Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Amikselle N13 Jarruneuvoja

Aloittaja prita, syyskuu 28, 2007, 20:06:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

prita

Jep.
Eli homma seuraava. Joku alkanut etupäässä hinkata siihen malliin, että nykyisin pääsen 100 km vähemmän tankkillisella kuin ennen.
Loivassa ylä tai alamäessä ei kässäriä tartte , auto kun pysyy paikallaan muutenkin. Nostelin tuossa äsken auton kulmia ylös ja hogasin, että takafillarit pyörii aika hyvin, mutta etufillarit ei. Funtsasin, että varmaan etujarruissa jotain häikkää. Miten tällöistä homma pitäis lähtee fixaamaan. Pitäiskö vaihtaa jarrupalat ja levyt vai olisko jotain muuta mitä kannattais tehdä ? En oo sitäkään koskaan tehny, jos on vinkkejä niiin thank you etukäteen!

TurgeoN

itellä oli ainakin n14 sellanen ongelma yhdes vaihees et hinkkas jarrut levyihin kokoajan elikkäs etusatulat oli jumis.
ruuvimeisseliä vaan näytät sinne ja väännät rohkeesti sit painat taas jarruu välillä ja sit taas väännät sil meisselil niin kyl sen pitäis alkaa siit löystyy  :o jos homma on siit kiinni... tiedä sitä sitten  :D

BA

Jos jarrut makaa päällä, pitäs koko vanteen olla tulikuuma ajon jälkeen. Ja palat on varmaan entiset kun kerran pitempään olet ajanut jo.

Satula pöydälle, paineilmalla mäntä ulos, huolellinen siivous, uudet tiivisteet ja  takas nippuun.  ::)

cedricfan

LainaaSatula pöydälle, paineilmalla mäntä ulos, huolellinen siivous, uudet tiivisteet ja  takas nippuun.  ::)
Nimenomaan uudet männäntiivisteet.
Ja samalla liukutappien siivous & voitelu keraamisella tahnalla.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

valpas

Lainaa
Nimenomaan uudet männäntiivisteet.
Ja samalla liukutappien siivous & voitelu keraamisella tahnalla.
Mikäs aine tuo keraaminen tahna on?

cedricfan

Lainaa
Mikäs aine tuo keraaminen tahna on?
Kupari- ja alumiinitahnan korvaava ei-metallinen tahna. Löytyy esim CRCeen valikoimasta.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

prita

Jep. Kiitoksia kaikille vastanneille neuvoista. Täytyy alkaa värkkäämään eli ei muuta kuin jarrut auki. Täytyy kyllä tsekata toi vanteiden kuumeneminen enste, se varmaan kertoo aika paljon.  Pakkohan tuo on fixata, sillä autohan on muuten ihan timmissä iskussa. Ikinä en vaihda tätä kärryä pois vaan ajalen sillä hamaan tappiin asti. Vm 88:han ei vielä ole edes 20v. vanha ja kun kaveri on niin sitkee niin ei kun antaa mennä vaan.

Tällainen foorumi on hieno olla olemassa. Olen joskus ennenkin kysynyt neuvoja ja saanut hyviä sekä asiantuntevia vastauksia. Suurkiitokset ylläpitäjille ja vielä enemmän kiitoksia vastaajille.

//prita

nnasu

#7
Lainaan vähän, N13 vasemmasta takajarrusta oli katsastuksessa voima hukassa, vuotaa sieltä rummun sisällä siitä männänvarresta varsin paljon että saako tuohon tiivisteitä uusia (tarvike/alkup. osana?) vai kannattaako purkaamolta hakea koko jarrusatula?

Flame

Selität sen verran epäselvästi, ettei saa selkoa onko kyseessä levy- vai rumputakajarrut. Rumpuun on helpointa uusia koko jarrusylinteri ja hintaa sillä on joku 10e motonetista. Jos taas kyseessä on levyjarru ja vuotaa jarrumännän tiivisteet, niin niitä kyllä saa ostettua ainakin nissanilta. On tullut vastaan monta gti-sunnya joissa on mennyt yleensä oikean puoleinen satula kokonaan uusiks, kun ei oo enää saanu kunnostettua.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

cedricfan

Ja siis takaLEVYt on vain GTi'ssä.
Tavalliset ovat takarummuilla: helppoa ja halpaa rempata.

Levyjarruissa on levy, palat ja jarrusatula.
Rumpujarruissa on rumpu, kengät ja jarrusylinteri.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

nnasu

Ok, rumpujarruista oli siis kyse. Empäs hoksannutkaan että kyseistä osaa myydään jarrusylinterin nimellä, äly hoi älä jätä. Halpaa ku makkara, kiitos vain :)

Sunny B12/N13 86--91 Ø17.46 Sylinteri (ei 4WD/GTi). . . . . 23-4048     9.08