Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

-03 Primeran ajoominaisuudet (huonot)

Aloittaja Timo_K, lokakuu 15, 2007, 12:21:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo_K

Hei.Onko muilla ollut ongelmia Primera -03 farmarin ajoominaisuuden kanssa.Minun primera on huono ajaa.Suoralla tiellä pitää koko ajan rattia käänellä hieman.Myös tuulella auto "venkuloi"rauhattomasti.Käytin auton nelipyöräsuuntauksessa mutta vika ei parantunut.Laitoin myös uudet kesärenkaat (205/60-16 Nokia).Mistähän alkais etsiä vikaa?Autolla ajettu 83000km.

Flame

Renkaista on hyvä alottaa.. Sulla on suomen teille just yhen kympin liian isot renkaat, josta seuraa vetelyä tieurissa melko helposti. Kokeile ajaa hieman sivummassa tai keskemmällä eikä pitäisi enää vedellä. Testaa tolla alkuun :)
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

jakesik

Puhuttaessa P12 kopan etupäästä/ ohjauksesta ravistaminen ym ongelmat ei ole vika vaan ominaisuus  ;D ;D
Niistä on mennyt mm paljon alatukivarsia takuuseen.
Vaikka muuten auto "istuu käteen", niin en ole vielä itse keksinyt mitä tolle ohjaukselle pitäis tehdä, vaihtaa autoa? ;D

ameriikanteijo

Joo, renkaat on liian leveät. Valitettavasti autotehtaiden kilpailu urheilullisuudessa ja muodissa on vienyt kehityksen väärille "urille" , nykyautojen rengaskoot eivät sovellu suomen olosuhteisiin. Leveä ja matalaprofiilinen rengas on epävakaa, meluisa ja tarpeettoman kova. Mukavuudesta ei näin ollen voi juuri puhua. Fysiikan lait eivät ole muuttuneet miksikään, nykyrengas voi olla hyvä 200km/h vauhdissa kestopäällysteellä, mutta eivät suomen teillä ja kaduilla piste.

take

LainaaPuhuttaessa P12 kopan etupäästä/ ohjauksesta ravistaminen ym ongelmat ei ole vika vaan ominaisuus  ;D ;D
Niistä on mennyt mm paljon alatukivarsia takuuseen.
Vaikka muuten auto "istuu käteen", niin en ole vielä itse keksinyt mitä tolle ohjaukselle pitäis tehdä, vaihtaa autoa? ;D
Juurikin näin. Ei ne renkaat ole P12 primerassa se suurin ongelma. Tietty leveä ja matala ei ole hyvä mutta tämän mallin kohdalla suuremmat ongelmat on muualla. Kai sieltä on tarkistettu alapallonivelet ja raidetangonpäät? Molempia on meinaan vaihettu takuuna ainakin riittäviä määriä. Juurikin 60-90tkm välillä erityisesti mutta jopa 30tkm ajettuihin ei ole harvinaista joutua vaihtamaan. >:(

Timo_K

#5
Auto on ollut mulla 1.5v ja sen aikana ei ole katsottu tai vaihdettu niveliä.Aatelin että ei kait nivelet kulu vielä alle 100000:ssa tuhannessa km.Pitääpä tarkistaa..

hartsa 53

205/60/16 ei kyllä mielestäni ole vielä leveä eikä matalan profiilin rengas!
Kyllä vikaa kannattaa ja kokoeilla hakea muualta kuin rengaskoosta.
Toki toisiin autoihin ei tietyt rengasmerkit ja -mallit jostain syystä sovellu alkuunkaan.