Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Ylimääräinen ääni startatessa???

Aloittaja p11, elokuu 27, 2007, 12:36:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

p11

Moi. Voipi olla tyhmä kysymys..Mutta kun oon tumpelo autojen suhteen niin kysyn..

Nyt on parin viikon ajan kuulunut primerastani vm.-99 startatessa semmonen vähän kun
"kiljahdus" Ääni kuuluu varsinkin yön yli auton tallissa seisottuaan,mutta lämpinä kun starttaa harvoin kuuluu sitä vaan hyrähtää käymään normaalisti..Voisko olla joku hihna joka kylmänä suttaa?? :o

Jyan

Oliskohan vaan laturin hihna joka ulvahtaa yökosteuden takia. Kaipais hieman kiristystä.

sangria_82

Sama vika (luulisin) meikäläisen -00 Primerassa. Starttimoottori siellä rääkyy ja luultavasti lopettaa toimintansa ellei sitä pikkuhiljaa vaihda.

Tomppa_82

LainaaSama vika (luulisin) meikäläisen -00 Primerassa. Starttimoottori siellä rääkyy ja luultavasti lopettaa toimintansa ellei sitä pikkuhiljaa vaihda.
Jos kuitenkin käynnistyy auto ihan hyvin ääntylystä huolimatta niin ajele vaan rauhassa loppuun toi nykyinen startti ja sitten vasta ala katselemaan uutta tilalle.

Ps. Tarvike starteista mulla ei ole kuin huonoja kokemuksia. Suosittelen heti kättelyssä käytettyä alkuperäistä suoraan autopurkaamosta.

jiipeevee

Minunkin Primerassani on jo kaksi vuotta kuulunut sellainen kirkaisu startista, juuri kun moottori on käynnistynyt. Luulen, että siellä startin hammaspyörä jää vauhtipyörän kehälle hetkeksi, ja irtoaa sitten vauhdin hurmassa.  En aio tehdä asialle mitään, ennenkuin vanha startti lakkaa toimimasta, vaikkakin olen jo henkisesti valmistautunut väistämättömään remonttiin.

Cedricisti

Mullakin kuului ihmeellien ääni startatessa ja pimeällä oli Cedricin alla valoshow.

Olihan se startti enää toisella pultilla 3 kierteellä kiinni  :D

cb125twin

LainaaMullakin kuului ihmeellien ääni startatessa ja pimeällä oli Cedricin alla valoshow.

Olihan se startti enää toisella pultilla 3 kierteellä kiinni  :D

miksi cesdrikin startti meinaa pudota aina välillä vaik kuin kiristelis. pitkät pultit ja vastamutterit auttas mut ku on jo tarpeeks hankalasti muutenkin

voihan b11 sta laakeritkin kirskahtaa...

ramlerssi

kannattais varmaan korjata startti,ennen kuin menee hammaskehä,uus bendix ei paljon maksa

macpie

Ensiksi kannattais tarkistaa startin kiinnitykset. Mulla oli urvanissa aikoinaan kauhea ongelma startin kanssa, ei oikein toiminut koskaan kunnolla montaa kuukautta kauempaa: oli ongelmia maadoituksessa ja kiinnityksessä, hiilissä ja laakereissa  >:( .

Mutta ehkä se alkoi toimimaan senjälkeen kun myin sen, koska kaikki oli jo fiksattu kuntoon  ;D