Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Sunny -87 isomman koneen vaihto

Aloittaja Temppis, lokakuu 11, 2007, 10:49:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Temppis

Suora lainaus Motonetin foorumille kirjoittamastani kysymyksestä:

http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8148

LainaaElikkäs 1.3 SLX Sunnyni kone sanoi työsopimuksensa irti ja pihassa sattuu seisomaan samanikäinen saniainen 1.6 koneella. Onnistuuko koneen vaihto suoraan tai jos ei niin mitä kaikkea muuta on vaihdettava? Vaihdelaatikkoa kyseisessä varaosa-autossa ei ole."

Sain vähän sen suuntaista palautetta, että mahdollista on, mutta se viimeinen vahvistus puuttuu vielä, joten miten asia on?


x-1

Hae multa 1.3 moottori ajettu 250tkm toimii. 4-aski vielä kiinni kyljessä. koko kasa 60e...

Aku_81

Onnistuu ja on tuollainen tullu tehtyä, kone käy laatikkoon ja tartteet 1.3-koneesta vaihtaa vain vauhtipyörän 1.6-seen. Tietty pakoputkiston kyllä joutuu vaihtamaan kanssa.

take

LainaaOnnistuu ja on tuollainen tullu tehtyä, kone käy laatikkoon ja tartteet 1.3-koneesta vaihtaa vain vauhtipyörän 1.6-seen. Tietty pakoputkiston kyllä joutuu vaihtamaan kanssa.
Miksi muka vauhtipyörä pitää vaihtaa? Hyvin mahtuu 1,3 askiin pyörimäänkin. Ja siihen 1,3 vauhtipyörään kun ei käy 1,6 kykä niin saattaa 1,3 kykä olla kovilla jos tommosen menee tekemään. Eri asia jos kierrosherkkyyttä haetaan niin 1,3 on kevyempi vauhtipyörä. Siis tietty edellyttäen että ovat molemat E-sarjan 8-venasia koneita.

Lyhyesti ohjeet: Näin tein 2v sitten:
Vanha 1,3 kone pois, toinen 1,6 kone paikalle, vaihda pakoputkisto 1,6 vastaavaan, johdot ja letkut kiinni, liemet koneeseen, auto käymään, koeajolle mars!!

E16 moottorin vaihdelaatikossa on hieman eri perävälitys kuin E13 koneessa. E13 koneessa 4.3xx ja E16 4.1xx joten saat hieman pirteämmän menopelin. Sen verran ero tuntuu käytännössä että lähdössä vie tuota 4.1 perällä olevaa mutta huippunopeus hieman laskee joten 1,6 perällä varustettu menee ohi ihan viimeisilläään. Näin kävi kun testattiin noita.

Tietty jos kyse 12-tai 16 tappisesta koneesta niin ne ei ihan suoraan sitten käy tuohon 1,3 lootaan.

Aku_81

Lainaa
Miksi muka vauhtipyörä pitää vaihtaa? Hyvin mahtuu 1,3 askiin pyörimäänkin. Ja siihen 1,3 vauhtipyörään kun ei käy 1,6 kykä niin saattaa 1,3 kykä olla kovilla jos tommosen menee tekemään.  .

Oli vaan sen verran suuri ero noissa vauhtipyörissä joten ihan varuiksi laitettiin 1.3:n vauhtipyörä. Tuskin 1.3:n kykä on kovilla, kun orkkiskytkimen paketissa luki mm. 1,6:n ja aika moneen laitteeseen.

take

Lainaa

Oli vaan sen verran suuri ero noissa vauhtipyörissä joten ihan varuiksi laitettiin 1.3:n vauhtipyörä. Tuskin 1.3:n kykä on kovilla, kun orkkiskytkimen paketissa luki mm. 1,6:n ja aika moneen laitteeseen.
Mielenkiintosta. E13 ja E16 kun on 10mm ero levyn halkaisijassa. Ei sunkaan se ihan sama luulis olevan. :-? Kuulostaa taas oudolle...