Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Vaihtaisin sytytystulpat ( Nissan Almera )

Aloittaja Tuomaa, marraskuu 25, 2007, 15:37:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuomaa

mutta ei onnistu niin kuin vanhaan corollaani.  :'(

Kyseessä on Almera, vm-01, 1.5 litran koneella.
Ohjekirjassa sanotaan että irroita liittimet puolasta.
No juu. Miten nuo liittimet saa irti? En haluaisi rikkoa niitä, kun
kuitenkin maksavat mansikoita.

Vetämällä vai mihin suuntaan pitää joitain klipsiä vääntää että irtoaa?  :-/

Tiedosta kiitollinen...

Uusi Nissanisti

Minä yleensä irrotan johdot vain tulpista jos ei ole tarkoitus johtoja vaihtaa!  8-)

take

LainaaMinä yleensä irrotan johdot vain tulpista jos ei ole tarkoitus johtoja vaihtaa!  8-)
Kun ei ole tulpanjohtoja vaan puola on tulpan päällä!!!

Ne vihreet lukitukset pitää painaa sisään puolaa kohti. On tosi tiukat joskus. Sitten kun liitin lähtee auki niin ne lukitukset jää pohjaan ja napsahtaa takaisin kun liitin laitetaan takaisin paikalleen.

Uusi Nissanisti


cedricfan

Moternia tekniikkaa. Ja aivan järjetön paikka, koska puola ei tykkää kuumasta. Saati sitten noi irrotusongelmat... Noh, tuleepa puolamyyntiäkin vihdoin Nissaniin :-X
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

take

No näissä on aika vähän puolavikoja sentään. K12 micra on paljon pahempi kun imusarja ja ilmanputsarikotelo on päällä vielä estämässä jäähtymistä yläkauttakin. ;D Niihin on puolia jonkin verran jouduttu vaihtaan.

Eikös muuten jossain CA-koneessa ollut jo -80 luvulla suorasytky? Vai muistanko väärin? Jostain Nissanin koneesta jäänyt semmonen musitikuva että puolat on peltisen kannen alla kuten saabissa ja maksaa hunajaa. :-?

Ape86

LainaaNo näissä on aika vähän puolavikoja sentään. K12 micra on paljon pahempi kun imusarja ja ilmanputsarikotelo on päällä vielä estämässä jäähtymistä yläkauttakin. ;D Niihin on puolia jonkin verran jouduttu vaihtaan.

Eikös muuten jossain CA-koneessa ollut jo -80 luvulla suorasytky? Vai muistanko väärin? Jostain Nissanin koneesta jäänyt semmonen musitikuva että puolat on peltisen kannen alla kuten saabissa ja maksaa hunajaa. :-?

kyllähän nuo puolaroplaamat on tuttuja 200sx ajoilta  ;D

mvT

Jeps, mulla oli gti sunnyssä kanssa suorasytkä. Muistaakseni vielä noissa noita puolia paloi vielä ihan kiitettävää tahtia.. :-/

Uusi Nissanisti

Suorasytkän voi toteuttaa fiksummminkin, ainakin meidän pirsseissä on tähän asti löytynyt puolapakka lohkon päästä!  8-)

cedricfan

Mutta eihän se ole suorasytkä jos autossa on tulpanjohdot :-/
Tuo jakajan korvaaminen puolalla oli muuten välivaihe, joskin kohtuuhyvin toimiva ratkaisu. Paitsi Voorttit & ranskikset, mutta senhän arvas jo muutenkin ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Uusi Nissanisti

#10
LainaaMutta eihän se ole suorasytkä jos autossa on tulpanjohdot :-/
Tuo jakajan korvaaminen puolalla oli muuten välivaihe, joskin kohtuuhyvin toimiva ratkaisu. Paitsi Voorttit & ranskikset, mutta senhän arvas jo muutenkin ;D
Ei kait ole suorasytkä jos ei ole "intekroitu" tulppaan?  ;D Ei kait "piuhan" pituudella merkitystä, siis voi olla nolla jos on pelkät "liittimet"  ::)
Ranskiksista kokemusta vain grilliltä, mutta 4 Voortiakin ollut ja hyvin "pakat" pelitti!  :)
Yks oli kyllä tarkka tulpistaan, siis väärät ei kestäneet!  :(
Toisaalta hyvä joskus olla "tarkka tavarastaan"?  8-)

Tuomaa

Palaan topicin alkuperäiseen aiheeseen eli tulppien vaihtoon...

Jotenkin tässä Nissanissa jälleen kerran huomasin, että ohjekirjaa EI KANNATA
lukea. Tulpat onnistuu vaihtaa, kun JÄTTÄÄ liittimet irroittamatta, irroittaa ruuvit ja
näkäisee koko johtohässäkää reippaammin ylöspäin. Puolat mahtuvat tulemaan sitten
ulos ja tulppiin pääsee käsiksi.

Tätä ei muuten itse älynnyt, piti näyttää fiksummalle...  ;D... >:(