Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

A14/A12 muutokset + 100A ratin keskiö

Aloittaja Aniskan, lokakuu 08, 2007, 20:06:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aniskan

Kun en jäsen ole ja portit eivät aukea tiedon lähteille niin jos joku kertaa mitä muutoksia 100A:han tulee tehdä kun motiksi iskee A14? Mites A12, vaatiiko se muutoksia. Kuullut vaan olen, että 1.2 olis alkuperänen moottorivaihtoehto ettei tarviis muuttaa mitään?

P.S Mistähän Datsunista / muun merkkisestä sais Amppeeriin keskiön ratille? Ei taho uutena löytyä satkuun suoraan...  ;D


-Vonjake-

#1
Laturin ainakin joutuu muuttamaan eri asentoon(edestä taakse). Helppohomma, valmiit paikat kiinnikkeelle. Taisi olla jotain muutakin pientä, A14 onkin sitten laillisuuden nimissä vaikea. A12 ei tarvitse kuin muutoskatsastuksen?

Vanhat pikku Datsunit on samalla keskiöllä, Finn, 120y jne..
Finn Datsuns
Paskat 4motion
CfMoto

Datmaster

LainaaEi taida olla alkup. moottorivaihtoehto 100a:n A12.

Laturin ainakin joutuu muuttamaan eri asentoon(edestä taakse). Helppohomma, valmiit paikat kiinnikkeelle. Taisi olla jotain muutakin pientä, A14 onkin sitten laillisuuden nimissä vaikea. A12 ei tarvitse kuin muutoskatsastuksen?

Vanhat pikku Datsunit on samalla keskiöllä, Finn, 120y jne..
eikös coupessa ole a12. ja a14 läpihuutojuttu laillisesti.
[img name=signat_img_resize]http://i22.photobucket.com/albums/b314/datmaster/datsave.jpg [/IMG] Datsun 1200 @ A15i , 200L HLC130

-Vonjake-

#3
Joo Coupe on tietenkin. Tuosta laillisuudesta en ala väittämään muutenki sekasin................ Vois panna maaten. ----->
Finn Datsuns
Paskat 4motion
CfMoto

Aniskan

Onko a14 tehtävä esim. jarrujen päivitystä/vastaavaa. Jossainhan raja menee milloin on jarrujen/alustan jne. vastattava tehokkaampaa mallia. Oman terveyden kannalta on fiksua laittaa kunnon jarrut mutta vaatiiko laki niitä (tai mitn muuta) a14 kanssa?

Datmaster

Lainaahankkii ennen katsastukseen menoa todistuksen siitä että E10 on ollut tarjolla A12 moottorilla ja jarrut on samat A10 ja A12 moottorilla.
Noiden papereiden hankinta on muutoksen helpoin homma, ei tarvi ruuvata yhtään.
Jarruista todistus löytyy esim. varaosakirjasta josta asia selviää.
[img name=signat_img_resize]http://i22.photobucket.com/albums/b314/datmaster/datsave.jpg [/IMG] Datsun 1200 @ A15i , 200L HLC130

DATACLOWN.

#6
LainaaKun en jäsen ole ja portit eivät aukea tiedon lähteille niin jos joku kertaa mitä muutoksia 100A:han tulee tehdä kun motiksi iskee A14?
*
Parahin Aniskan
E10 ja isolohkon A14 parhaimmat neuvot ja ohjeet löytyvät tosiaankin jäsenten puolelta
Josta on varmasti kattava keskustelu käyty, Nyt vain jäsen hakemus vetämään ja rupeaa Apina Datsunin Isolohko maailma aukeamaan paremmin.
ja onpa siellä paljon muutakin arvokasta tietoa.
[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v668/ROKKIRUSINA/hermotmen.gif[/img]    (Almera 1.6 -96) -      ex - E10-75/N12- 84/K11-95

valtteri

#7
Lainaa
*
Parahin Aniskan
E10 ja isolohkon A14 parhaimmat neuvot ja ohjeet löytyvät tosiaankin jäsenten puolelta
Josta on varmasti kattava keskustelu käyty, Nyt vain jäsen hakemus vetämään ja rupeaa Apina Datsunin Isolohko maailma aukeamaan paremmin.
ja onpa siellä paljon muutakin arvokasta tietoa.


nimenomaaan, asiaa on foorumilla puitu aikast paljon ja jäsenpuolella asiasta saa jopa selvyydenkin!? tänne tuskin kukaan jaksaa järkevää vastausta antaa, koska asia on aika pitkälle puitu jäsenten keskusteluissa, joten jäsenhakemusta vaan vetämään niin, ja juu, kannatta päivittää ne jarrut siihen 100a:han

mikan

Jäsenmaksu kannattaa tosiaan maksaa, on tuolla jäsenpuolella sen verran paljon tietoa A-moottoreista ja 100a:sta.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

-Vonjake-

LainaaJäsenmaksu kannattaa tosiaan maksaa, on tuolla jäsenpuolella sen verran paljon tietoa A-moottoreista ja 100a:sta.

t. Mika

=Suosituin puheenaihe
Finn Datsuns
Paskat 4motion
CfMoto

mikan

Johtuisko siitä että minäkin olen lörpötellyt yli 3000 viestiä?  ;)

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Glen

#11
LainaaJohtuisko siitä että minäkin olen lörpötellyt yli 3000 viestiä?  ;)

t. Mika

Ja suurimmaksi osaksi ihan asiaakin  ;D

Lainaa
hankkii ennen katsastukseen menoa todistuksen siitä että E10 on ollut tarjolla A12 moottorilla ja jarrut on samat A10 ja A12 moottorilla.
Noiden papereiden hankinta on muutoksen helpoin homma, ei tarvi ruuvata yhtään.
Jarruista todistus löytyy esim. varaosakirjasta josta asia selviää.

Tuollaisen paperin jos joku saa hankittua, niin ilmoa kehiin. Ainakaan Nissan-Nordic ei moista suostu kirjottamaan. Tämä tieto on viimevuoden syksyltä.

Tommi
Koville jätkille paistaa aina aurinko
BMW 520D F11 || BMW 120D E87 || Datsun 100A LE10 -75

mikko1200

Varaosakirja mukaan ja konttorille. Siinä kerrotaan yksiselitteisesti että jarrut on samat.
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

Glen

Lainaahankkii ennen katsastukseen menoa todistuksen siitä että E10 on ollut tarjolla A12 moottorilla ja jarrut on samat A10 ja A12 moottorilla.
Noiden papereiden hankinta on muutoksen helpoin homma, ei tarvi ruuvata yhtään.
Jarruista todistus löytyy esim. varaosakirjasta josta asia selviää.

Tuota lihavoitua osaa tarkoitin. Mutta tästäkin on keskusteltu aika paljon tuolla jäsenten puolella.

Tommi
Koville jätkille paistaa aina aurinko
BMW 520D F11 || BMW 120D E87 || Datsun 100A LE10 -75

DatToy

Minulla on tulostettu FIA:n luokitustodistukset E10:lle ja A12 koneelle...en tiiä että auttaavatko...Datsun edelleen ilman kilpiä ja A14 moottori toimivana keulilla...
Autot:Mazda 626 Coupe -91.Toyota Corolla HT Coupe 3T. Datsun 100 A 1400cc. Subaru Legacy 2012. EX:mm. Alkup.turbo-Cherry & Datsun 150y & 120y...

BA

Jos tarkoitat sitä saksalaista valokopionippua JAF:n papereista, on laatu ainakin sitä luokkaa tulostettuna A4 kokoon että hyvä jos puolista kirjaimia saa selvää. ::) Ja kun ennen sitä alkuperäisen valokopiointia on vielä tehty siihen kynällä merkinnät, voi olla vaikea todistaa se itsetulostettuna aidoksi.  ::)
Enkä edes tiedä kelpaako nuo FIA-paperit AKE:lle, autourheilupuolella niistä voi apua ollakin.
Mikäli jossain on paremmat FIA-paperit, minulle saa myös kertoa mistä saa.


Sen sijaan Nissan Motor Companyn E10 Parts Catalog (=Mikon mainitsema varaosakirja) pitäisi konttorille kelvata. Senkin saa muuten käyttöönsä jäsenenä. ;) Samaten E10-mallisarjan esittelykirja josta löytyy kaikkien korimallien tekniset tiedot, pitäisi myös kelvata.

ILVES-Joe

LainaaMinulla on tulostettu FIA:n luokitustodistukset E10:lle ja A12 koneelle...en tiiä että auttaavatko...Datsun edelleen ilman kilpiä ja A14 moottori toimivana keulilla...
Luokitustodistuksella ei ole mitään painoarvoa liikennekatsastuksessa koska se luokitustodistus on tehty kilpa-autoilua varten...
Tälläisen vastauksen sain joskus katsastuskonttorilta.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/