Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunny 14 pakokaasuarvot

Aloittaja mattilajn, marraskuu 29, 2007, 15:32:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mattilajn

Olen vaihtanut kaikki alipaine letkut kaasuttimelle ja ympäristöön. Venttiileissä ei kuulosta olevan vikaa pakokaasumittaajan mukaan. Pakoputki ei vuoda. Pakokaasuissa on O2 arvo eli happi arvo korkealla ja se sekoittaa lambda arvon. Ei mene katsastuksesta läpi. En tiedä onko vika EGR säätimessä vai jossain muualla? Kenties labda anturi? Valaiskaa minua hieman jos jotain tiedätte.

T: Jani Mattila

Cherry_GTT

Uskoisin että vika on pakokanavien ja pakoputken pään välissä eli lambda-anturi tai sitten siellä on jossain vuoto.

ka00z

#2
Mulla oli sama ongelma, kaasarissa oli korkeahko tyhjäkäynti kun ei meinannut pysyä muuten käynnissä... säädin sen niin, ettää pysyy ehkä just ja just käynnissä katsastuksen ajan, niin auttoi. Lisäksi Nissanilla ne säätivät kaasaria, tarkemmin en muista.

Onko tulpat jo aikansa eläneet?

Cedricisti

LainaaPakokaasuissa on O2 arvo eli happi arvo korkealla ja se sekoittaa lambda arvon.

Onko täysin varma että putki ei vuoda? Kaverin Neon antoi ylisuuren O2 arvon ja sanoi että pakoputki on kunnossa, kunnes toisella tarkistuskerralla huomasi erittäin pienen reiän pakosarjassa. Jos suuri O2 arvo ei tule paloprosessissa niin sillon ainut vaihtoehto on pakoputki. Paljonko auton oma lambda-anturi antaa jännitteeksi?

cedricfan

LainaaMulla oli sama ongelma, kaasarissa oli korkeahko tyhjäkäynti kun ei meinannut pysyä muuten käynnissä... säädin sen niin, ettää pysyy ehkä just ja just käynnissä katsastuksen ajan, niin auttoi. Lisäksi Nissanilla ne säätivät kaasaria, tarkemmin en muista.

Onko tulpat jo aikansa eläneet?
Onkohan meillä maanantaikappale GA14DS sitten?
Vaihdoin ilmanputsarin ja öljyt, sekä tsekkasin että tulpat on OK. Insinööripoju haisteli viime viikolla pakoputken päästä:

CO 0,01 ja 0,02
HC 7 ja 8
CO2 0,65 ja 0,39
Lambda 1,02

Käyntiin lähtee niin hyvin kuin mikä tahansa 145tkm ajettu kaasutinmoottorillinen. Ja ollakseen huima 1,4 aika nöyrä käyttömoottori. Huomenna pitäis tankata niin näkee sitten kulutuksenkin ::)

Mutta korkea O2 viittaa vuotoon pakoputkistossa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

take

Putki tosiaan pitäisi olla niin tiivis ettet saa hanskalla tukittua putken päätä. Mutta koska tuo on kaasarivehje niin päästöjen sekoaminen kierroksilla saattaa johtua yhtä hyvin viallisesta lambda-anturista kuin seossolenoidin jumituksesta. Lisäksi kaasuttimen korjauksen jälkeen perus-CO:n säätö pitää suorittaa uudestaan. Koska tämä perussäätö on lähtökohta mistä lambdasäätö aloittaa toimintansa. Lisäksi pakoputken vuoto aiheuttaa happiarvon nousun tyhjäkäynnillä ei kierroksilla koska kierroksilla virtaus on suurempi ja vuoto puskee vain ulospäin. Tyhjäkäynnillä virtaus on hitaammin sykkivää ja saa herkemmin aikaan imuefektin vuotokohtaan.

Ensiksi kannattaa mitata hyvällä yleismittarilla mitä lambda-anturi antaa ulos. Pitäisi vaihdella tasaisesti 0,1-0,8V välillä. Jos jumii mihin tahansa tiettyyn lukemaan niin seossolenoidi jumii. Jos jännitettä ei tule kuin enintään 0,1V tasaisella kaasulla niin lambda-anturi sökö. Tarkasta kuitenkin pakoputki vielä kerran ja tee tämä mittaus ja kerro tulokset niin mietitään mahdollisia jatkotoimenpiteitä kun ollaan niiden tietojen verran viisaampia. :)

ka00z

#6
Lainaa
Onkohan meillä maanantaikappale GA14DS sitten?
Vaihdoin ilmanputsarin ja öljyt, sekä tsekkasin että tulpat on OK. Insinööripoju haisteli viime viikolla pakoputken päästä:

CO 0,01 ja 0,02
HC 7 ja 8
CO2 0,65 ja 0,39
Lambda 1,02

Käyntiin lähtee niin hyvin kuin mikä tahansa 145tkm ajettu kaasutinmoottorillinen. Ja ollakseen huima 1,4 aika nöyrä käyttömoottori. Huomenna pitäis tankata niin näkee sitten kulutuksenkin ::)

Mutta korkea O2 viittaa vuotoon pakoputkistossa.

Mulla kone on GA16DS, en tiedä onko se maanantaikappale, rullattu sillä on jo 340tkm ongelmitta. MUTTA, kyllä tuo ainainen päästöjen kanssa tappeleminen katsastuksessa nakertaa..

Ja threadin tekijälle, kannattaa tosiaan varmistua, ettei saa ilmaa mistään.

ps. katson tuon kulutuksen kanssa, kun bensaa on alkanut mielestäni maistua nyt enemmän kuin pitäisi

Ekomies

Lainaa

Mulla kone on GA16DS, en tiedä onko se maanantaikappale, rullattu sillä on jo 340tkm ongelmitta. MUTTA, kyllä tuo ainainen päästöjen kanssa tappeleminen katsastuksessa nakertaa..

Ja threadin tekijälle, kannattaa tosiaan varmistua, ettei saa ilmaa mistään.

ps. katson tuon kulutuksen kanssa, kun bensaa on alkanut mielestäni maistua nyt enemmän kuin pitäisi
GA16DS, ajan yli 30tkm vuodessa, kahdesti katsastettu eikä pakokaasuissa ole ollut moitittavaa, kohta lähestyy kolmas kerta.
Nissan Maxima QX 3.0 2004

ka00z

Lainaa
GA16DS, ajan yli 30tkm vuodessa, kahdesti katsastettu eikä pakokaasuissa ole ollut moitittavaa, kohta lähestyy kolmas kerta.

Jep, kyllähän nuo ilman moitteita pelaa muuten, mutta en ole löytänyt syytä tuolle pakokaasujen heittelylle vielä. Säädän tyhjäkäynnin aina ennen katsastusta mahdollisimman pienelle, todellisuudessa jos ajaisin tällä säädöllä, sammuisi sani valoihin. Katsastuksen jälkeen sitten takaisin korkeammalle..

olen ajanut tolla itse n. 100tkm ja ainakin kahtena viimevuonna ongelma on esiintynyt. Tulpat, pakoputkisto ei auttanut. Kaasarissa siis varmaankin vika. Enkä myöskään kehuisi tuota sähkökaasari-katalysaattoriyhdistelmää kaikista mahdollisuuksista järkevimmäksi...

StanLaurel

GA16DE ja pari kertaa leimattu eikä ole ollut moitittavaa, mutta eipä ole koko vermeessä kattia, lambdaa eikä muitataan saasteriesoja, tosin eipä ole vähäpäästöinenkään...
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

ka00z

Lainaa

Mulla kone on GA16DS, en tiedä onko se maanantaikappale, rullattu sillä on jo 340tkm ongelmitta. MUTTA, kyllä tuo ainainen päästöjen kanssa tappeleminen katsastuksessa nakertaa..

Ja threadin tekijälle, kannattaa tosiaan varmistua, ettei saa ilmaa mistään.

ps. katson tuon kulutuksen kanssa, kun bensaa on alkanut mielestäni maistua nyt enemmän kuin pitäisi

Saatanan #!@#¤%, samana päivänä kun kirjottanut että toiminut moitteetta, niin jättää tielle.. :D