Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunny madaltui?

Aloittaja jampampam, lokakuu 29, 2007, 20:42:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jampampam

Joo, elikkäs tässä sellainen pikku juttu, kun huomasin tässä päivänä eräänä että mun -90 N13 Nissan Sunnyn perä on itsekseen alkanut madaltumaan. Huomasin tämän itseasiassa niin, että rupesin kuuntelemaan, kun ajon aikana renkaat kahisevat muovisten kurakaarien pintaan (kivasti syöden renkaita). Auton perä on suunnilleen 40mm matalammalla kuin normaalisti. Ensin epäilin, että iskarit tai jouset olis antaneet periksi, mutta voiko ne sitten niin vaan yhtäkkiä molemmilta puolelta sanoa "moro"?
Auto ajaessa nyt kolisee voimakkaasti töyssyissä, ja vielä pahemmin kun sattuu joku olemaan takapenkillä.
Elikkäs mikähän vois olla ongelmana?


Flame

Eikun tarkastamaan iskaritornien kunto :). Sieltä et välttämättä löydä torneja ollenkaan jos huono tuuri on käyny :D. Eli mahdollisesti tyyppivika on äityny pahimmilleen ja iskaritornit on niin lahot, että tulee jo jousitus sisälle. Perähän noissa tuppaa roikkumaan ajan myötä, mutta jos kertalaakista on painunu, niin jokuhan siellä on pettäny.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

jampampam

#2
okei, ei sano mitään :D

Mutta kun kurkkasin sitten sinne mihin takaiskarit kiinnitetään, pelästyin. Ulkoapäin auto ei niin kovin ruosteiselta näytä, mutta penkin takanapa sitä ruostetta sitten löytyi, ihan läpi asti, kauheita reikiä. Molemmilla puolilla. Iskari on joo "vähän" huonosti paikallaan :P Kiitoksia vaan avusta :)

take

Lainaaokei, ei sano mitään :D

Elikkäs kun siinä on ne muoviset kaariläpät niin joudun ne varmaan ottamaan pois, kun takaluukun kautta ei mitään minnekään näe?
Entäs jos on painunut ihan kasaan, onko mitään tehtävissä (tai kannattaako tehdä)?

Kiitos :)
Hattuhyllyn kun ottaa pois niin näkee parhaiten onko iskari yläpään kiinnitys pettänyt vai ei. Jos on pettänyt niin se kannattaako mitään tehdä riippuu siitä kuinka kätevä on käsistään ja minkälaiset työtilat on käytettävissä ja ennenkaikkea kuinka korkealle menopelinsä arvostaa. ;) Itse olen jääräpäisesti hitsannut kuntoon kun ei noin hyviä autoja enää yksinkertaisesti tehdä. Tämä siis oma mielipiteeni. Kenelläkään ei liene syytä vetää palkokasveja imuaukkoa tukkimaan.

Tietty myös iskarin jousilautanen on voinut lahota ja päästää jousen alas. Tästä selviää uusimalla takaiskarit. Aika harvinaista olisi jousien katkeaminen tai äkkinäinen kuoleentuminen. Mutta sen verran mahdottomia juttuja omin silmin olen todistanut että ei sitäkään voi totaalisesti pois sulkea. Toki aivan kummallinen ilmiö se olisi. Jousien katkeamiset on helppo kädellä tunnustella kun nostaa takapyörät ilmaan niin käsi mahtuu tunnustelemaan että jousi jatkuu ehjänä koko matkan. Katkennut jousi voi myös löystyä ihan käsin heiluteltavaksi pyörien ollessa ilmassa.