Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primeran Flekti

Aloittaja milli, marraskuu 17, 2007, 18:50:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

milli

Eli ongelma on se et flektan johto on kiinne ja flekta ei pyöri kun lämmöt on noussu vähän alle puolenvälin. Oottelin et ois lähteny pyörii mut se kävi keittää Eikä flektan johdolle tullut virtaa kun yritin mittarilla mitata. Autossa oli sellanen patentti että ajovalot kun laitto päälle nii flekta kävi pyörimään heti. Auto on Primera 2.0 Sri -95.

Uusi Nissanisti


AkiH

LainaaMikä tuo "lefta" on?
Ettei tarkoittaisi flektiä?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

milli

#3
Just se "Flekti". ;) ;)

cedricfan

LainaaJust se "Flekti". ;) ;)
Mitäs jos korjaisit tekstinkin, vois joku ymmärtääkin...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Hanhi

Jos autoon on tehty tuon sortin patentteja että flekti lähtee pyörimään ajovalojen katkaisijasta niin menee kyllä neuvominen jo aika hankalaksi  ::)

cedricfan

Jep. Ilmeisesti joku tumpelo on yrittänyt korjata flektin virtapiiriä ihkaomalla patentilla, jonka toiminta on kyseenalaista.
Flektin firtapiirissä on 1) anturi, joka mittaa jäähdyttimen lämpötilaa ja ohjaa relettä. Löytyy yleensä jäähdyttimestä tai vesiletkusta. 2) Rele, joka hoitaa anturin ohjaamana virtaa flektille ja 3) itse flekti.
Itse flektin testaus on helppoa: irrota pistoke ja syötä 12V niin pyörii jos toimii.
Anturi on hieman hankalampi, kun ei tiedä näin suoraan onko maattava vai kytkevä ja yksi vai kaksi piiriä. Jos anturiin tulee yksi johto niin yleensä maattava eli käynnistyy kun oikosulkee maihin. Jos kahdella niin yleensä navat yhdistämällä käynnistyy flekti. Kolmenapaisessa anturissa on tulo, lähtö ykkösnopeudelle ja lähtö kakkosnopeudelle.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV