Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Sunny vanin lämmityslaite

Aloittaja ozyboy, lokakuu 14, 2007, 17:47:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ozyboy

Tuli ostettuu tollainen VAN (1,3L) mallinen nisukka B11 mallii vuodelta 1988, nyt vaan läppäri lopetti toiminnan.  Lämppärin moottori toimii (testattu) mutta kytkimistä se ei herää puhaltamaan... :( mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Säätimistä vai jostain muualta, sulakkeet on kunnossa. Saako noita säätimiä mistään muualta kuin rommarilta?

cedricfan

LainaaLämppärin moottori toimii (testattu) mutta kytkimistä se ei herää puhaltamaan... :( mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?
Mikään nopeuksista ei toimi? Jos täysinopeus toimii mutta pienemmät ei niin esivastus palanut. Ja onhan sulake ehjä?


LainaaSaako noita säätimiä mistään muualta kuin rommarilta?
Vain etuvastusta saa muualta kuin merkkiliike tai purkaamot. Tai NCFn kautta ostoilmoituksella ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ozyboy

Sulakkeet on ehjät ja moottori tarkastettu, pyörii siis akun voimalla. Mikään puhaltimen nopeuksista ei toimi  :( siis kytkimestä käytettynä.

Ruhvi

LainaaSulakkeet on ehjät ja moottori tarkastettu, pyörii siis akun voimalla. Mikään puhaltimen nopeuksista ei toimi  :( siis kytkimestä käytettynä.

oli sama vika kinkaapissa, toimi vain erillisen kytkimen avulla. otin auki, ja kytkimen liitinhän sieltä oli sulanut  :P en tiiä sitte voisko tuo tässä tapauksessa olla sama vika.
Micra K10

StanLaurel

Kannattaa myös tarkistaa lämppärin moottorille tuleva johto eli moottorin ja johtosarja välinen n. 20cm pitkä piuha. Mulla oli sama vika ja se löytyi kyseisestä piuhanpätkästä, oli kärähtänyt muovisukan sisältä poikki. Parissa varaosapelissä samaa vikaa, kuoret johdoista osittain sulanut.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

take

Ei noissa se esivastus juuri koskaan menekään. Yleensä B11 mallissa menee joko katkaisin eli juotokset sulaa auki tai tuo jo aiemmin mainittu piuhan kärähtäminen. Yleensä kumpikin aika varmoja oireita viallisesta moottorista. Sisäinen oikosulku tai laakerivika aiheuttaa johtoihin ylimääräisen kuormituksen. Nimim. 2 katkaisinta + nuo johdot kuukaudessa tuhonnut. :-[ Uudella moottorilla toiminut jo taas pari vuotta ongelmitta.