Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nyt ottaa pannuun, parkkipaikkatoilailua..

Aloittaja Flame, lokakuu 13, 2007, 17:08:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Flame

Eilen oli iha hieno päivä. Tuli käytyä katsomassa Apulantaa ja vietettyä iltaa kauniissa naisseurassa ja vieläpä selvinpäin. Auto olla jökötti Hotelli Rivolin parkkipaikalla tuon ajan ja illan päätteeksi lähdin iha muina miehinä siitä kotio ja tänään sitten tossa hetki sitten huomasin jälkiä puskurinsivussa. Hyvä ettei ollu maistunu jollekin autolle koko puskurinsivu :D Onneksi peltivauriot jäivät nollaksi (no lähtihän siitä vähän pintamaalia mut ei haittaa silmää ku vahalla sai veks). Tulipahan selkeeks, että ens kesänä menee puskurit maalaukseen uusiks sunnysta (etupuskuri on muutenkin jo niin heikossa hapessa valmiiks).

Ja sit siihen avautumiseen.. on se juma***ta kumma, kun ei voida jättää mitään tietoja vaikka taatusti on jääny viel mojovampi jälki siihen vastapuolen pirssiin ja on kuulunu selkee rutina,rahina whatever ääni. Väri oli muuten valkonen ainakin siitä päätellen mitä tohon on kiinni jääny. Tänään soittelin siihen järvenpään rivoliin kysyäkseni onko heillä parkkivalvontaa kameralla tossa ja ei kuulemma ole. Kuuluu kaupungille se valvonta. Eri asia on sitten, jaksanko vaivautua todellakaan kyselemään enempää. Vie aikaa ja vaivaa vähä liikaa. Lohduttaudun nyt sillä et vastapuolelta meni taatusti enemmän rullalle :)

huh. kylläpäs helpotti, kiitos kuulijoille :)
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

tare59

Kiitos, avautumisesta. Helpotti oloa, kun kuulee, että muillakin on noita parkkipaikalla tulleita kolhuja. Vaan sitä tässä on ihmetelty, että minne on hävinnyt Suomalaisten suoruus, vai ajatellaanko, että jokaisessa käyttöajoneuvossa on kasko, joka korvaa autoon tulleet vauriot, tekijän luikkiessa piiloon, nuolemaan omia haavojaan  muualle.  >:(  Eikö ulkalleta vai ei viitsitä tulla kertomaan, että näin kävi. Minun moraali ei kyllä sallisi moista toimintaa.( vanhanaikainenko?)

AkiH

Näin keväällä sellaisen tapauksen, missä vanha pariskunta yritti parkkeerata Astraansa ihan uuden Peugeot 407 Coupén viereen. Kuskina ollut ukkeli ei saanut Opeliansa taipumaan viereiseen ruutuun, vaan tökkäsi Pösöä takapuskuriin. Eihän sitä nyt voi kerralla uskoa, että ei se siihen taipunut vaan tökättiin sitten uudelleen takapuskuria. Sen jälkeen ajateltiin ilmeisesti vielä, että kolmas kerta toden sanoo ja yritettiin taas kerran samoin tuloksin. Sitten vain kylmästi pakki silmään ja pois paikalta, jättämättä mitään yhteystietoja Peugeotin omistajalle. Se vaatii pokkaa, kun varmasti huomasivat itsekin, että johonkin osui ja silminnäkijöitä oli paikalla useita. Kävin sitten laittamassa Astran tiedot Peugeotin lasiin ja ilmoittelin myös Poliisille.

Bongasin myöhemmin saman Peugeotin kaupan parkkipaikalta ja pitihän siitä tarkistaa se takapuskuri. Pinnassa oli uusi maali ja voi vain arvailla, että kenen laskuun.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Cedricisti

LainaaNäin keväällä sellaisen tapauksen, missä vanha pariskunta yritti parkkeerata Astraansa ihan uuden Peugeot 407 Coupén viereen. Kuskina ollut ukkeli ei saanut Opeliansa taipumaan viereiseen ruutuun, vaan tökkäsi Pösöä takapuskuriin. Eihän sitä nyt voi kerralla uskoa, että ei se siihen taipunut vaan tökättiin sitten uudelleen takapuskuria. Sen jälkeen ajateltiin ilmeisesti vielä, että kolmas kerta toden sanoo ja yritettiin taas kerran samoin tuloksin. Sitten vain kylmästi pakki silmään ja pois paikalta, jättämättä mitään yhteystietoja Peugeotin omistajalle. Se vaatii pokkaa, kun varmasti huomasivat itsekin, että johonkin osui ja silminnäkijöitä oli paikalla useita. Kävin sitten laittamassa Astran tiedot Peugeotin lasiin ja ilmoittelin myös Poliisille.

Bongasin myöhemmin saman Peugeotin kaupan parkkipaikalta ja pitihän siitä tarkistaa se takapuskuri. Pinnassa oli uusi maali ja voi vain arvailla, että kenen laskuun.

Nostan hattua tästä.

AkiH

Lainaa
Nostan hattua tästä.
Eipä siitä erikseen kannata hattua nostella. Ajattelin vain miten paljon ketuttaisi, jos sattuisi omalle kohdalle.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

take

Näinpä. Hieman ketutti kevättalvella kun olin juuri ruuvannut Nynnyyn vastamaalatut hienot ovet ja ei menny kun viikko niin jo oli pitkä naarmu takaovesta etuoveen. >:(

pikkutyttö

 [smiley=vrolijk_26.gif] Kannattaa ottaa ilkivaltavakuutus, se on osakaskon osa...jos autoon saa vielä osakaskon. ::)
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

Flame

tjaa-a.. saishan tohon varmaan sen osakaskon, mutta kulut on suurempi menoerä ku korjaukset :D Tein muuten omasta tapauksestani rikosilmoituksen.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Saniainen

Minä opin pari vuotta sitten sen että jos olen kolhinnan osapuoli soitan AINA poliisit paikalle. Mun Sunnyn etupuskuriin tuuppas täti kotipihassa. Ei tullut kertomaan tapahtuneesta vaikka näki mun pihassa kävelevän. Tuuppari oli naapurin äiti ja naapuri oli myös tilanteessa paikalla joten tiedossa oli, kenen autoa täti tuuppas. Menin sisälle ja täti tuli kertomaan tekosesta. Kyseli paljonko korjaus maksaa. soitin Nissanin merkkikorjaamoon noin hinta-arviota joka oli 100 euroo. Täti alkoi inttää ettei maksa niin paljoa. Naapuri puhui mut pussiin ja suostuin 50 euron korvaukseen. tästä opin että soitan aina poliisit paikalle jotten joudu huijatuks. Ilkesi vielä naapurin äiti väittää että autoni seisoi väärällä paikalla. Autoni seisoi nurmikolla, eri paikalla kuin tavallisesti koska parkkipaikallani oli remontin vuoksi isot tikapuut. en tänäkään päivänä ymmärrä miten täti on autooni osunut koska tilaa peruuttaa oli todella reilusti. >:(

pikkutyttö

 8-) Hirvi,palo,varkaus ja ilkivalta tulee maksamaan vuodessa noin 60-80€, riippuen yhtiöstä...Jokainenhan itse päättää, kannattaako ottaa. Itse asun sellaisella alueella, että on pakko olla. Jo oli joku yrittänyt koukuttaa kuskin puolen ovea auki joku aika sitten: Tiivisteet oli revitty irti ikkunan yläpuolelta ja autossa oli karmi täynnä raapimisjälkiä! Ai että mä vihaan autovarkaita! Ja sitten juuri näitä, jotka kolhivat toisen autoa ja poistuvat vähin äänin paikalta >:(. Itse peruutin parkkipaikalla Lancerin lokasuojaan, en huomannut, että oli pysäköity kadun reunaan mun taakse. Jätin lapun tuulilasiin, jossa oli nimeni ja puhelinnumeroni...ja vaikka bonukset putosikin, niin hyvä mieli tuli, kun auton omistaja otti yhteyttä, (nuori tyttö, jolla kaksi pientä lasta). Kiitteli niin sydämellisesti, että tiesin tehneeni todella oikein. Kun vain jokainen tekisi saman! Ei enää päde:" tee se muille, minkä soisit tekevän itsellesi", vai onko se koskaan pätenytkään? :-?
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

VMZ

Voi hyvänen aika, autoja ne vain ovat. Aivan kuin maailma kaatuisi jos naarmuja tulee. Itse en ainakaan alkaisi juoruamaan kellekään jos joku raapii autoa parkkipaikalla, Suomessa muutenkin tulee kummasti vaurioita vaikka kuinka paljon pienestäkin kosketuksesta, välittömästi aletaan korjauttamaan ruosteista romuläjää uudenveroiseksi. Ilmiantomeininki ei minua muutenkaan kiinnosta.  

Ranskassa pitää jättää käsijarru pois päältä, että voi tuuppia itsensä parkkiruudusta ulos, siksihän ne puskurit ovat. Jos jälkiä pelkää, niin on paras jäädä kotia tai huolehtia kunnon vakuutuksesta. Tai sitten ottaa mitä annetaan, vaikka naarmuja.

Minulta on moneen autoon tehty vaikka minkälaista parkkisväkivaltaa, mutta "so not", se on vain peltiä ja muovia. Tokihan se vituttaa, mutta elämässä on muutakin. En ole vaipunut masennuksen alhoon, vaikka kahteen autoon on vampyyri vetänyt viivat, yhdestä on revitty kilvet ja kahdesta rutattu lokasuojaa, näin muutamia mainitakseni. Niin ja onpa aikoinaan tähtimerkkikin keulalta väännetty irti (yllätys). Eri autojen valojen särkemiset ja renkaiden tyhjentämisetkin siihen päälle.

Tunnustan myös, että minäkin olen kerran raapinut toista autoa: kaupan parkkiksen läpikulkevan tien jyrkässä kaarteessa oli valkea farkku parkkeerattuna perä edeltä ja luonnollisesti takana olevaan betoniaitaan oli jätetty metri väliä, jolloin auton keula oli saman verran ulkona parkkiruudusta tiellä. Kaarteessa pakun kylki ilmeisesti hipaisi nurkkaa kun sieltä niin hanakasti tultiin ulos raakkumaan. No eipä siinä mitään, näkyihän pakun pölyisessä kyljessä keskiovessa jälkiä ja vastapuolen puskurin kulmassa naarmuja. Selväähän se olisi muuten saattanut olla, mutta miksi punaisesta pakusta jäisi valkeaan autoon sinisiä naarmuja? Sanoin ukolle, että kestä se kuin mies tai soita poliisille, minulta et saa kopeekkaakaan mersun osamaksuihin. Eipä kuulunut mitään sittemmin.

M i g i

LainaaVoi hyvänen aika, autoja ne vain ovat. Aivan kuin maailma kaatuisi jos naarmuja tulee. Itse en ainakaan alkaisi juoruamaan kellekään jos joku raapii autoa parkkipaikalla, Suomessa muutenkin tulee kummasti vaurioita vaikka kuinka paljon pienestäkin kosketuksesta, välittömästi aletaan korjauttamaan ruosteista romuläjää uudenveroiseksi. Ilmiantomeininki ei minua muutenkaan kiinnosta.  

Ranskassa pitää jättää käsijarru pois päältä, että voi tuuppia itsensä parkkiruudusta ulos, siksihän ne puskurit ovat. Jos jälkiä pelkää, niin on paras jäädä kotia tai huolehtia kunnon vakuutuksesta. Tai sitten ottaa mitä annetaan, vaikka naarmuja.

Minulta on moneen autoon tehty vaikka minkälaista parkkisväkivaltaa, mutta "so not", se on vain peltiä ja muovia. Tokihan se vituttaa, mutta elämässä on muutakin. En ole vaipunut masennuksen alhoon, vaikka kahteen autoon on vampyyri vetänyt viivat, yhdestä on revitty kilvet ja kahdesta rutattu lokasuojaa, näin muutamia mainitakseni. Niin ja onpa aikoinaan tähtimerkkikin keulalta väännetty irti (yllätys). Eri autojen valojen särkemiset ja renkaiden tyhjentämisetkin siihen päälle.

Tunnustan myös, että minäkin olen kerran raapinut toista autoa: kaupan parkkiksen läpikulkevan tien jyrkässä kaarteessa oli valkea farkku parkkeerattuna perä edeltä ja luonnollisesti takana olevaan betoniaitaan oli jätetty metri väliä, jolloin auton keula oli saman verran ulkona parkkiruudusta tiellä. Kaarteessa pakun kylki ilmeisesti hipaisi nurkkaa kun sieltä niin hanakasti tultiin ulos raakkumaan. No eipä siinä mitään, näkyihän pakun pölyisessä kyljessä keskiovessa jälkiä ja vastapuolen puskurin kulmassa naarmuja. Selväähän se olisi muuten saattanut olla, mutta miksi punaisesta pakusta jäisi valkeaan autoon sinisiä naarmuja? Sanoin ukolle, että kestä se kuin mies tai soita poliisille, minulta et saa kopeekkaakaan mersun osamaksuihin. Eipä kuulunut mitään sittemmin.
se on kiva että olet noin positiivinen.. kelaas sitä että menet ja ajat autosi ruutuun meet kiskalle tms ja kun tulet takas autossas on koko kylki kasassa  ::) Ja itse maksat.. entäs mitä jos kolhija onkin siinä vieressä odottamassa ja valmis korvaamaan tapahtuneen tai ilmiantaja odottelee?? No sähän tietty sanot SO NOT näit sattuu täähän on vaan auto ja mä maksan ite ;D

VMZ

En minäkään nyt hullu ole ;D

Tottakai jos asiallisesti toimitaan, niin vahingot korvataan puolin ja toisin. Nämä itkemiset vain joskus ihmetyttää, halpaahan se on kun rahalla selviää.

M i g i

LainaaEn minäkään nyt hullu ole ;D

Tottakai jos asiallisesti toimitaan, niin vahingot korvataan puolin ja toisin. Nämä itkemiset vain joskus ihmetyttää, halpaahan se on kun rahalla selviää.
No niinhän mä ajattelinkin.. oli vaan ekassa tekstissä vissiin liian isot saappaat ;)
On tiettyjä asioita joissa itku tulee pikku asioissakin.. esim tuon finnin kun saan eloon tuosta niin siinä pienikin naarmu saattaa tehdä kipeää sen naarmun tekijälle ::)

-Vonjake-

#14
LainaaVoi hyvänen aika, autoja ne vain ovat. Aivan kuin maailma kaatuisi jos naarmuja tulee. Itse en ainakaan alkaisi juoruamaan kellekään jos joku raapii autoa parkkipaikalla, Suomessa muutenkin tulee kummasti vaurioita vaikka kuinka paljon pienestäkin kosketuksesta, välittömästi aletaan korjauttamaan ruosteista romuläjää uudenveroiseksi. Ilmiantomeininki ei minua muutenkaan kiinnosta.  

Ranskassa pitää jättää käsijarru pois päältä, että voi tuuppia itsensä parkkiruudusta ulos, siksihän ne puskurit ovat. Jos jälkiä pelkää, niin on paras jäädä kotia tai huolehtia kunnon vakuutuksesta. Tai sitten ottaa mitä annetaan, vaikka naarmuja.

Minulta on moneen autoon tehty vaikka minkälaista parkkisväkivaltaa, mutta "so not", se on vain peltiä ja muovia. Tokihan se vituttaa, mutta elämässä on muutakin. En ole vaipunut masennuksen alhoon, vaikka kahteen autoon on vampyyri vetänyt viivat, yhdestä on revitty kilvet ja kahdesta rutattu lokasuojaa, näin muutamia mainitakseni. Niin ja onpa aikoinaan tähtimerkkikin keulalta väännetty irti (yllätys). Eri autojen valojen särkemiset ja renkaiden tyhjentämisetkin siihen päälle.

Tunnustan myös, että minäkin olen kerran raapinut toista autoa: kaupan parkkiksen läpikulkevan tien jyrkässä kaarteessa oli valkea farkku parkkeerattuna perä edeltä ja luonnollisesti takana olevaan betoniaitaan oli jätetty metri väliä, jolloin auton keula oli saman verran ulkona parkkiruudusta tiellä. Kaarteessa pakun kylki ilmeisesti hipaisi nurkkaa kun sieltä niin hanakasti tultiin ulos raakkumaan. No eipä siinä mitään, näkyihän pakun pölyisessä kyljessä keskiovessa jälkiä ja vastapuolen puskurin kulmassa naarmuja. Selväähän se olisi muuten saattanut olla, mutta miksi punaisesta pakusta jäisi valkeaan autoon sinisiä naarmuja? Sanoin ukolle, että kestä se kuin mies tai soita poliisille, minulta et saa kopeekkaakaan mersun osamaksuihin. Eipä kuulunut mitään sittemmin.

:)

Sanot sen mitä moni ajattelee. Naarmu, kääk. Eri asia, jos umpioita yms. tippuu. Finnistäkin aikoinaan lasi tiputettiin ja vietiin rahanarvoista tavaraa. Ei ole vieläkään takaisin tullut, eikä tule. Poliisikaan ei mahda mitään. En halua olla riidankylväjä, mutta näitä puhtaita kyr**ä tuntuu löytyvän. Tässä vasta kuulin esimerkillisen tapauksen.

Ovea aukastaessa naarmu toisen auton kylkeen, joka muutenkin ns. PIENI naarmu. Naarmuttuneen auton omistajia oli mies ja nainen. Naispuolinen henkilö olisi ottanut vain maksun, joka olisi hänen tutullaan korjaukseen mennyt. Mutta tulipa auton toinen omistajamies paikalle, joka vaatimalla vaatii, että korjautetaan merkkiliikkeessä!! Kyllähän se varmaan on kivaa olla mulukku ja korjauttaa kaikki pienetkin naarmut merkkiliikkeessä. Tarina jatkuu kenties joskus. Tästäkin tosiaan selvitään rahalla, se on vielä helppoa.

Tämä onki auto foorumi ja siihen liittyvistä voipi mun puolesta avautua miten haluaa.
Finn Datsuns
Paskat 4motion
CfMoto

cedricfan

Tulin perjantaina Pariisista, ja siellä suomalainen naarmuista valittaja lynkattais. Suurin osa autoista oli ihan oikeesti isoilla lommoilla, mutta entäs sitten?

Saksassa ei ole niin lommoista, mutta puskurinkulmat sielläkin on kaikissa naarmuilla. Niitten tarkoitus on kuulemma moinen, kuten nimikin sanoo. Jos ne olis suomalaisen kaltaista käyttämättömyyttä varten niin nimi olis varmaan jotain ihan muuta...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Christoffer

LainaaSaksassa ei ole niin lommoista, mutta puskurinkulmat sielläkin on kaikissa naarmuilla. Niitten tarkoitus on kuulemma moinen, kuten nimikin sanoo. Jos ne olis suomalaisen kaltaista käyttämättömyyttä varten niin nimi olis varmaan jotain ihan muuta...

Jos niiden käyttötarkoitus olisi nykyautoissa se mitä miekka ja kivi ajalta oleva nimi kuvaa niin tuskin ne muovia olisivat, saatikka maalattuja.  ::)
1999 Saab, 1960 Chevrolet, 1995 Opel

AkiH

Onko se nyt niin suuri synti, jos ihminen haluaisi pitää autonsa siistinä?

Ja vielä niistä kyttäämisistä ja ilmiannoista, kun kerran taidettiin tarkoittaa sitä minun tekstiäni; henkilökohtaisesti en siedä sellaisia paskahousuja, jotka lähtevät karkuun huomattuaan, että tulipahan tökittyä toisen autoa. Minusta ihmisessä pitää olla sen verran miestä (tai naista), että uskaltaa vastata omien tekojensa seurauksista. Ainakin minut on kasvatettu sillä tavalla. Ja jos henkilöstä itsestään ei ole siihen, on minusta kohtuullista, että silminnäkijänä paikalle osuessaan auttaa minimoimaan viattomalle osapuolelle koituvat taloudellisia vahinkoja.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

cedricfan

LainaaJos niiden käyttötarkoitus olisi nykyautoissa se mitä miekka ja kivi ajalta oleva nimi kuvaa niin tuskin ne muovia olisivat, saatikka maalattuja.  ::)
Ei vaan juuri toisinpäin, jotain paperipuskurimondeota lukuunottamatta. Nuo muoviset kun nimenomaan kestää ja joustaa pikkutöytäisyissä. Peltiset menee kurttuun ja jättää lommon naapuriin.
Maalikin oikeana muovimaalina on hämmästyttävän kestävää. Tuu kattoon vaimon saksantuontia, tai mun eläkeläisenvanhaa. Molemmissa näkyy että on otettu kontaktia kun tarkkaan kattoo, mutta muutaman metrin päästä ei näy ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA

Maassa maan tavalla.
Jos ranskalaisten ja muiden keskieurooppalaisten pakonsanelema tapa on tökkiä autoja, eihän siihen kukaan mitään kiinnitä huomiota. Kun autoja on niin helvetisti ettei ne enää mahdu parkkiin, on pakko pistää niin tiiviisti kun mahdollista. Sitten kun ollaan niin lähekkäin ettei pois pääse, tulee väkisin kolhuja. Varmasti se Pierrekin pitäisi sen shitroëninsakin mieluummin virheettömänä kuin muotopuolena perunapussina. Arvo se on ranskalaisenkin ranskalaisella autolla...
Täällä parkkipaikoilla on vielä tilaa ja tökkiä ei tarvi. Ja Suomalaiseen kulttuuriin on ainakin kuulunut toisen omaisuuden kunnioittaminen. ::)

M i g i

LainaaMaassa maan tavalla.
Jos ranskalaisten ja muiden keskieurooppalaisten pakonsanelema tapa on tökkiä autoja, eihän siihen kukaan mitään kiinnitä huomiota. Kun autoja on niin helvetisti ettei ne enää mahdu parkkiin, on pakko pistää niin tiiviisti kun mahdollista. Sitten kun ollaan niin lähekkäin ettei pois pääse, tulee väkisin kolhuja. Varmasti se Pierrekin pitäisi sen shitroëninsakin mieluummin virheettömänä kuin muotopuolena perunapussina. Arvo se on ranskalaisenkin ranskalaisella autolla...
Täällä parkkipaikoilla on vielä tilaa ja tökkiä ei tarvi. Ja Suomalaiseen kulttuuriin on ainakin kuulunut toisen omaisuuden kunnioittaminen. ::)
No oli se mistä tahansa mut mun autoa jos tönitään ja tahallaan ni mä tönin turpaan  >:(

VMZ

Lainaa
mun autoa jos tönitään ja tahallaan ni mä tönin turpaan  >:(

Niin minäkin, mutta vahinkoja sattuu ja harva nyt tahallaan autoja ruttaa. No jaa, kerran satuin olemaan parkissa reilu 10v. sitten ja opel rotta peruutti suoraan cedricin keulaan, onneksi ehdin polkea jarrua ennenkuin parkkilukko olisi sanonut soromnoo. Oli perjantai-illan cruising ja sitä seurannut selvittely sen mukaista :D

Christoffer

#22
Lainaa
Ei vaan juuri toisinpäin, jotain paperipuskurimondeota lukuunottamatta. Nuo muoviset kun nimenomaan kestää ja joustaa pikkutöytäisyissä. Peltiset menee kurttuun ja jättää lommon naapuriin.
Maalikin oikeana muovimaalina on hämmästyttävän kestävää. Tuu kattoon vaimon saksantuontia, tai mun eläkeläisenvanhaa. Molemmissa näkyy että on otettu kontaktia kun tarkkaan kattoo, mutta muutaman metrin päästä ei näy ;)

Jaa sää meinasit siis että niiden nimi on töytäisin?  ;D Mulla on hiukan eri kuva puskemisesta, mieleen tulee ensimmäisenä eräs Oldsmobile jonka etupuskurilla puskettiin Civic ja Marea lunnaisiin(ei tarkoituksella..) ja useampia tolppia kolhittiin vuosien varrella  ainoana jälkenä aavistuksen kieroksi vääntynyt puskuri ja yksi naarmu joka oli sen verran syvä että siitä kohtaa kromia rupesi ruostumaan.  :)



Ja noihin kolhijoihin ym. oli kyllä hyvä kommentti AkiH:lta "Onko se nyt niin suuri synti, jos ihminen haluaisi pitää autonsa siistinä?"
Siihen auto on vaan auto kommenttiin, mitäs mieltä olisitte jos teidän kotiin joku tuhrii graffitteja tai muuta.
Itsellä ainakin auto kuten muukin omaisuus jonka saamiseksi pitää töitä tehdä tulisi mielellään pidettyä mahdollisimman hyvässä kunnossa enkä ainakaan muiden apua sen tärvelemiseksi kaipaa. Toisaalta pystyy/tykkäähän jotkut asua oman ulosteensa ja muiden jätteiden keskellä ym ym.
1999 Saab, 1960 Chevrolet, 1995 Opel

cedricfan

#23
LainaaJaa sää meinasit siis että niiden nimi on töytäisin?  ;D
Jep, tai siis omasta mielestäni puskuri ei ole aura vaan osa, joka ottaa töytäisyt vaimentaen vastaan ;D
Ja onhan noita naisen varustuksiakin kutsuttu puskureiksi, eikä oo ratakiskon kovaa ;)

LainaaJa noihin kolhijoihin ym. oli kyllä hyvä kommentti AkiH:lta "Onko se nyt niin suuri synti, jos ihminen haluaisi pitää autonsa siistinä?"
Ei ole, mutta täytyy erottaa harrasteauto ja käyttöauto.
Käyttöautolle on sallittava käytön jälkiä, ja enemmän kuin Suomessa pruukataan.
Harrasteautoa taas on myös pidettävä eri tavalla, eli ei esim marketin ovea lähimpään ruutuun vaan kauemmas jossa on väljää.

Sinänsä olen sitä mieltä että matkailu avartaa. Muutakin kuin lompakkoa. Eli saa uutta perspektiiviä eli erilaisia näkökulmia asioihin. Huomaa usein että vanhakantaiset täällä perityt käsitteet ei enää pädekään muualla. Kuten esim pysäköinti. Ja mitä tarkoittaa ruuhka.

Tällainen näky ei ole harvinainen noissa isoissa kylissä:

Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

AkiH

Lainaa
Ei ole, mutta täytyy erottaa harrasteauto ja käyttöauto.
Käyttöautolle on sallittava käytön jälkiä, ja enemmän kuin Suomessa pruukataan.
Harrasteautoa taas on myös pidettävä eri tavalla, eli ei esim marketin ovea lähimpään ruutuun vaan kauemmas jossa on väljää.
Pakko vielä saivarrella sen verran, että miten tulevaisuudessa löytää niitä siistejä harrasteautoja, mikäli ne on arkikäytön aikana moukaroitu pinnaltaan kuunpintaa muistuttaviksi. ::) Tai voihan se olla, että niihin tulevia uusia lommoja ei enää erota vanhoista. ;)
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

StanLaurel

Lainaa
Harrasteautoa taas on myös pidettävä eri tavalla, eli ei esim marketin ovea lähimpään ruutuun vaan kauemmas jossa on väljää.

Tonne marketin parkkiksen laitamille parkkeraaminen on vaarallisinta kun sinne pysäköi kaikki kotiäidit, ikäloput papparaiset ja muut kädettömät ja satavarmarmasti siihen sun harrasteauton viereen vaikka tilaa olisi kuinka. Oven viereen pysäköi yleensä ne joilla ratin pyöritys on hanskassa ja ovien avauskin onnistuu osumatta toiseen autoon.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

datsunpower

Lainaa
No oli se mistä tahansa mut mun autoa jos tönitään ja tahallaan ni mä tönin turpaan  >:(

"Nimenomaan, kato nyt mä näkisin että sä oot asian ytimessä."
Toiset tökkii autolla, toiset nyrkillä...



Jos toisen auton naarmuttaminen/muut tökkiminen olisi sallittavaa niin samahan se olisi tulla potkimaan nurkkalautoja jonkun mökistä irti.. "Noooh, sou not! Sattuuhan sitä.. ja käyttötalona tämä on minulla ollutkin. Ota vaikka koko seinä pois eestä että mahdut paremmin kulkemaan."
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

VMZ

[sarkasmi]

S4474n4n linnut #%¤ tapan kaikki. Auto oli parkissa ja nyt on lähtemätön läntti valkeassa maalissa. Pitäisihän niiden ymmärtää että Suomessa kunnioitetaan toisten omaisuutta henkeen ja vereen! Ja joku h3l3vatan naapurin perhepäivähoidon mukelo kävi piirtämässä hymiön ikkunaan, selvät naarmut jäi lasiin. Sormet poikki!

[/sarkasmi]






Flame

enpä olis ikinä uskonu mimmosen avautumistopicin tää taas poiki. Mulla kun on tuo oma käyttis puolharraste samalla (siihen tulee aina haalittua kaikenlaista ja tehtyä kaikki itse (maalaus yms. toimenpiteet), niin kyllähän se vähä harmittaa et joku menee tota telomaan kun puskurissa ei kerenny olemaan tuo maalikaan ku reilun vuoden. No nyt tehään sitte pohjat uusiks yms. seuraavaan maalaukseen. Pitänee kirjottaa tohon talven ajaks teksti "autokouluun!!" ja jatkaa ajoja :)
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

VMZ

Niin minullakin on myös käyttis-/harrasteautoja ja _kaikki_ huollot/korjaukset tapahtuvat omassa tallissa. Ainoastaan metallivärien kanssa lutraaminen ei oikein nappaa :)

Kai se on niin, että kun Suomessa on autoja ollut niin vähän aikaa, niin joku ruosteinen kadettikin on omistajalleen rakkaampi kuin oma mielenrauha. Niinkuin statussymbolit, muualla maailmassa statusautot ovat jokseenkin eri luokkaa kuin Suomessa. Joku kuukausipalkastansa puolet esim. penariin sijoittanut raukka voi kuvitella, että ajaa jotenkin hienompaa autoa. Sekin on sitten käyttisharraste, kun sitä puunataan ja hoivataan päivästä toiseen ja auta armias jos joku käy 10cm lähempänä rakkaimpaansa parkkiksella.