Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

510 liittyvää

Aloittaja Bugatti_L16, lokakuu 24, 2007, 21:50:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bugatti_L16

Eli taas olis potkittu ikuisuusprojektia vähän eteenpäin ja ajattelin kysyä, että mistä/minkä auton ratinkeskiö sopis tohon mun -71 wagoniin. Plussaa olis toki vielä momolle tarkotettu keskiö.
Nissan 200SX -92
Nissan Bluebird -84
Datsun 510stw -71

Bugatti_L16

#1
Myös sellainen asia kiinnostaa, että voinko käyttää l20b:tä vertailumoottorina 510 wagonissa ? Vai täytyykö tyytyä l16 tai l18 linjaan ? Koneeksi ajattelin juurikin l24 ahdettuna remmillä ja pakokaasuahtimella. Mulla oli ajatuksenä lykätä vähän volvon tekniikkaa ja tehdä täys kopio hilmerssonin moottorista, mutta sitten ajattelin kunnioittaa kuitenkin suomen tieliikennelakia ja koittaa pitää auto vielä suurinpiirtein laillisena. Voi olla että ei onnistu.
Nissan 200SX -92
Nissan Bluebird -84
Datsun 510stw -71

Bugatti_L16

Laitoin jäsenhakemuksen vetämään ja siinä vielä suora linkki galleriaan. Varmaan joitan ottaa sydämmestä tällänen "raiskaus" mutta parempi näin kun metsään mädäntyneenä.

http://www.the510realm.com/index.php?set_albumName=Bugatti%B4s-Wagon&name=gallery&include=view_album.php
Nissan 200SX -92
Nissan Bluebird -84
Datsun 510stw -71

historicrace

ei mua ainakaan... hieno homma jos liikenteeseen tulee.

Tero-75

Kaikki uusiokäyttö on aina parempi vaihtoehto kuin paali/mädäntyminen.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

mrgallop

Lautamäeltä saat semmosen 2-puolasen mokkaratin (Luisi), sopivalla keskiöllä! Ainakin omani olen sieltä ostanut.
1600SSS(PL510) jokunen
1800SSS(PL510) rallye/h
1600SSS(PL510) rallye/h
1600(PL510) muuan
1600(PL510) 2-dr se ainut suomikilpi
260z(s30)
Exät:
1600(VPL510)VAN
Maxima -87 3.0
King Cap 4WD 720
K11 -02

Reisman

LainaaMyös sellainen asia kiinnostaa, että voinko käyttää l20b:tä vertailumoottorina 510 wagonissa ? Vai täytyykö tyytyä l16 tai l18 linjaan ? Koneeksi ajattelin juurikin l24 ahdettuna remmillä ja pakokaasuahtimella. Mulla oli ajatuksenä lykätä vähän volvon tekniikkaa ja tehdä täys kopio hilmerssonin moottorista, mutta sitten ajattelin kunnioittaa kuitenkin suomen tieliikennelakia ja koittaa pitää auto vielä suurinpiirtein laillisena. Voi olla että ei onnistu.


Jos tuota L20B moottoria on ollut jossakin nykyiseen EU maahan tai jenkkeihin viedyssä 510 wagonissa niin kyllähän sitä sitten voi käyttää vertailumoottorina.

Voiko tuota wagonia verrata edes sedaneihin, kun taka-akselisto on kuitenkin erilainen? Riippuu varmaan katsastussedästä...

Bugatti_L16

Lainaa


Jos tuota L20B moottoria on ollut jossakin nykyiseen EU maahan tai jenkkeihin viedyssä 510 wagonissa niin kyllähän sitä sitten voi käyttää vertailumoottorina.

Voiko tuota wagonia verrata edes sedaneihin, kun taka-akselisto on kuitenkin erilainen? Riippuu varmaan katsastussedästä...

Tätä meinasinkin että voiko wagonia verrata sedaniin, täytyy varmaan kysyä oikein joltain viranomaiselta tätä asiaa.
Nissan 200SX -92
Nissan Bluebird -84
Datsun 510stw -71

MK510

Mielestäni 510:ssä ei ole ollut L20B konetta tehtaan jäljiltä. L18 suurin vaihtoehto.
1300-L510, 1600-PL510, 1800SSS-HL510

t.eskola

Mielenkiintoisen oloista rojektia. Onko tuosta lisää juttu tuolla 510 valtakunnassa?
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

Bugatti_L16

LainaaMielenkiintoisen oloista rojektia. Onko tuosta lisää juttu tuolla 510 valtakunnassa?

En ole jaksanut tehdä, kun toi kielitaito on siinä ja siinä, tänne sitten jäsenyyden myötä ajattelin laittaa jonkunlaisen päiväkirjan ;D. Se oli mulla ihan jääratakäytössä 10vuotta sitten ja siinä 04vuonna tuli mieleen tehdä siitä kiihdytysauto. Suunnitelmat on muuttunu useasti ja noin 3vuatta se tossa pihassa seisokin, tässä kesällä tein nuo kaaret ja maalasin. Kaarissakin tuli pieni ajatuskatkos kun kopioin suoraa mallia noiden jenkkien laitteesta, noh sain jakkaran autoon ja huomasin että joudun ajamaan polvet kurkussa :-/ Myös jakkaroiden kannakkeita voidaan joutua hieman madaltamaan, kun jotenkin alkaa tuntumaan että istutaan miltein pää katossa :)


Tänään kairailin "kojelauta" paneeliin vähä rundarille ja 5:lle muulle mittarille paikat, vielä pitäisi kehitellä alkuperäistä nopeusmittaria siihen levyyn.
Nissan 200SX -92
Nissan Bluebird -84
Datsun 510stw -71

t.eskola

Suåtana  :D aikamoinen monsterihan tuosta on tulossa! Aiotko laittaa nuo ahtimet puhaltamaan vuorovedoin? Että remmi vetää alakierroksilla ja pakokaasu ylemmillä kierroksilla?
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

Bugatti_L16

Niin olis tarkoitus juu, Mitään kytkintä en aio remmiin hommata vaan saa pyöriä alusta loppuun. Toki tietyn rajapaineen ylitettyä se alkaa puhaltamaan tyhjää, jolloin ei nappaa niin paljoa kammelta voimaa. Tähän pisteeseen on vielä pitkä matka että pääsen ylipäätänsä sovittamaan näitä hiluja. Ensiksi ajatteli saada ajoon ihan tuolla laitetulla l16 koneella ja heti kun se vaan konehuoneeseen nousee niin pitäs talliin sitten saada se uusi aihio.
Nissan 200SX -92
Nissan Bluebird -84
Datsun 510stw -71

Tero-75

LainaaNiin olis tarkoitus juu, Mitään kytkintä en aio remmiin hommata vaan saa pyöriä alusta loppuun. Toki tietyn rajapaineen ylitettyä se alkaa puhaltamaan tyhjää, jolloin ei nappaa niin paljoa kammelta voimaa.
Turussa pyörii kesäisin samanlaisella konstruktiolla toteutettu Corolla GT (AE-86), jossa remmi ahtaa noin kiloon asti, jonka jälkeen venttiili ohjaa normiahtimen hoitamaan työt siitä ylöspäin. Koneena 4A-GE, ja tehoa lienee jossain 500 paikkeilla. Katukuntoisena menee korkeita 12 sekunnin aikoja ilman että edes renkaita vaihdetaan välillä ;)
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Bugatti_L16

Lainaa
Turussa pyörii kesäisin samanlaisella konstruktiolla toteutettu Corolla GT (AE-86), jossa remmi ahtaa noin kiloon asti, jonka jälkeen venttiili ohjaa normiahtimen hoitamaan työt siitä ylöspäin. Koneena 4A-GE, ja tehoa lienee jossain 500 paikkeilla. Katukuntoisena menee korkeita 12 sekunnin aikoja ilman että edes renkaita vaihdetaan välillä ;)

Siinä on muistaakseni Rotrexin ahdin joka oliskin hyötysuhteeltaan ja kokonsa puolesta paljon passelimpi kuin Eaton, mutta hinta on erittäin suolainen :'(
Nissan 200SX -92
Nissan Bluebird -84
Datsun 510stw -71

Bugatti_L16

#15
Jaahas, tässä on nyt taas pohdittu kaikenlaisia moottorikokoonpanoja. Nyt kiinnostaisi L20A koneen paino verrattuna L16 koneeseen ja L20A:n tehot. Ulkoisesti tämä moottori ilmeisesti vastaa muita l-sarjan kutosia ? Muistaakseni täällähän olikin joku laittanut tuollaisen satakasikymppiseen ja painon kanssa oli ongelmia ?

Hetken mielijohteesta sovin kaupat l28 padasta ::).
Nissan 200SX -92
Nissan Bluebird -84
Datsun 510stw -71