Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Datsun 280C:n lataus

Aloittaja ameriikanteijo, lokakuu 30, 2007, 01:58:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ameriikanteijo

No hei, osaisiko joku neuvoa sähköistä kun latauksen merkkivalo palaa + avonaisten ovien + jarrujen merkkivalo...  ja laturi ei enää lataa. Kokeilin toista laturia, sama oire, missähän lie ois vika? Oisko niin huono tuuri että kumpikin laturi on rikki. Vaihdoin toiseen hiilet, ei auttanut. (molemmissa hiilet loppu)  Erikoista oli, että ajoin viikon niin että ko. merkkivalot paloivat eikä virta loppunut ihme kyllä. Nyt kun sitten tänää vaihoin hiilet niin laturi kaiken muun lisäksi rupesi keittämään eli kuumui tulikuumaksi... Autosähköistä en paljoa ymmärrä, eikä ole kytkentäkaavoja, muistelenko väärin että jossakin autossa lataus kulkee startin kautta??? Ja aina kun oon hitsannu oon ottanu kaapelikengät irti... (sitä on tehty samoisinko "runsaasti".) Muuten kaikki autossa toimii täysin. Olisko diodivika, onko kellää vastaavanlaisia kokemuksia? Siis -83 280C LD28 :-/

Laffi

Vaikuttaisi diodivialta, ainakin tuosta merkkivalohommasta päätellen. Hirveästi ei köyhdy, vaikka sen diodisillan vaihtaisi siihen laturiin.

cedricfan

Mittaa jännite. Auto käyntiin ja yleismittari kiinni akun napoihin. Jos kierrokset nostaa myös jännitettä ja menee 17V tai yli => diodisilta! Tyhjäkäynnillä alle 14V, ja ampeereja ei tule eli akku tyhjenee, mutta ajovalopolttimot palaa poikki.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

matti.l

vastaavaan vikaan olen törmännyt ,tosin kysymyksessä ei ollut datsun ,vaan saab 900 merkkinen kehon siirto väline.
siinäkin muistaakseni olki jotain epämääräsiä valo juttuja sekä laturi lämpei niin ettei voinut kädellä koittaa.
siinä vian aihetti oikosulkuun mennyt akku.joten sekin kannattaa tarkistaa, ennen kun lämmittää lisää latureita.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

zedric

joo...

vastaampas mäkin..diodisilta..

omassa 430:ssä tuli kanssa valoshow koelautaan,,kun laturi hajos.....
C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130. ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004

ameriikanteijo

No niin diodivikahan se oli, kiitoksia apuneuvoista!