Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

äänenvaimennusta n14...

Aloittaja Sunnisti, lokakuu 08, 2007, 19:10:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sunnisti

Elikkäs, otin tuosta takaa kokeeksi nyt takaovesta paneelin irti ja ajattelin lätkäistä vaimennustavaraa tuohon paneeliin.  Huomasin että ovessa itse pellissä on reikiä ja siinä taas oven päällä kauttaaltaan muovi. Mitäs nuo reiät ovat, ajattelin vain voinko lätkästä koko ovipaneelin alueelle tuota vaimennusmattoa vai pitääkö jättää reikien kohdalle myös mattoon reiät? :D Jos ne reiät ovat jotain ilmankiertohommaa varten, niin eikös se muovikin sitä haittaa  ::)

Tero-75

Reikien tarkoituksesta en niin tiedä, mutta paljon parempaan tulokseen ääneneristyksen kannalta pääset kun askartelet sen eristysmaton sinne ulkopellin sisäpintaan, se estää ko. pellin resonointia samalla kun eristää ulkomaailman ääniä. Sopii oviverhoilukin paljon paremmin paikalleen.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Sunnisti

LainaaReikien tarkoituksesta en niin tiedä, mutta paljon parempaan tulokseen ääneneristyksen kannalta pääset kun askartelet sen eristysmaton sinne ulkopellin sisäpintaan, se estää ko. pellin resonointia samalla kun eristää ulkomaailman ääniä. Sopii oviverhoilukin paljon paremmin paikalleen.

Ööh, eli pellin ja muovin väliin? :D (ymmärsinkö ihan väärin)

BA

#3
Muovi pois, ja pujotat sen eristeen sinne oven sisään ja liimaat oven pintapellin sisäpuolelle. Rakennusmuovista saa askarreltua uuden muovin siihen pahvin taakse.

Itse verhoiluun liimattuna taitaa olla vaimennusteho aikalailla nolla.

Sunnisti

LainaaMuovi pois, ja pujotat sen eristeen sinne oven sisään ja liimaat oven pintapellin sisäpuolelle. Rakennusmuovista saa askarreltua uuden muovin siihen pahvin taakse.

Itse verhoiluun liimattuna taitaa olla vaimennusteho aikalailla nolla.

Juuh no pitääpi ruveta katsomaan valosan aikaan. Elikäs kun tässä on ovi | |, tuleekos eriste siis | I| vai | |I
I=eriste (yksi ilmainen ylimääräinen tarkistus) :D

BA

No jos  on auton sisäpuoli eli se missä matkustetaan |  | ulkopuoli eli se missä vilisee vastaantulijat tai toisella puolen oja
Niin |  *| eli sinne ulkopuolen peltiin sisäpuolelle eriste.


;D