Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Sunny B11 isompaa myllyä

Aloittaja Sunny_N13, joulukuu 13, 2007, 00:21:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sunny_N13

En löytänyt vastaavaa aihetta jossa kukaan tälläistä projektia suunnittelisi. Eli alkoi B11 malli kiinnostaa. Olisiko tuohon malliin mahdollista laittaa uudemmasta N13 sanista E16 tai GA16 moottoria niin että saisi viellä kilpiin  :)
Tuo GA16i tms ruiskumylly olisi aika kova tuossa B11 sanissa, onko kellään?

Toinen vaihtoehto olisi N12 cherry johon laittaisi N13 saniaisen koneen, löytyyköhän tälläisiä autoja keneltäkään?

Nyt vähän infoa noista moottorien kiinnityksistä, onko luvassa hitsaamista jne. Pitääkö jarrut päivittää N13 tasolle? Tuleeko vaihdelaatikoiden kiinnityksessä ongelmia? :-?

take

#1
B11 ja N12 on ihan sama työ sovittaa N13 tekniikkaa. E16 kone istahtaa "heittämällä" paikalleen jos on ollut bensakoneella. Parhaan suorituskyvyn saamiseksi kannattaa sovittaa myös N13 vaihteisto.
Tarvittavat muutostyöt E16 konetta varten:
Kaasuvaijeri pitää olla N13 oma.
Jakopään puoleinen kannake pitää ottaa vanhasta E15 tai E13 koneesta.
"Ylimääräinen" letku lämmityslaitteelle pitää tukkia siitä alavesiletkun lähdön vierestä.
Pakosarja pitää ottaa E15 tai E13 koneesta. E15 on parempi 4-2-1 tyyppinen pakosarja.
Kytkimen painelaakeri pitää tarkistaa että ei ole liian pieni asetelmaan. Mielellään N13 ottaa painelaakerin.
Jos haluaa säilyttää N13 tehokkaaman 60A laturin niin B11 laturin liitin pitää purkaa ja jos haluaa huolella tehdä niin siirtää liittimen N13 sunnystä. Tai suoraan purkaa liittimet irti ja tökkii kiinni. Jos taas tyytyy siihen B11 50A laturiin niin pitää hihnapyörät ja jakokopat vaihtaa E15 moottorista.
Leimaa varten joku toditus että E16 moottorin saa asentaa eli tehot ja painot. Käytännössä mitään niin näkyvää eroa ei tule että kukaan huomaisi mutta katsastamaton on aina laiton. Ja eiku tekemään. :)
N13 vaihteiston sovittaminen onkin hiukan työläämpi. Vaatii seuraavat muutokset:
Vaihteensiirtäjän haarukka kannattaa vaihtaa B11 vaihteistosta jotta vaihteet pysyvät entisillä paikoillaan.
Vaihteiston puolen kannake ei passaa muuten kuin väkisin vääntämällä paikalleen. Tämän voisi myös siirtää jos haluaa. Vaatii hitsaamista.

GA16 kone onkin hiukan työläämpi sovittaa mutta E16 antaa jo mukavaa lisäpotkua. Joku muu osaa kertoa paremmin varmaan GA-koneen sovittamisesta.

Nii ja jarrut on samat N13 kuin B11 mallissa. Vasta getarissa on tehokkaamat jarrut. Tosin kokemuksen syvällä rintaäänellä kehottaisin hankkimaan jostain B11/N12 turbo tai diesel-mallin etujarrut. 3mm isommat männät ja jäähdytetyt levyt olisi asiaa jo vanhalla E15 koneellakin. Ne istuu paikalleen heittämällä varsinkin jos hankkii kokonaiset etunavat. Isomman pääsylinterin hyöty katukäytössä lienee olematon. Ainakin tuntuu tehokkaammilta pienellä pääsylinterillä kuin isommalla.

hege85

#2
sunnyn mallisarjan tehokkain on 75hv eli saat pistää siihen 90hp koneen muutoskatsastuksella,, E16 kone menee aika nätisti sinne . minä katsastin sunnyn e16 koneella enkä puhunut muutoksista mitään , sanoin vaa että on dieselin etujarrut paikallaan ... ei pidä tietenkään harrastaa mitään laittomuuksia mutta periaatteessahan laki antaa luvan kasvattaa iskutilavuutta 10% (1500 +10%=1600cc ,,)ilman mitään katsastuksia ja 86 vuosimallaissa ei ole sitä virityksien tarvitsemaa muutoskatsastusta siis jos "päästöt muuttuu" (vaparikoneessa) , lohko tuossa on sama ja lohkonumeron pystyy muuttaan jos on oikeen laiska eikä jaksa lähtiä muutoskatsastelemaan (säästyy lohkon vaihtamiselta)  hyvä moottori vaihtoehto vois olla se 1,4 multivalve . ja tietty turbotus on sitte kans hyvä vaihtoehto saada tehoa :)

dieselsunnyn b11 loota menee heittämällä ca mallin koneisiin ku vaihtaa vauhtipyörän dieselistä , ja jos joku tietää meneekö Ga sarjan moottori ? tietääkseni sama lohko niissäkin melkeen? jos dieselin loojan meinaa laittaa nii muista että vetarit on dieselisä eripituset eli jostai dieselsunnyn raato...ja siitä osat,, taka kiinnike ja vaihetanko erilaiset kans

Jylppy

Lainaa
periaatteessahan laki antaa luvan kasvattaa iskutilavuutta 10% (1500 +10%=1600cc ,,)ilman mitään katsastuksia

Tämä 10% sääntöhän pätee vain moottorin muuttamisessa (virittämisessä), ei vaihtamisessa.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

BA

#4
Lainaaei pidä tietenkään harrastaa mitään laittomuuksia mutta periaatteessahan laki antaa luvan kasvattaa iskutilavuutta 10% (1500 +10%=1600cc ,,)

Toivon sydämestäni ettet ole missään tekemisissä minun palkanlaskuni kanssa tuolla laskuopilla.
1500+10%=1650. ;D

Ja kun tässä nyt lähdettiin pilkkua, naapurin koiraa, nussimaan, E15=1488cc, siihen +10% on 1636,8cc

hege85

Lainaa

Tämä 10% sääntöhän pätee vain moottorin muuttamisessa (virittämisessä), ei vaihtamisessa.

jotku tehneet "naps ja kops" tyylillä lohkosta "vakion", sitä lähinnä tarkotin  :-?

hege85

Lainaa

Toivon sydämestäni ettet ole missään tekemisissä minun palkanlaskuni kanssa tuolla laskuopilla.
1500+10%=1650. ;D

Ja kun tässä nyt lähdettiin pilkkua, naapurin koiraa, nussimaan, E15=1488cc, siihen +10% on 1636,8cc

. tuo tuli pyöristettynä.... ;D