteeksi?
TD Primera siis todella heikko käynnistymään kylmänä ja starttaa pitkään vaikka olisikin "roikan nokassa". Mutta kun mottorin on ajanut lämpimäksi niin käynnistyy jo paremmin.

Olisiko vika siis viime vuonna vaihdetuissa tarvikehehkuissa ja voisiko pumpun ajoitus olla niin persiillään?

Hanhi

Lainaa

Olisiko vika siis viime vuonna vaihdetuissa tarvikehehkuissa ja voisiko pumpun ajoitus olla niin persiillään?

Pumpun ajoituksesta lähtisin itse ensin liikkeelle, onko koneen ääni muuttunut mielestäsi?

Tomppa_82

Lainaa

Pumpun ajoituksesta lähtisin itse ensin liikkeelle, onko koneen ääni muuttunut mielestäsi?

en kyllä oo huomannut mitään muutosta äänessä. Ehkä veto hieman heikentynyt..

Lerssinen

Eihän nuo oo SD koneetkaan vielä ajamalla rikki menneet  :o
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Aku_81

Lainaa




Pieni diesel täälläkin on haussa...

Miksei pieniruokainen bensa? Dieselin hinnanousu plus dieselvero kutistaa kyllä dieselin kannattavuutta, varsinkaan jos ei pikkuautoakaan voi katsastaa pakettiautoksi.

BA

#14
Kilometrejä Micraan tulee nyt vuodessa jonkin verran yli 40000. Sen kulutus on keskimäärin kuuden litran molemmin puolin, mutta moottoritiellä kun pitää mittarissa 120, nousee jo seitsemään. Maantiellä pihistellen pääsee viiteen. Esim. Hyundai Getz Dieselin sain viemään maantiellä normaalilla ajotavallani hiukan yli nelisen litraa. Paljon saa vielä dieselin hinta nousta ennen kuin kannattaa bensassa pysyä. Järkevintä olisi kyllä hankkia paku, mutta ne ovat pikkuautoihin verrattuna hinnoissaan. Sillä rahaa kun ostaa kohta uuden Getzin, ei meinaa saada 5v vanhaa pakua.

Eli karkeasti jos Micra vie polttoainetta 6l/100km, Getz 4l/100km, ajan 40000 vuodessa, säästän polttoainetta vuoden aikana 800l Getzillä.

Edit:
Siis Micra vie 2400l Bensiiniä vuodessa, Getz 1600l Dieseliä. Kun laskee vielä bensan ja dieselin hintaeron, nykyisellään, tulee säästöä n.1000€. Siitä se pirun dieselvero pois, niin on vielä yli 600€ säästöä. Ja jos kymmenen vuotta vanhaan Micraan saa pikkuhiljaa olla ostamassa osaa vähän sinne sun tänne, niin tuollainen uusi Getz pitäisi mennä kohtuuvähäisillä ylimääräisillä varaosahankinnoilla. Ja jos sellaisia tulee, nekin menee jonkin aikaa takuun piikkiin.

Edit2:
Ja vielä kun ajo on pääasiassa työmatkaa, n.100km päivässä ja ne menee verotukseen sen 500€ "omavastuun" jälkeen, se säästökasa kasvaa taas roimasti. Tietty jos valtio korvaisi matkakuluja polttoaineen hinnan mukaan, niin tilanne olisi eri. Mutta nyt kun se on sama kilometrikohtainen korvaus, ajoit sitten veekakstoista verrarilla tai Priuksella.



On tätä asiaa jo muutama kuukausi mietitty, ja useampi vaihtoehto käyty läpi.

take

Hiukan OT mutta dieseliin liittyy: Tietääkö joku mikä tämä dieselin hinnan hypähdys nyt mahtoi olla kun näyttää että tulee taas hiljalleen alaspäin hinta. Syksyllä oli vielä alle euron, sitten ei saanu mistään alle 1,10 euron ja nyt alkaa halvimmat olemaan 1,05 ja alle 1,10 yleisesti. Männävuosina talvilaatuun siirtyminenkään ei ole sentään 10 sentin nousua aiheuttanu. :-? Joku hintapaniikki sen takia kun esitettiin että dieselin vero nostettaisiin bensan tasolle?

-Vonjake-

#16
Joo, tuossa laskin äkkisiltään, että pari tonnia tulee käteen plussaa vuodesta, jo pelkistä työmatkoista, jos vertaa pikkudieselin kulutusta tuohon lava-datsuniin. Pelkällä kulutuksella ajateltuna. Taijjan siirtyvä VAGinistiksi piakkoin, näin työmatka merkeissä. Siinä pieni ero, onko kulutus 13 vai 5 litraa sataselle. Tai halvimmillaan 4 ja 10 l/100km  :)

Tuota dieselin hinnan nousun syytä ihmettelin jo aikaisemmin, mutta eipä sitä missään tunnuta tietävän.
Finn Datsuns
Paskat 4motion
CfMoto

ka00z

LainaaHiukan OT mutta dieseliin liittyy: Tietääkö joku mikä tämä dieselin hinnan hypähdys nyt mahtoi olla kun näyttää että tulee taas hiljalleen alaspäin hinta. Syksyllä oli vielä alle euron, sitten ei saanu mistään alle 1,10 euron ja nyt alkaa halvimmat olemaan 1,05 ja alle 1,10 yleisesti. Männävuosina talvilaatuun siirtyminenkään ei ole sentään 10 sentin nousua aiheuttanu. :-? Joku hintapaniikki sen takia kun esitettiin että dieselin vero nostettaisiin bensan tasolle?


Tuo hintapiikki taitaa johtua tuolta Amerikan mantereelta. Talvi se sinnekin tulee ja lämmitykseen ja ylläpitoon tarvitaan sitä öljyä.

Eipä muuten toi bensanhintakaan ihan normaalissa talvihinnassaan ole.. en muista milloin olisin joutunut maksamaan lähes 1.35e/l ysivitosesta. Kesällä sen jotenkin käsitti vielä, vaikka oli hieman janoisampi celica alla.

Aku_81

LainaaJoo, tuossa laskin äkkisiltään, että pari tonnia tulee käteen plussaa vuodesta, jo pelkistä työmatkoista, jos vertaa pikkudieselin kulutusta tuohon lava-datsuniin. Pelkällä kulutuksella ajateltuna. Taijjan siirtyvä VAGinistiksi piakkoin, näin työmatka merkeissä. Siinä pieni ero, onko kulutus 13 vai 5 litraa sataselle. Tai halvimmillaan 4 ja 10 l/100km  :)

Tuota dieselin hinnan nousun syytä ihmettelin jo aikaisemmin, mutta eipä sitä missään tunnuta tietävän.

Noilla laskutavoilla kannattaa mikä diesel-auto tahansa kun vertailukohteet on noin erilaiset, tietenkin on halvempaa ajaa vähän kulutavalla.  Vaikka diesel tulee monesti halvemmaksi, on vaan tuoreiden ja turvallisten hinnat vielä melko suolaisia, pitää turvallisuusnäkökulmaa ajatellen itse ostaa seuraavaksi bensa :P