Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

micran käynnistys ongelma

Aloittaja arep12, syyskuu 15, 2007, 22:37:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

arep12

auto on micra 1.0l vm:-88 m 10 koneella. noin tunnin sahauksen jälkeen ja älyttömän kaasupolkimen pumppauksen jälkeen lähtee pätkimällä käyntiin.oon vaihtanu kärjet,pyörijän,virranjakajankannen ja puolan ja sen mukana tuli joku semmoinen valkoinen hiili systeemi,jonka vaihdoin kans.ennakko on säädetty ja tulpat,johdot on kunnossa.Bensa letkun otin irti pumpusta ja tuli bensaa startatessa.Eli mikähän siinä vois olla vikana ?

mikä metallimötikkä siinä kuskin penkin alla mahtaa olla,siihen tulee jotain johtoja.

ois kiva saada jotain apua,alkaa usko loppumaan autoo kohtaan

macpie

Vaikka bensaa tuleekin pumpusta niin meneekö se kaasarin lapi? Oletan että se on kaasarilla tuo auto?

Kaadappa hieman bensaa suoraa kaasariin ja ;) koitappa käynistää sitten...

BA

hmm. jos vanhassa puolassa ei ollut etuvastusta, mihin/miten kytkit uuden?

Tarkistapa sytytyksen sulake. ;)

arep12

oon kaatanut bensaa kaasariin ei lähde käyntiin,mut lähti käyntiin,kun palmun alta,kun laitoin auton lohkoon.eli olisiko automaatti ryyppy rikki?

missä se sytytyksen sulake sijaitsee tai esivastus ?

BA

#4
Itseasiassa vähän korjataan, ei siellä varsinaista "Ignitinon" -sulaketta ole, vaan sulakerasiassa pitäis olla "Eng. Cont." sulake (15A) jonka takana on tyhjäkäyntisolenoidi ja automaattiryyppy. Tarkista se.

Esivastus on se posliininen juttu joka tulee usean tarvikepuolan mukana arvelen että tuo "valkoinen hiilijuttu" josta puhut. ;) Ei kokemusta mitä sen laittaminen vaikuttaa, tusin tässä tapauksessa mitään jos kerran lämmittämällä lähti. Micrassa ei kuitenkaan alunperin sellaista pitäisi olla.

arep12

täytyypä tarkistaa toi sulake ja kokeilla. ilmoittelen miten kävi. kiitos tiedosta

BA

Entäs toimiiko se alipainesäädin joka ryyppyä ohjaa?


OT: mihin on kadonnut meikäläisen muokkaa-nappula?  :-?

arep12

#7
milläs mä testaan sen alipainesäätimen. sulake oli ehjä

testasin sen kuskin penkin alla olevaa metallimötikkää(jonka sisällä on joku piirilevy) johtoja,ne menee kaasariin
mötikästä lähtee 6 johtoa,josta 4 menee kaasariin ja vaikuttaa tyhjäkäyntiin.

kävi mielessä et voisko vika olla siinä mötikässä,mikä nyt lienee onkaan

Tee_Koo

Lainaatestasin sen kuskin penkin alla olevaa metallimötikkää(jonka sisällä on joku piirilevy) johtoja,ne menee kaasariin
mötikästä lähtee 6 johtoa,josta 4 menee kaasariin ja vaikuttaa tyhjäkäyntiin.

kävi mielessä et voisko vika olla siinä mötikässä,mikä nyt lienee onkaan
Tuon boksin tarkoitus on muistaakseni vain lisätä tyhjäkäyntiä sähkölaitteiden kuormituksen mukaan ettei tyhjäkäyntikierrokset muutu laturin suuremman vastuksen takia. Ei kyllä pitäisi vaikuttaa käynnistymiseen.
100A A12 -75, 100A A14 -75, Cherry A12 -80, Pulsar NX E16 -82, Micra E15ET -83, Sunny Coupé E15 -85, Sunny E16 -87

Ja Subaruja ja Mazdoja ja muita romuja...

arep12

#9
onko se paha homma vaihtaa käsi ryypyks se automaatti ryyppy,kun aattelin jos vika ois siinä,kun lähtee vain käyntiin lohkolämppärin kanssa.

minkähän merkkinen kaasari siinä on,kun en lötäny mitään merkkiä ssitä kun tutkin sitä.
aattelin jos avais kaasarin ja vaihtais tiivisteet siitä ja putsais sen kaasarin jos siellä on jotain moskaa

BA

Hitachi DCZ 306 väittää ainakin autodata kaasarin malliks.  :-? Kun menis kirjahyllylle asti niin selviäis tehtaan manuaalistakin...

Tuntuis että se ryyppy ei mee päälle ollenkaan jos ei kylmänä ollenkaan lähde.

arep12

sitä mäkin vähän epäilen.

tunnin kun on lohkossa niin lähtee tai kun sahaa käyntiin noin tunnin verran niin taitaa lämmetä tarpeeks.

saiskosen muutettua käsi ryypylle ?

Tee_Koo

Lainaa
saiskosen muutettua käsi ryypylle ?
Joutuu todennäköisesti vaihtamaan kaasarin jos meinaat käsiryypyn tehdä. Tosin toimivia kaasareitakin voi hajottamoilta hakea parilla kympillä...
100A A12 -75, 100A A14 -75, Cherry A12 -80, Pulsar NX E16 -82, Micra E15ET -83, Sunny Coupé E15 -85, Sunny E16 -87

Ja Subaruja ja Mazdoja ja muita romuja...

arep12

nyt on vaihdettu kaasarikin ja sama vika jatkuu,eli lähtee vain käyntiin,kun on ollut tunnin lohkossa.

nyt alkaa olla kaikki keinot mitä mieleen tulee testattu.

oisko jollain parempia vinkkejä?

pasi77

ootko ohivuoto mitannut sen moottorin ???  venttiilit vuotaa tai sitten muuten vaan väljä.

Kristian

Onko auto pelannut aiemmin normaalisti, tuliko vika ihan yhtäkkiä? Käykö ja kulkeeko auto normaalisti kun sen on sahauksen jälkeen saanut käymään? Tuleeko kipinä joka pytylle? Paljonko ennakko on kun alipainesäätäjän letku on irti ja tukittu?

Yhteen tutun Micraan vaihdettiin virranjakaja ja auto pelasi muutaman päivan moitteetta. Sitten se rupesi pätkimään ja lopuksi ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Pitkän etsinnän jälkeen syyksi paljastui pyörijä, joka oli sentin liian matala, eli se ei ollut ilmeisesti pohjassa aluksi ja auto toimi, mutta sitten se liikkui ja kipinä ei päässyt perille. Mitenhän se on aiemmalla omistajalla toiminut ?! Samalla meni puolan ja jakajan kannen välinen johto vaihtoon, kun sekin pätki.
Primera P11 GT -98
100A -74 1.4i
100A -73 (projekti2)

arep12

auto toimii ihan normaalisti,kun sen saa käyntiin ja joka pytylle tulee kipinä ja ennakko on säädetty niinkun pitää olla.

mites sen pyörijän korkeuden saa mitattua.

vika ilmeni kun yölämpötila laski alle 10 asteen.

pasi77

ootko tarkistanut venttiilin välykset ? kaverilla meni diesel synnystä kone ja hommasi siihen vaihtokoneen jostakin ja ei lähtenyt muuten kuin roikan nokasta käyntiin. möi sen sitten eteenpäin kun hermoontui siihen ja se ostaja sääti siitä venttiilit ja nyt lähtee niinkuin palmun alta . veljen moottoripyörä ei lähtenyt kylmänä käyntiin niin oli alapäästä väljä.

arep12

täytyypä kokeilla sitä venttiilien säätöä. mistäs sais välys arvot niihin ventiileihin

BA

Imu 0,25 kuumana, pako 0,30 kuumana.

arep12

onks ne ventiilit säädettävissä vai pitääkö ostaa uudet venat

pasi77

löytyikö sitä vikaa huonoon käynnistymiseen ???

arep12

ei ole löytyny vikaa. venttiilit on säädetty,mut ei auttanut mitään sekään.

täss alkaa olla,kohta aika epätoivonen ton auton suhteen.

Saniainen

#23
Menee hiukka ot mutta pari vuotta sitten mulla oli lainassa kaverin Ford Orion kun oma Sunny oli pajalla. Orionissa oli ongelmaa sekä käynnistyksen että käynnissä pysymisen kanssa, varsinkin kostealla. Käyntiin saaminen oli melkoinen maraton ;D mutta vielä suurempi maraton oli saada se rousku kestämään käynnissä :Dauton piti olla muka hyvin huollettu. Kerran tankkausreissulla 4 km:n päässä kotoa auto sammui 7 kertaa pois tullessa ja oli viittä vaille etten ojaan työntänyt koko Ortsonia ;D. kaveri myi auton pois ja uusi omistaja alkoi vikaa selvittää ja paljastui että autosta oli käytännössä virranjakaja irti. en nähnyt kyseistä tilannetta kun tämä todettiin mutta hurjalta kuulosti.

arep12

täytyypä tutkia tuokin,kun en keksi mitään muutakaan vikaa mikä siinä vois olla,kyl alkaa olla kaikki neuvot tarpeen

Saniainen

Käväisi itselläni mielessä tuon virranjakajajutun lisäksi solenoidivika. Enoni auto vuosi takaprin oikkuili hiukan samalla tyylillä ja vika oli loppujen lopuksi solenoidissa.

yoyota

Miten olis jos mittaisit puristuspaineet?

yoyota

Hmm. Miettiessäni oudoimpia tapauksia tuli mieleeni yksi Nissani vai oliko se ooppeli joka temppuili no jokatapauksessa. Ensin meinattiin, että hal-anturi täytyy vaihtaa, mutta virranjakajan irtiotettuamme huomasimme virranjakajan akselin olevan kiero.

BA

Kun vaihdoit kärjet, eihän jäänyt niin että kärjet on koko ajan kiinni? :-? Eli kärkiväli tarkistukseen. Ja uusissakin kärjissä voi olla jo valmiiksi vikaa. :-/

arep12