Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Turbo N13 sunnyyn

Aloittaja Julma, lokakuu 19, 2007, 19:32:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Julma

Morjens kaikille tasapuolisesti. Nyt kävi niin että minusta tuli onnellinen sunnyn omistaja tällä viikolla. En aijemmin edes aatellu koko turbo hommaa mut ku avasin ekan kerran pellin ni välähti takaraivossa sama kuva ku turbo cherryssä. Sen verran jo tutkiskelin et E16S ja E15ET koneiden iskun pituudella muodostuu kuutio erot ja puristus suhde, poraus sama. Nyt kiinostais tietää onko molemmissa mainituissa koneissa sama kansi, samat männät ja sama kansipahvi. Kansipahvia myydään ainakin tarvikkeena samalla valmistenumerolla. :-?

Tero-75

Sekä kansi että männät ovat erilaisia.
Kannet ovat kyllä keskenään täysin vaihtokelpoiset, joskin Turbo-Cherryn kansi on muistaakseni paremmin virtaava, ja nokka taisi olla jonkin asteen (14?) loivempi kuin E16. Lisäksi palotiloissa taisi olla jotain eroa.
Turbon männissä taisi olla pienempi puristuskorkeus, mutta tästäkään ei ole varmaan tietoa. Kotikoneella olisi taulukko jossa tuokin tieto on.
Kiertokangetkin ovat erilaiset, vaikkakin keksenään vaihtokelpoiset, ero iskunpituudessa on tehty kampiakselilla.
Pahveissa on eroa jos alat alkuperäisiä valmistenumeroita tutkimaan, mutta mm. suomen tehokkain Turbo-Cherry on kasattu tavallisella tarviketiivisteellä ;)

Liittymällä jäseneksi (20€/vuosi) saat pääsyn mm. Viritys-topiciin, jossa on paljon juttua E-koneista ja niiden ominaisuuksista ;)
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76