Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Maximan ABS-anturit

Aloittaja Kimmo, lokakuu 08, 2007, 22:09:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kimmo

Omistan Maxima 3.0:n manuaalivaihteisena  8-). Takapään, kartanlukijan puoleinen anturi sanoi sopimuksensa irti viime kesänä. Vika paljastui, kun abs valon sytyttyä menin Kuopiossa paikalliseen Nissan huoltoon, jossa laittoivat sitten auton testeriin. Samanaikaisesti absin pumppu alkoi hurisemaan voimakkaasti, kytkettyäni syttyvirran päälle. Sain käytetyn abs anturin edullisesti ja testasin ohmimittarilla, että vastus on samaa luokkaa , kuin kuskin puoleisessa anturissa. Kohtalaisen ähräämisen ja erinäisten erehdysten jälkeen sain anturin vaihdettua. ABS valo syttyy edelleen, kun auto lähtee liikkeelle, mutta abs pumppu rauhoittui ja ääni kuulostaa samalta, niin kuin ennenkin. Eikä muuten katsatus-setä antanut leimaa  >:(. Mikähän neuvoksi ? Valo pitäisi saada sammumaan, jotta saisin ko. keskinnön leimattua. Ainahan sen voisi uudenkin anturin laittaa, mutta 560€ on kyllä aivan liikaa anturista. Muuten olen kyllä erittäin tyytyväinen autooni. Paras hinta/laatusuhde vertailemistani autoista.
Kiitän ja kumarran jo etukäteen auttavasta tiedosta.

cedricfan

Yleensä ABS pitää nollata jos on ollut vika jotta valo sammuu. Sitä en tiedä miten Maximan nollaus tehdään, mutta jotain virta päälle, kymmenen nopeaa jarrun pumppausta, virta pois tjsp.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

M i g i

LainaaYleensä ABS pitää nollata jos on ollut vika jotta valo sammuu. Sitä en tiedä miten Maximan nollaus tehdään, mutta jotain virta päälle, kymmenen nopeaa jarrun pumppausta, virta pois tjsp.
Ai pitää... nx lähti laakista pelaan ku vaihdoin uuden anturin (syytä olikin 300€)

Kimmo

No, itse olen saanut vikakoodit nollattua siten , että käyttövirta päälle ( ei sytytys) ja käyttövirran ollessa päällä otan akun kengän irti. Jotain 10 minsan jälkeen oli vikavalo aina sammunut. Tuli testattua, kun takimmainen lambda-anturi sanoi sopimukset irti.