Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

vaihteistoswappi 720 pick-uppiin

Aloittaja take, syyskuu 25, 2007, 00:49:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

take

Elikkäs eroaako tuo 5-lovinen loota siitä 4-lovisesta miten? Mittarin vaijerin pituus passaako? Kardaanin pituus? Onko 4- ja 5-lovisella lootalla alunperin olleissa malleissa eroa perävälityksessä? Kaavelin pulttijako lienee sama kaikissa SD-koneissa. Kytkin kai passaa myös suoraan. Jos joku osaa näihinkin vastata niin kiitos jo etukäteen :)

Lerssinen

#1
Perusteluna ihan oma taistelu oman viislovisen kanssa ja toteamus sen olevan huomattavasti alimitoitettu sekä se että nelilovinen on huomattavasti lujempi..
Viislovinen on sama Urvan, Kinkäp, pikup, cedric jne..Laurelissa on jo eri välityksiä

Cedric/urvan/kinkäp jne 5v Transmission model FS5W71C (sd23, Ca20S, WG30S)
Transmission model FS5W71B (ld28) häntäero?
1: 3.592
2: 2.057
3: 1.361
4: 1000
5: 0.813
R: 3.657

Oil capacity Imp pt 3-3/8

4v Transmission model R4W71B (SD23, CA20S)
1: 3.592
2: 2.057
3: 1.361
4: 1.000
5: -
R: 3.657

Oil capacity Imp pt 3

Tadaa, nelilovisen erottaa välityksistä ainoastaan vitosen (O.D) puuttuminen.

Kytkinkopassa eroa, muuten minun käsityksen mukaan sopii paikoilleen, häntää on pitkää ja lyhyttä ja sehän selviää mittaamalla..

Anteeksi nyt vaan kun en omista nissan manuskoja että sarjanumeroita ja koodirimpsuja en löydä joten tyytyminen on näihin minun paskoihin MUTUtietoihin.

ttu... pitäkää tunkkinne
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

DieselHomer

sd22-25 sama pulttijako kytkinkopassa.

L,LD,Z moottoreissa 2alinta pulttia samoilla paikoilla, kerran eräs projekti
vaati sd:n perään lyhythäntäsen F4W63 lootan joten tein uudet kierteet
moottoriin kiinnityspulteille joten käy se noinkin.

kytkinlevynpoori sama myös. kuten sama likikaikissa isommissa mm. 510,610,710,810,230,330,430,620.....jne

100a e10 tai myös N-10 serry a-moottoriset siinäkin sama poori kytkinlevyssä  :o
tosin kytkinakselissa reikä keskellä jos nyt mitenkään liittyy aiheeseen  :-?

mittarinvaijeri sopii ristiin yleensä.

lyhyttä ja pitkää lootaa olemassa, yleensä pikkari/cedric sama mitta oli sit
4 tai 5v.
esim jos ottaa 430cedun lootan ja vaihtaa kytkinkopan sd:n lootasta niin sopii.
se vaan että jos jonku 8000000 ajetun raadon raahaa pihalle ja siitä swappaa
lootan niin se voi olla ihan mikä laatikko tahansa, lyhythäntänen ooppelin getrakki mig jatketulla kardaanilla  ;D  kuntokin yleensä remonttikunto.

tahtoo tänäpäivänä kohtuukuntoiset 5v laatikot olla keräilyharvinaisuuksia.



F-20harraste,F-20/F-20 ....720,810,C31

Timppa

Lainaa

tahtoo tänäpäivänä kohtuukuntoiset 5v laatikot olla keräilyharvinaisuuksia.


tämä on kyllä totta :-/ onneksi on yksi tallessa mutta sekin mennee ykään.. ::)
OT:minkähän sitä laittaa sitten ld28 jatkoksi jos/kun tuon automaatti tulee tiensä päähän :-X
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Ruhvi

Lainaa
OT:minkähän sitä laittaa sitten ld28 jatkoksi jos/kun tuon automaatti tulee tiensä päähän :-X

älä ny vielä maalaile piruja seinille  ;) itellä paljo enenmmän ajettu loota ja mustaa vähän öljyjä nii aattelin sillä tuon auton ajaa loppuun  ;D
Micra K10

Tonde79

Lainaa


tämä on kyllä totta :-/ onneksi on yksi tallessa mutta sekin mennee ykään.. ::)
OT:minkähän sitä laittaa sitten ld28 jatkoksi jos/kun tuon automaatti tulee tiensä päähän :-X
toisen automaatin tietysti ::)
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

Timppa

Lainaa
toisen automaatin tietysti ::)

jos vain löytyy ehjiä sitten... no eipä tuo oo juonitellu vielä mitenkään et kaippa tuolla viel pitkälle pääsee ::) mieten vain et kuin palio voi kestää cedun automaatti ajaa kun nyt on yli 600tkm ajettu ja uutena vielpä ollu taksiajossa eikä oo auottu viel :-?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Ruhvi

Lainaa
mieten vain et kuin palio voi kestää cedun automaatti ajaa kun nyt on yli 600tkm ajettu ja uutena vielpä ollu taksiajossa eikä oo auottu viel :-?

kyllä sen toiset mokoma 600 tkm pitäs kestää  ::)
Micra K10

take

Elikkäs sitten vaan hommiin. Tuon perävälityksen jos joku löytäisi vielä jostain niin olis kiva tietää onko eroa. Lerssisellä oli aika hyvin nuo vaihteiston välitykset. Joo lootan kunnosta ei muuta tietoa kuin että oli toimiva sillon joskus vuonna miekka ja kirves ennen kuin kansivika iski. "Toimiva" saattaa kanssa olla käsittenä suht laaja. ::) Ainakin vaihteet sai päälle eikä rusahtanut kun koetettiin hinata vaihde päällä. Kone ruostunut jumiin.

Timppa

#9
Lainaa

kyllä sen toiset mokoma 600 tkm pitäs kestää  ::)

ei kestäny ylivaihde jurnuttaa eli yrittää luistaa vaatii kohta remontin eli heti miten 644tkm kesti :-X :-/
tänään totesin vian... sorry ot.

ei pitäis ikinä kehua autoo et on kunnossa >:(
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

DieselHomer

720 yleensä  4.11 välitys. ja H190  murikka kyseessä.

optiona 4.375. nämä siis dieselmallit

J15 moottoriset 4.875

J16 moottorisen välitys taas merkitään 4.625 joka sama kuin 620 korisen

alumiini h190 murikan välitys. optiona 720korisen j16 moottorilla saanut

4.875 ja 5.143 välityksellä  :o

:)
F-20harraste,F-20/F-20 ....720,810,C31

Ruhvi

Lainaa

ei kestäny ylivaihde jurnuttaa eli yrittää luistaa vaatii kohta remontin eli heti miten 644tkm kesti :-X :-/
tänään totesin vian... sorry ot.

ei pitäis ikinä kehua autoo et on kunnossa >:(

joo ot tämäkin, mulla kans luistaa se ylivaihe aika pahasti jos sen laittaa jossain 50 km/h päälle, mut sitte ku nopeus on 80 niin ei mitään ongelmia  ::)
Micra K10

cb125twin

mulla on opel omegan automaatti AW71 ja haluaisin sen cedrikin koneen perään. sopiskohan sisuskalut suoraan cedrikin vastaavaan? sama valmistaja...

vai tekasisko välilaipan  :(

vai haluaisko joku vaihtaa toimivan 4v laatikon vaikka vähän jo luistavaankin nissanin takaveto 3v automaattiin?  :-[