Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera P11 valot "sykkivät"

Aloittaja prim-prim-primera, heinäkuu 07, 2007, 16:51:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

prim-prim-primera

Elikkäs kyseessä 1997 Primera SLX 2.0. Matalilla tyhjäkäyntikierroksilla ei tapahdu mitään omituista, mutta heti, kun kierroksia lisätään, rupeavat kaikki valot (ajovalot, mittarivalot jne) sykkimään. CD-soitin on ihan tavis, ei mikään autohifi-ihme, eikä sen päällä/pois olo vaikuta oireeseen mitenkään. Poistin valoreleet konehuoneen puolelta yksi kerrallaan, mutta vika ei poistunut, joten kaiketi ei ole relevika.

Nyt sitten viime aikoina on saapunut uusi, huomattavasti hankalamman tuntuinen vika, joka esiintyy vain maantienopeuksilla. Kun ajaa tasaisesti yli 80 km/h, rupeaa ajovalot vilkkumaan. Siis päällä-pois-päällä-pois... kaiketi ymmärrätte, että aika sirkusmainen fiilis. Samanaikaisesti mittaristossa syttyy-sammuu latauksen varoitusvalo. Mikäli maantiellä painan automaattivaihteiston ylivaihteen pois päältä, loppuu vika hetkeksi palaten takaisin. Sitten ylivaihde päälle ja taas vike on hetken poissa. Vaikuttaa siltä, että joku vekotin ei tykkää tasaisesta ajosta. Kaupunkiajossa ei vikaa esiinny.

Mikä kerpeles siellä mahtaisi olla vikana? En viitsisi viedä merkkihuoltoonkaan, jakoavain pysyy omassakin kädessä. Uusi laturi maksaisi motonetissa n. 150 e, joten en ainakaan viitsisi ihan ilman perusteita sellaistakaan ostaa, mahdollisesti huomatakseni ettei siitä ollut apua. Oi gurut, jeesatkaa tyhmyriä  :'(

Hanhi

Kokeileppas mittailla mitä akun jännitteet on eri kierroksilla. Jos siellä on humppausta volteissa paljon niin laturi probleemaltahan tuo vaikuttaisi.

BA

Kahdessa hondassa tuollaista valojen räpsymistä on aiheuttanut viallinen ajovaloautomatiikan rele, joka siis on jälkiasennettu suomessa maahantuojan toimesta. Niissä sammu mittarivalot kokonaan kylläkin. Kummallakin kerralla vika korjaantui kääntämällä rele ylösalaisin. ::) Tai ei ainakaan enää räpsytellyt.

prim-prim-primera

Tuohan kuulostaa kovin mahdolliselta. Onko mitään käsitystä, mistä moista härpätintä kannattaisi Primerasta haeskella? Ei liene relekotelossa konehuoneessa?

hege85

jos on yhtää samallainenku n14 sunnysä nii se sijaitsee sulake rasian alapuolella kynnyskotelon seudulla se relepoksi ja sunnysä ainaki alko mulla pelaa ajovaloautomatiikka kun tinasin kylmäjuotokset pois sieltä että oisko vastaava vika?

prim-prim-primera

Ei onnistu vian korjaus...  >:(

Laturi antaa n. 14 volttia pihalle tyhjäkäynnillä ja 15 runsaalla 2000 kierroksella. Onko liikaa?

Löysin kuin löysinkin valoautomatiikan releen hantin puolen kynnyskotelosta. Ja sehän se napsuu ja sytyttää-sammuttaa valoja. Irroitin johdot ja kun laitan valot päälle viiksestä, sykkii valot kuten ennenkin, mutta automatiikan rele ei sytytä-sammuta valoja koko ajan. Laturin varoitusvalo sen sijaan vilkkuu.

Eli onko niin, että vika ei olisikaan välttämättä releessä, koska valot sykkivät ja laturin valo välkkyy, vaikkei johdot olisi edes kiinni valoautomatiikan releessä?

BA:
Rele ylösalaisin? Mitä tarkoitat?

hege85:
Mitä tarkoitat sillä, että tinasit kylmäjuotokset pois?


max

#6
minusta tuo lataa likaa eli epäilen laturia ei itellä ainakaan nouse voltit vaikka ois 6000 kierrosta yli 14.5 , yleensä tuosa 14 tuntumassa,ja mulla on uusi laturi...

BA

Lainaa
BA:
Rele ylösalaisin? Mitä tarkoitat?

Hondassa releelle menee muistaakseni 7 tai 8 johtoa, ja itse rele on vaan vedetty kutistesukan sisään ja roikkui sen n.5cm pitkän johtonipun varassa rattiputken vieressä. Vedin kummassakin tapauksessa releen normaaliasentoonsa nähden toisinpäin lähimpään mahdolliseen kiinnityskohtaan kiinni ja vilkkuminen lakkasi siihen.
Kuulemma noiden 97-2000 accordien, civicien ja crv:n ominaisuus. releitäkin oli useita kysyttäessä veholla hyllyssä, mikä oli jo ihme sinänsä.

Micrassa kyseinen rele toistaiseksi pelittää, eikä nissanin ratkaisuun ole pahemmin tarvinnut tutustua. Micrassa tosin se onkin sitten pikaliittimellä ja valmiiksi kojelaudan takana kiinnitettynä eikä missään roikkumassa vapaana.

Mies

LainaaEi onnistu vian korjaus...  >:(

Laturi antaa n. 14 volttia pihalle tyhjäkäynnillä ja 15 runsaalla 2000 kierroksella. Onko liikaa?

Löysin kuin löysinkin valoautomatiikan releen hantin puolen kynnyskotelosta. Ja sehän se napsuu ja sytyttää-sammuttaa valoja. Irroitin johdot ja kun laitan valot päälle viiksestä, sykkii valot kuten ennenkin, mutta automatiikan rele ei sytytä-sammuta valoja koko ajan. Laturin varoitusvalo sen sijaan vilkkuu.

Eli onko niin, että vika ei olisikaan välttämättä releessä, koska valot sykkivät ja laturin valo välkkyy, vaikkei johdot olisi edes kiinni valoautomatiikan releessä?

BA:
Rele ylösalaisin? Mitä tarkoitat?

hege85:
Mitä tarkoitat sillä, että tinasit kylmäjuotokset pois?


On tuo 15 jo vähän liikaa...ainakin omassa cherryssä alkoi ajovalonpolttimot napsua rikki.
Johtuen ehkä myös siitä että valonvahvistinsarja by biltema asennettu ja lisämaadoitussarja konehuoneeseen yms.

Eli laturissa lataussäädin rikki?
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

TomiK

Kannatusääni lataussäätimen rikkoutumiselle.