Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Maximan ABS häikkää

Aloittaja Kimmo, marraskuu 08, 2007, 19:45:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kimmo

Tuolla jo aiemmin kirjoittelin Maximan ABS ongelmista. Kahden taka-oikean ABS anturin vaihdon jälkeen vikavalo palaa edelleenkin. Autoa on testailtu eri huoltoliikkeissä ja vikakoodit ovat ilmoittaneet aina samaa taka-anturivikaa. Nyt tämänpäiväisen testerissä käynnin tulos oli, että ABS yksikkö pitäisi vaihtaa. En oikein jaksa uskoa tähän. Itse epäilen solenoidivikaa ko. yksikössä, mutta turvallisuusvastuuseen vedoten eivät suostu korjaamaan sitä. Olisikohan kenelläkään vinkkejä mistä alkaisin korjaamaan. Kuopion Nissanhuolto lätkäisi hinnan yksikölle 5100 € ja se on kyllä puhdasta  kusetusrahastusta. Euroopasta samaisen pumpun saisin ~900 euroon, mutta en ihan herkästi lähtisi sitä vaihtamaan

OH2KV

#1
Entäs joku johtosarjan vika, voisko olla mahdollinen ?

ABS- jarrullisia pelejä mulla ei ole ollut, mutta ABS- vikaisella duuniautolla sentään, ja vika oli silloin johtosarjassa, vikakoodi osoitti pyörän pyörimisnopeusanturiin.

Oliko vikakoodi edelleenkin pyörimisnopeusanturi? Vai miksi koko 10 minun auton hintainen ABS- unitti pitäis muka vaihtaa ?
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

M i g i

#2
Mulla on abs boksi  :D mä lähtisin kattoon et se johto on ehjä myös anturin johdon jälkeen..

Kimmo

#3
Monet kiitokset vastanneille. Unohtui mainita, että kaikki anturilinjat boksille saakka on testattu ja signaalit ovat tasaiset ja kunnossa. ..................


(viestistä poistettu laittomuuksia..., terv.   moderaattori.)

ILVES-Joe

Noita laittomia huijauskeinoja ei pahemmin kannata jaella ettei joudu edesvastuuseen, joko lähettäjä tai foorumi.
Osa viesteistä on poistettu.
Mikäli jollain on laittomia konsteja asian hoitamiseen niin hoitakoon ne salaisesti...
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Uusi Nissanisti

Jos ABSit toimii niin valon "modaaminen" ei kait ole laitonta!  :-[

take

LainaaJos ABSit toimii niin valon "modaaminen" ei kait ole laitonta!  :-[
On se.

Kimmo

Joo, tottahan se on että tollanen modaaminen voi olla jopa hengenvaarallista. Onneksi löytyi eräästä kolariautosta samanlainen toimiva ABS yksikkö, joka on aikomus laittaa pellin alle. Eiköhän se valo tällä sammune. Ainahan sitä voisi tietysti "hirveä" väistää, mutta sekin taitaa olla laitonta ja huonolla tuurilla voi tulla pipi.

Kimmo

Eipä muuten sammunut ABS valo vieläkään. Elikkä tarkistutuin paikallisessa Nissan huollossa, runkonumeroiden perusteella ym. kolariauton yksikön yhteensopivuuden. Sanoivat, että kyllä käy sen toisen auton yksikkö. Tästä ilahtuneena tilaamaan aikaa vaihtoa varten. No huollosta (ei Nissan-) jonkin tunnin ja pitkän laskun jälkeen selvisi, että tämä uusikaan yksikkö ei käy. Rahaa palanut aika reippaasti, kun sokeasti luottaa mitä sanotaan. Nyt voin sanoa, että keinot alkavat olla melko rajalliset, lukuunottamatta sitä uutta sikakallista pumppua (jos sekään käy). Autokeskuksenkin mukaan aika harvinainen tilanne.

M i g i

LainaaNoita laittomia huijauskeinoja ei pahemmin kannata jaella ettei joudu edesvastuuseen, joko lähettäjä tai foorumi.
Osa viesteistä on poistettu.
Mikäli jollain on laittomia konsteja asian hoitamiseen niin hoitakoon ne salaisesti...
eikö tämä pelkästään riitä?? http://www.ncf.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?num=1191001365

Se että jotain neuvoo ei ole suora käsky tehdä niin se on jokaisen oman harkinnan alla mitä foorumilta luetuista neuvoista noudattaa.. Tämä on suomi EI USA..

Kimmo

Toi yllämainittu on asiaa. Sentakiahan tänne myös kirjoitellaan, kysyäksemme neuvoja. Jos jonkun mielestä neuvominen, olisi se sitten laillista tai "laitonta?", on väärin niin tutkailkoonpa sitten hieman lakia sananvapaudesta. Törkeästi karrikoiden esim. murhan suunnitteleminen ei ole rikos, vain sen toteutus.

Uusi Nissanisti

LainaaJoo, tottahan se on että tollanen modaaminen voi olla jopa hengenvaarallista. Onneksi löytyi eräästä kolariautosta samanlainen toimiva ABS yksikkö, joka on aikomus laittaa pellin alle. Eiköhän se valo tällä sammune. Ainahan sitä voisi tietysti "hirveä" väistää, mutta sekin taitaa olla laitonta ja huonolla tuurilla voi tulla pipi.
Valon modaaminen ei mielestäni ole hengenvaarallista, mutta jos ABSit ei toimi, niin voi olla kokemattomalle kuskille vaarallista. Jos minulla joskus alkaa pelkkä valo kettuileen, niin "modaan" sen edellyttäen että ABSit toimii koska pirsseillämme ajaa muutkin kuin minä!  8-)
Minulle nuista on enemmän haittaa kuin hyötyä!  ::)

take

Lainaa
Minulle nuista on enemmän haittaa kuin hyötyä!  ::)
Niinhän meille kaikille. ;) Erityisesti sitä enempi haittaa mitä tuoreempi kortti. ;) ;D Kyllähän MINÄ autoa osaan AJAA. Valitettavasti totuus paljastuu liian usein vasta sitten kun pelti rytisee. :-/

Toisekseen ABSit pitäisi olla aina OFF tilassa jos valo palaa. Eli varmasti on isompaakin vikaa jos valo palaa mutta ABS toimii. Joten mistä tiiät koska ne lakkaa toimimasta? En minä ainakaan viitsi asfaltilla koettaa joka päivä töihin mennessä toimiiko absit. Tai mikäs siinä jos on rengaskauppiaan kaveri. ;D

Uusi Nissanisti

Minä testaan jäällä tai soralla, tulee nääs halvemmaksi!  ;D

milli

Mulla oli samanlainen ongelma edellisen saksalaisen kulkuneuvon kanssa vaihoin eteen noi abs tunnistemet ja auto kävi 3 korjaamol ennen ku vika selvis. Sekin anto ihme vikakoodei ja absin valo palo. Vika oli et ne anturat ei ollu kunnol kii ja oli sontaa anturin välis.

Andeantti

Mulla vm 1999 maxima A32 ja ei anna virtoja oikealle eteen abs anturin liittimeen! Mistä kannattais lähtä yritteleen selvittää vikaa? Ja mihin ne johtonivaskat menee? Meneekö boksille vaiko minne?