Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primeran käynnistysääni

Aloittaja Edu, marraskuu 14, 2007, 12:51:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Edu

Minulla on Primera -93, 2.0 bensakoneella.
Ongelmana on kylmäkäynnistyksessä sekunnin tai pari kuuluva ikävä kolina tai kilinä. Ääni häipyy välittömästi kun öljynpaineet nousevat, sen jälkeen käyntiääni on normaali. Muuten kone toimii ihan normaalisti, tehoa on niin kuin pitääkin ja bensan kulutus on normaali.

Olen itse järkeillyt äänen ehkä tulevan hydraulisista venttiilinvälysten säätösysteemistä - mikä sitten onkaan oikea termi.
Katsoin auton korjausoppaasta, että venttiilinvälysten tasaimet pitäisi ilmata, koska Primerassa se ei kuulemma tapahdu automaattisesti. Voisiko vika olla niissä, vai aiheuttaako ilma siellä jatkivaa ääntä? Minulla siis ääni häipyy nopeasti.
Nissan-liikkeessä epäiltiin, että se ei ole syypää, vaan tarjottiin syyksi tarvikeöljynsuodinta, joista saattaa puuttua takaisinvirtausventtiili.

Mielipiteitä?

Edu

Reisman

Ehdotukseni kolinan/rolinan lähteeksi kylmäkäynnistyksen yhteydessä on venynyt jakopään ketju yhdessä kuluneiden laahaimien kanssa. Eli jakoketju on ennen öljynpaineiden nousua niin löysällä, että se hakkaa jotakin vasten ja pitää ääntä.

yoyota

Itselläni vika oli suodattimessa. Vaihdoin öljyt ja huomasin käynnistyksen jälkeen öljynpainevalon jäävän palamaan ja kone nakutti hetken. Hain uuden suodattimen ja vika poistui.