Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

datsunin sukupuuttoon kuoleminen?!  

Aloittaja ville88, lokakuu 31, 2007, 16:11:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ville88

Oletteko muuten huomanneet että datsunit on katoavaa tavaraa maailmassa kun ei löydy minkään laista osaa.. ja muutenkin kukaan ei "maksa" mitään.. :-/   verrattuna toyotaan tojotan arvo on aika kova vai mitä mieltä olette asiasta?!  mutta minä yritän ainakin pitää datsun kannan korkealla.. :D

cedricfan

No yksi iso tekijä on siinä, että Datsun katoaa kun 1982 jälkeen on enää Nissania ;)
Toyota-puolella "kasarit" on iso harrastuskohde, Nissaneissa paljon väheksytympi kun jätetään SXt sunmuut erikoiset pois. ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

AkiH

LainaaToyota-puolella "kasarit" on iso harrastuskohde, Nissaneissa paljon väheksytympi kun jätetään SXt sunmuut erikoiset pois. ::)
Kyllä niitä kasareitakin yritetään harrastaa, niin minä kuin moni muukin tällä foorumilla. Totta kieltämättä kuitenkin on, että eivät nämä vehkeet hirveää arvostusta herätä. :'(
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

ひゃ く あ hyakuA sataA

#3
Se vaan on varmasti niinkin, että nyt ne hyvä kuntoiset kasari autot pitää laittaa talteen, jos meinaa, että niitä on 5-10 vuoden päästä harrastettavaksi asti. Afrikkaan roudataan iso osa, paaliin menee iso osa ja jäällä/pellolla/jokamiesluokassa/endurancessa ajetaan loppuun osa.
Olen ennemminkin maininnut, että-90 luvun autoista tuskin löytyy vuosien kuluttua harrasteautoja. No kenties sporttimallit esim. almera gt, primera gt Z ja sx:ät nisukoista.
:-/
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

take

Lainaa
Kyllä niitä kasareitakin yritetään harrastaa, niin minä kuin moni muukin tällä foorumilla. Totta kieltämättä kuitenkin on, että eivät nämä vehkeet hirveää arvostusta herätä. :'(
Niinpä, mutta kun tämä kasari on näitten muutaman urpon outo harrastus jota kukaan ei ymmärrä. Uudemmat on muka paljon hienompia ja yhtä halpoja ja 70-lukuisissa sentään on "sitä jotain". Nämä B11/N12 jne. Ei ole yhtään mitään muuta kuin romurautaa tai afrikan vientiä. Jos sata-amppeerisia tai beekolmesataakymppejä oltaisiin laivaamassa afrikkaan kymmenittäin niin jo asiasta olisi hulabaloo. Näitä on sadoittain laivattu afrikkaan yksistään tänä vuonna ja kaikki ovat hiljaa ja tyytyväisiä.  :( >:( :-X :-[ PALJON mennyt hyvää ja harvinaistakin osaa sinne. Yksistään tuolta Tortinmäen purkamolta on lähtenyt 4 B11 dieseliä. Niistäkin olisi saanut niitä paljon puhuttuja jäähdytettyjä jarruvehkeitä viriprojekteihin. No omani ehdin keväällä pelastaa pois. Nämä menee nyt sillä jaottelulla että jos se pysyy nipussa se menee afrikkaan ja jos ei niin kokonaisena paalauskoneeseen. Kävin nyt kysymässä niin ei ollut enää yhtään B11 sunnyä Tortinmellä. Keväällä niitä oli paljon. jopa coupekin.

AkiH

Uskaltaisikohan tehdä sellaisen ennustuksen, että nämä 80-lukuiset ovat tulevaisuudessa niitä kaikkein harvinaisimpia? 70-lukuisia arvostetaan jo nyt ja niitä luultavimmin tulee säilymään ja nykyautoissa on niin paljon sähköosaa, että niiden kanssa tullaan olemaan lirissä, kun sähköt alkavat vanhemmiten reistailla.

Sitten tulee itku, kun huomataan, että 80-lukuiset ovat jotenkin kummasti kadonneet johonkin. Siis jos ihmisillä tulee niitä ikävä silloinkaan...

Uusimmassa Tuulilasissa olevan artikkelin kaltaiset jututkaan eivät ole omiaan parantamaan 80-lukuisista saatavia mielikuvia.
http://www.tuulilasi.fi/tlehti/?subarea=uusin&article=144846
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

ひゃ く あ hyakuA sataA

LainaaUskaltaisikohan tehdä sellaisen ennustuksen, että nämä 80-lukuiset ovat tulevaisuudessa niitä kaikkein harvinaisimpia? 70-lukuisia arvostetaan jo nyt ja niitä luultavimmin tulee säilymään ja nykyautoissa on niin paljon sähköosaa, että niiden kanssa tullaan olemaan lirissä, kun sähköt alkavat vanhemmiten reistailla.

Tämä saattaa olla hyvinkin totta.!

Nykyään  todennäköisesti on uusi sukupolvi kasvamassa pitämään -80 luvun autoista. Näin ainakin uskoisin. Kasikymmentä luvun autot rupeavat kiinnostamaan porukkaa iältään 20-30 kohtapuoliin, koska niillä autoilla on ajettu ensimmäisen kerran, oltu vanhempien kyydissä jne. Voin olla väärässäkin, mutta itselläni ainakin Datsun intoilu juurtaa tuonne -70 luvulle ja -80 luvulle, jolloin noita vanhempia malleja oli käytössä ja ajossa.

me 40-kymppiset tykätään -70 lukulaisista ja vanhempi kaarti vielä vanhemmista.
Toivottavasti  3-kymppiset tykkää sitten -80 luvun malleista
.

:)

Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

cedricfan

Lainaa
Uusimmassa Tuulilasissa olevan artikkelin kaltaiset jututkaan eivät ole omiaan parantamaan 80-lukuisista saatavia mielikuvia.
http://www.tuulilasi.fi/tlehti/?subarea=uusin&article=144846
Ja seuraavilla tekstisivuilla jumaloidaan 80-luvun veekasimersua :o
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Flame

Itte oon ainakin kovasti unelmoinu jostain laatikkokadetista ja samanlaisesta datsun bluebirdistä (oisko ollu joku -62) ku faijalla on ollu. Tälläkin hetkellä on kasariauto alla, joten ei noista irti todellakaan pääse. Datsun se ei oo, mutta kilometrit tulee nissanilla niin halvaks, että parempi on jättää nurkkiin vaikka koko kosla ku seuraavan käyttöpelin ostaa. Nimittäin tiedän, että vuosittain tommosia sunnyja, joka mullakin on, romutetaan tuhansittain. Se on hienoa jättää jotain muistoja elämästä elämään, vaikkei aivan alkuperäsenä säilyttäiskään. Oon tosta kaavaillu harrastepeliä jahka on paalua seuraavaan autoon. Rahojansa siitä ei irti kuitenkaan enää saa :) Muitakin klassikkoja perheestä löytyy, mutta ei datsuneita tällä hetkellä. Omalta osaltamme pidämme siis huolen vanhojen autojen perinteistä :D
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

mortica

#9
Jos meillä olisi ollut tämä foorumi kymmenen vuotta sitten niin siellä olisi varmaankin vastaavasti itketty 70-lukulaisten kohtalosta...
70-luvultakin on malleja joita ei edes Datsun harrastajat itse pidä nykyäänkään minään. Näkeehän sen jo täälläkin. Joidenkin autojen kohdalla yleinen kiinnostus on lähinnä nolla. Mikä on todella harmi kun ajattelee jo niiden nykyistä harvinaisuusastetta. Eikä ketään myyjää voi velvoittaa säilyttämään autoja joita ei itse halua pitää eikä kukaan ole kiinnostunut ostamaan.
Ja se on itsestään selvää että jossain vaiheessa autojen elinkaaressa tapahtuu se luonnollinen poistuma. Eli se kun tietyn ikäiset autot lakkaavat olemasta niitä joka perheen käyttökinnereitä ja tilalle hankitaan uudempi. Osittain tästä kaikesta voi mielestäni myös syyttää EU:ta kuten siitäkin että Sittarista ostamani patonki on valmistettu Ranskassa ja pelkästään paistettu Suomessa! Tuolla tarkoitan romuttamoiden kohtaloita. Ne romikset mistä vielä voi löytää vanhoja kokonaisia autoja tai edes vanhojen autojen osia alkavat olla katoavaa kansanperinnettä.
No, kaikki on niin suhteellista. Kylmä tosiasia kuitenkin on ettei kaikkia ja kaikkea voi pelastaa. Siihen ei ketään pysty.
Mitähän tulevaisuuden autoharrastajat harrastavat? Tuskinpa nykyautoista on koskaan "museoautoiksi"...

410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

take

Lainaa
Mitähän tulevaisuuden autoharrastajat harrastavat? Tuskinpa nykyautoista on koskaan "museoautoiksi"...

Tämä on semmoinen aihe josta mielelläni kehittelen kaikkia visioita kun noita 2000-lukuisia rassailen välillä työkseni. Mielenkiintoa ovat herättäneet varsinkin nämä P12 primera ja N16 Almera jotka epäluotettavuudellaan ovat karkoittaneet monta Nissan-ihmistä muun merkin pariin. Jos ensimmäisillä Nissaneilla ajettiin huonoimmallakin hoidolla 250tkm ja paremmin huollettuna ½ miljoonaa kilsaa ja uusiin tehdään koneremppaa jo 30tkm ajettuna niin mitä niistä on jäljellä 15 vuoden päästä kun ne on siinä iässä että teinit ostaa niitä eka autoiksi. Onko niitä olemassa? Tuollainen luotettavuuden taso alkaa jyrsiä omistajaa jo aika pahasti. Vai mitä mieltä muut on? Ainakin suuri osa asiakkaista on ollut vähän ei-tyytyväisiä. Jos uuteen autoon joutuu tekemään konerempan jo toisen öljynvaihdon kohdalla niin...

No, aika näyttää oikean vastauksen tähänkin. Kun vaan malttaisi odottaa. ;D

Kristian

Eikö se Primeran konehomma koskenut lähinnä 1.8 konetta, missä oli sylintereissä soikeutta?
Itseäkin epäilyttää miten nuo P12 Primut tulee säilymään. Se on aika epäonnistunut Nissan, siis omasta mielestä. Se ei lämmitä oikein millään saralla. P10 ja P11 vois olla enemmän harrastepelejä. Ei tarvi sitten kuunnella kyytiintulijoilta kommentteja, että "onpa hassussa paikassa nopeusmittari", tai "tämähän on kuin ois lentokoneessa". :)
Primera P11 GT -98
100A -74 1.4i
100A -73 (projekti2)

ひゃ く あ hyakuA sataA

Juu tulevaisuudessa Nissan harrastajat on Renault harrastajia. Nissanin laatu loppui just siihen paikkaan, kun ranskanleipä tuli mukaan kuvioihin. Tuo uusi Tiidakin, Meksikossa tehty! Enpä luottaisi laatuun, kun Englannissa tehdyissäkin on laatuongelmia ja Englannilla on varmasti laajempi kokemus autonvalmistajamaana, kuin meksikolla.
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

mikko1200

Toisaalta Meksikossa on tehty Nissaneita jo ties kuinka kauan, esim. jo BB410:ä valmistettiin siellä. En silti ostaisi Japanin ulkopuolella valmistettua Nissania. Vaikka samaa kuraa kaikki autot on nykyään merkistä riippumatta.
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

ville88

joo kyl toi on huomattu toikin ilmiö et nää "uudet" nissanit on ihan siis sieltä ja syvältä kun isällä on ollut nyt -97 nissan primera jossa ei ole kuin vikaa abs valo palaa pakoputki on poikki ja ajettavuuskin on mitä on..  :-/ mutta minä tykkää kaikesta sellaisesta vanhasta kalustossa jossa ei ole sähkö tekniikkaa.. et niille osaa tehdä vielä itsekki niin kuin matti näsä sanoi joskus kummelissa "eihän näitä uusille autoille osaa tehdä mitään kun joutuu riehumaan rälläkän kanssa konehuoneessa että pääsee johonkin osaan käsiksi".. mutta datsuni on sukupuuttoon kuolevaa tavaraa..

muistan minäkin pienenä poikana kun isällä oli monta datsunia perätysten mut nissan primera oli kuulemma todellinen pettymys..

Kristian

Lainaajoo kyl toi on huomattu toikin ilmiö et nää "uudet" nissanit on ihan siis sieltä ja syvältä kun isällä on ollut nyt -97 nissan primera jossa ei ole kuin vikaa abs valo palaa pakoputki on poikki ja ajettavuuskin on mitä on..  :-/
muistan minäkin pienenä poikana kun isällä oli monta datsunia perätysten mut nissan primera oli kuulemma todellinen pettymys..

On tainnut sattua isälles maanantaiyksilö. Ja onhan noita vikoja joka pirssissä. Toisissa niitä on vain enemmän kuin toisissa.
Primera P11 GT -98
100A -74 1.4i
100A -73 (projekti2)

take

LainaaEikö se Primeran konehomma koskenut lähinnä 1.8 konetta, missä oli sylintereissä soikeutta?
Itseäkin epäilyttää miten nuo P12 Primut tulee säilymään. Se on aika epäonnistunut Nissan, siis omasta mielestä.
Siis ongelma koskee QG18DE moottoreita jotka on tehty sen jälkeen kun kansi muuttui mustasta->alumiininväriseksi. N16, P12 ja V10 malleja. Nimenomaan 4.pytty menee soikeaksi kun kaavelin pultit kiristää. ;D Mutta tämä ei ole koko totuus. Aika rajua kiinnileikkautumistakin on havaittu ihan joka sylinterissä, jopa niin että sylinterit joudutaan poraamaan. Tämä nyt taas kuulostaa mielenkiintoiselta kun jos lohko on niin pehmonen että 2 pulttia kiristettynä 15-20Nm momenttiin aiheuttaa jo sylinterin rajun soikeutumisen niin tuleeko siitä ainakaan parempi kun porataan vielä ohuemmaksi? ;D Että sillai. Mitä noihin uudempiin muuten tulee niin P11 ja N15 oli viimeiset mihin luotto piisaa. Ja ovat vielä alkeellista ruiskutekniikkaa jota pystyy yleismittarilla testaamaan. :) Onhan niissä vikansa mutta niin on kaikissa vanhoissa. Esim. primera tuli kuuluisaksi niistä multilinkeistä mutta ajotapa siinäkin vaikuttaa paljon. Isällä on ollut P11:sia vuodesta -96. Latureista puhutaan paskaa mutta enemmän mulla on B11 sunnyssä ollut laturihuolia kuin noissa primeroissa. Että ei se japanilaisuus aina ole laadun tae. Saman 200tkm näyttää laturit kestävän. Multilinkeistä nuo tunnetaan kumma kyllä. Vaikuttaisko sitten ajotapa. 150tkm on kestäneet ihan ok. Eikä 50E tukivarsi nyt järjettömän hintainen kulutusosa ole vaihtaa 7 vuoden välein. Eli se siitä paskanjauhannasta. Maanantaiyksilöitä tietty on joukossa ja niin on aina ollutkin. Vaikka kuinka vanhoissa Datsuneissakin. Jopa tojotoissakin. ;) Kestävyys ruostetta vastaan on parantunut myös jonkin verran. Varsinkin P11 tuntuu aika hyvältä peltien suhteen. Kokonaisuutena katsellen niin eurooppalaistuminen aiheutti pieniä ongelmia yksittäisten osien kanssa, mutta ranskalaistuminen oli katastrofi. Jos nyt näin voi asian ilmaista. Ja ne jutut että kuinka se ja se oli niin hyvä pirssi kun 5 miljoonaa ajettiin eikä edes tarvinnu tankata niin voipi jättää sinne näppäimistölle. ;)

Itse taas tykkäisin P12 primeran sisätilojen suunnittelusta. Esim. se paljon puhuttu mittariston sijoitus on paljon toimivampi kuin perinteinen. Ei ensi näkemältä uskoisi mutta näin se vaan on. Se vaan pitää itse ajaa ja kokea. Alussa se kiinnittää helposti liikaa huomiota kummallisuudellaan mutta kun siihen tottuu niin minä en enää haluaisi perinteiseen vaihtaa. Sitä pystyy kirjaimellisesti seuraamaan sivusilmällä irrottamatta katsetta tiestä. Vanhanaikaisella sijoituksella tämä onnistuu vain jos on niin iso auto että pitää ratin välistä tirkistellä eteenpäin. ;D Eräs tyyppi sanoi noista muista härpättimistä kuten ajotietokone sun muut vekottimet että ne on ihan käteviä. Ei hän niistä mitään ymmärrä mutta lapset tykkää. Siinä on niille tekemistä pitkänkin matkan ajaksi eivätkä känise koko ajan. ;D

valpas

LainaaJuu tulevaisuudessa Nissan harrastajat on Renault harrastajia. Nissanin laatu loppui just siihen paikkaan, kun ranskanleipä tuli mukaan kuvioihin. Tuo uusi Tiidakin, Meksikossa tehty! Enpä luottaisi laatuun, kun Englannissa tehdyissäkin on laatuongelmia ja Englannilla on varmasti laajempi kokemus autonvalmistajamaana, kuin meksikolla.
Meksikossa ne on tehny autoja jo kauan, tai ainakin Hansan työkalut meni aikoinaan Saksasta sinne  8-).

ひゃ く あ hyakuA sataA

Lainaa
Meksikossa ne on tehny autoja jo kauan, tai ainakin Hansan työkalut meni aikoinaan Saksasta sinne  8-).

Onhan siellä toki tehty Vw kuplaakin ja 1 version escorttia ihan menestyksellisesti, mutta esim. -80 luvun puolivälin Ford escort LX oli täys katastrofi autona. Muistan aikoinaan, kun myi tai meni vaihtamaan eskorttia, niin ensimmäinen kysymys ostaja ehdokkaalta oli, onko se Meksikon versio.  ;D
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

Tonde79

Lainaa

Onhan siellä toki tehty Vw kuplaakin ja 1 version escorttia ihan menestyksellisesti, mutta esim. -80 luvun puolivälin Ford escort LX oli täys katastrofi autona. Muistan aikoinaan, kun myi tai meni vaihtamaan eskorttia, niin ensimmäinen kysymys ostaja ehdokkaalta oli, onko se Meksikon versio.  ;D
eikös tuo LX escortti ollu Brasilias kasattu??
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

ひゃ く あ hyakuA sataA

#20
Lainaa
eikös tuo LX escortti ollu Brasilias kasattu??


Oli, oli. Kaverilla oli sellanen -80 luvun lopussa. Todella hirveä laatuinen auto.

No itselläni oli se kuuluisa `maanantai kappalekin`vm -90 (-91) mallin 1,6 escort saksassa tehty ja sen ongelmien jälkeen meille ei enää ikinä osteta foortia. ;)
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

eetu

Juu... Ei meillekkään tule uudempia Nissaneita enää.. minun silmissä on Nissanin maine jo mennyt. kyllä tuo N16 näytti jo tuon että mitä sitä rahojaan Paskaan laittaa >:(  Nissani on menettänyt myyntilukuja oikein kunnolla!   kiitos auton Eurooppalaistumiselle.....  saas nähdä millä kotterolla ajetaan esim.15v päästä?  kun tosta Cedricistä ruoste syö pohjan :'(
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

Kristian

Lainaa
Siis ongelma koskee QG18DE moottoreita jotka on tehty sen jälkeen kun kansi muuttui mustasta->alumiininväriseksi. N16, P12 ja V10 malleja. Nimenomaan 4.pytty menee soikeaksi kun kaavelin pultit kiristää. ;D Mutta tämä ei ole koko totuus. Aika rajua kiinnileikkautumistakin on havaittu ihan joka sylinterissä, jopa niin että sylinterit joudutaan poraamaan. Tämä nyt taas kuulostaa mielenkiintoiselta kun jos lohko on niin pehmonen että 2 pulttia kiristettynä 15-20Nm momenttiin aiheuttaa jo sylinterin rajun soikeutumisen niin tuleeko siitä ainakaan parempi kun porataan vielä ohuemmaksi? ;D Että sillai. Mitä noihin uudempiin muuten tulee niin P11 ja N15 oli viimeiset mihin luotto piisaa. Ja ovat vielä alkeellista ruiskutekniikkaa jota pystyy yleismittarilla testaamaan. :) Onhan niissä vikansa mutta niin on kaikissa vanhoissa. Esim. primera tuli kuuluisaksi niistä multilinkeistä mutta ajotapa siinäkin vaikuttaa paljon. Isällä on ollut P11:sia vuodesta -96. Latureista puhutaan paskaa mutta enemmän mulla on B11 sunnyssä ollut laturihuolia kuin noissa primeroissa. Että ei se japanilaisuus aina ole laadun tae. Saman 200tkm näyttää laturit kestävän. Multilinkeistä nuo tunnetaan kumma kyllä. Vaikuttaisko sitten ajotapa. 150tkm on kestäneet ihan ok. Eikä 50E tukivarsi nyt järjettömän hintainen kulutusosa ole vaihtaa 7 vuoden välein. Eli se siitä paskanjauhannasta. Maanantaiyksilöitä tietty on joukossa ja niin on aina ollutkin. Vaikka kuinka vanhoissa Datsuneissakin. Jopa tojotoissakin. ;) Kestävyys ruostetta vastaan on parantunut myös jonkin verran. Varsinkin P11 tuntuu aika hyvältä peltien suhteen. Kokonaisuutena katsellen niin eurooppalaistuminen aiheutti pieniä ongelmia yksittäisten osien kanssa, mutta ranskalaistuminen oli katastrofi. Jos nyt näin voi asian ilmaista. Ja ne jutut että kuinka se ja se oli niin hyvä pirssi kun 5 miljoonaa ajettiin eikä edes tarvinnu tankata niin voipi jättää sinne näppäimistölle. ;)

Itse taas tykkäisin P12 primeran sisätilojen suunnittelusta. Esim. se paljon puhuttu mittariston sijoitus on paljon toimivampi kuin perinteinen. Ei ensi näkemältä uskoisi mutta näin se vaan on. Se vaan pitää itse ajaa ja kokea. Alussa se kiinnittää helposti liikaa huomiota kummallisuudellaan mutta kun siihen tottuu niin minä en enää haluaisi perinteiseen vaihtaa. Sitä pystyy kirjaimellisesti seuraamaan sivusilmällä irrottamatta katsetta tiestä. Vanhanaikaisella sijoituksella tämä onnistuu vain jos on niin iso auto että pitää ratin välistä tirkistellä eteenpäin. ;D Eräs tyyppi sanoi noista muista härpättimistä kuten ajotietokone sun muut vekottimet että ne on ihan käteviä. Ei hän niistä mitään ymmärrä mutta lapset tykkää. Siinä on niille tekemistä pitkänkin matkan ajaksi eivätkä känise koko ajan. ;D
Mitä itsellä on kokemuksia noista Primuista, niin aika huolettomia ovat olleet. Pikku juttuja on ollut, mutta ei mitään vakavaa. Multilinkitkään ei ole ongelma kun ottaa ne irti, laittaa nipat ja vaseliinia täyteen. Loppuu narina tai naputus. Itse en tykkää P12 ajettavuudesta ja mukavuudesta. Se on jotenkin raktori. Kokemuksia on siis useammasta P12:sta.
Primera P11 GT -98
100A -74 1.4i
100A -73 (projekti2)

d_masa

Vielä tästä sukupuuttoon kuolemisesta,

Mun mielestä jokainen automalli saa niin sanotusti ansionsa mukaan, eli jos ajettavuus, tekniikka ja ulkonäkö miellyttää niin kyllä niitä sitten harrastetaan. Vähän toiseen asiaan, en oikein ymmärrä uusien autojen ostajia. Muutaman vuoden välein ostetaan uusi ja rahaa haihtuu ilmaan niinkuin notskilla polttaisi. Kun ostaa klassikon niin arvo säilyy
120Y B210 sedan

Kristian

#24
LainaaVähän toiseen asiaan, en oikein ymmärrä uusien autojen ostajia. Muutaman vuoden välein ostetaan uusi ja rahaa haihtuu ilmaan niinkuin notskilla polttaisi. Kun ostaa klassikon niin arvo säilyy

Monelle merkkaa takuu. Eli ei tarvi liata käsiä. Toinen mikä on että uus on aina uus. Naapurien kateuskin voi tuottaa joillekin mielihyvää.:)
Primera P11 GT -98
100A -74 1.4i
100A -73 (projekti2)

ville88

kyllä se cedrikin pohja vielä uudistuu kun rupeis vain rauhassa laittamaan sitä.. mulla on omana projektina b310 sunny joka on tosissaan laho ollut joskus teineillä pelto rassina mut nyt mulla projektina.. ja vanhassa on vara parempi.. eikös?? ;)

Timppa

Lainaasaas nähdä millä kotterolla ajetaan esim.15v päästä?  kun tosta Cedricistä ruoste syö pohjan :'(

tuosta pohjasta en olisi niin huolissaan mitä varaosista :-/ pohjaahan voi aina hitsata uudestaan ja kun kunnolla ruostesuojaa niin ei tarvii niin useinkaan hitsata ;)
tuo verouudistuskaan ei suosi meitä cedric miehiä :-X no jos ei verokuluihin tarvii joka vuosi lainaa hakee niin mä ajan tuolla niin kauankuin on mahdollista osien puolesta... tiedän ei ole järkevää mutta minkäs teet ;D
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

ville88

niin minäkin ajan niin pitkään omilla datsuneilla kun vain voin..

olen kuullut moneltakin mieheltä että datsun patrol on ylivoimainen kestävyytensä puolesta off road kisoissa.. toyotassa on vain se merkki mut datsunissa on se kestävyys niinkuin henkilö auto puolellakin on datsunissa kestävyys..  ;) ;) ;)

http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=5828

siinä on yks dasse.. :)

Timppa

Lainaakyllä se cedrikin pohja vielä uudistuu kun rupeis vain rauhassa laittamaan sitä.. mulla on omana projektina b310 sunny joka on tosissaan laho ollut joskus teineillä pelto rassina mut nyt mulla projektina.. ja vanhassa on vara parempi.. eikös?? ;)

mun b-310 sunnyä tuli kans puolivuotta(lähes jokapäivä useita tunteja) hitsattua vuonna 2002 ;D
miten niin mätä ;D mutta kadu en vieläkään :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

ville88

oikein.. onhan se japsi pelti vähä mitä on mutta jos ruostesuojaa oikein niin kyllä se kestää aika pitkään..  ;)