Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Auto(harrastelija)maalaria Kotka(100km) alue?

Aloittaja samiho, elokuu 10, 2007, 14:15:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

samiho

Löytyykös foorumilta maalaustaitoista/intoista maalaria joka ottaisi pickupin maalattavaksi?
Tai tunnetteko ketään, mitään nyrkkipajaa joka voisi auttaa?

Kotka-Kouvola-Loviisa alueelta esim.




samiho

No joo. Homma hoidettu nyt ite.
Eli -89 King Cab kohteena.
Kyselykierros tuotti eioota sekä 1500 euron hintaa maalauksesta. Järkyttävää!!!
Pajat tekee nykyään niin paljon kolarikorjauksia vakuutusyhtiöiden(meidän) piikkiin ettei ne ota koko auton ylimaalauksia ollenkaan. Yhdestä lokarista kuppaavat sen minkä yksityiseltä koko autosta eli ei kannata.
Yksi paja olisi tosiaan 1500 eurolla maalannut autoni. Ei tullut kauppoja.

Sitten rohkaisin mieleni. Ensin varmistin että saan oikeaa sävyä (002 valkoinen)
alan ammattilaiselta. Litra maalia ja 0,5 l kovettajaa 40 euroa.
Sitten ruiskun hankintaan. K-raudasta yleispätevä kompura sekä siihen setti johon kuului muunmuassa maalipistooli säiliöllä. 109 euroa.
Eikun pohjia tekemään. Kori oli kaksivärinen sekä ruostepilkkuja ympäriinsä, ei kuitenkaan reikiä.
Hiomista sekä kittailua n. 15 euron edestä ja n. tunti töitä. Hiontaa eri papereilla n. 0,5 h
Valkoista pohjamaalia 3 spraypulloa a 3,50 euroa ja n. 20 min.
Viikko väliä ja auton pesu maalipesulla 5 e. Muutama olut ja auton teippaus paperin ja jätesäkkien avulla 1h. Taas muutama olut ja maalin sekoitus. Maalia ruiskuun ja eka puhallus pahviin. Joo antaa mennä. Eikun pöllyttämään autoa valkoiseksi. 4 kertaa 10 min välein ja se oli siinä. Tämä kaikki tehtiin taivasalla omalla pihalla.
Seuraavana aamuna jännittyyneenä katsomaan tulosta ja teipit pois. Sika siisti!!!
Verrattuna entiseen siis.  Kustannukset oikeessa suhteessa auton arvoon jne. Kyllä kannatti tehä ite. Oispa kuvia ennen maalausta niin vois näyttää eron. Nykyisestä löytyy mutten saa niitä tänne. Auttakaa ketä kiinnostaa.

Datsun_Team

Minä olen kysynyt paikallisilta maalausliikkeiltä normaalikokoisen henkilöauton yläkanttiin arveltua tarjousta, sisältäen tarvikkeet ja työt ensimmäisestä silmäyksestä viimeiseen lakanvetoon asti. Ensimmäinen liike arveli 3000-4000 euroa ::) Toinen siihen 2000 euron pintaan. Yksi maalarin ammatinkin omaava henkilö on tiedossa jolla on omat tilat, mutta kun ei sitä tee työkseen eikä ole todisteitä jäljestä niin pitänee kallistua tuon 2000 euron tarjouksen tehneen liikkeen puoleen :-X En tiedä kannattaako isohkon peltiurakan jälkeen ottaa riski, jos se alkaa kukkimaan alta aikayksikön.

t.eskola

Kuvat kiinnostaisi kyllä! Itse itseäni lainaten:

LainaaTänne voi ladata kuvia:

http://www.menkaapois.net/gm/

Sivun alalaidassa on 'selaa' nappula. Paina sitä ja valitse ladattava kuva.

Sitten paina siirrä kuva.

Seuraavalla sivulla tulee kenttä 'valitse ja kopioi'. Kopio siitä koodi ja lähetä se tänne.

Näyttää tältä:

"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

samiho

Voin laittaa avuliaalle kuvia mailiin joka sitten linkittäisi ne tänne vaikka.Mult toi ei onnistun.
Yyveellä mailiosoitetta vaikka. Kiitos.

t.eskola

Joo. toi palvelu ryttyili mullekin yks päivä. Tänne voi lähettää:

[email protected]
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja


t.eskola

"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

samiho

Kiitokset kuvien laitosta!
Eli auto oli ennen maalausta todella karun näköinen ruostetta oli ympäriinsä ja lava oli yläosastaan punainen, alaosa valkoinen ja ruosteessa. Ruostekohdista valui rumia ruskeita vanoja kylkiä pitkin. Ei kaunis todellakaan.
Nyt on paljon sivistyneemmän olinen eikä herätä huomiota negatiivisessa mielessä.
Vanteet kun vielä maalaan niin sehän on kuin pakasta vedetty 8-)
Että parilla sadalla saa jotain aikaan ja vielä jää koneet moneen muuhunkin käyttöön.

t.eskola

Ite aattelin ihan samoin. Hommasin ruiskun ja kompuran ja ajattelin että paljon parempi hommata vehkeet ja kokemusta kuin lähteä joka kerta kiikuttamaan autoa (kalliiseen) maalaamoon.
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

Lerssinen

Taitaa muuten olla tasan ensimmäinen D21 jossa on takapuskuri vielä suora eikä kaivurilla tms pukittu.... Itellä kun on D22:sen puskin takana...
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

samiho

Auton arvo(käyttöarvo) siis huipussaan. Ehjä pinta, kympin tekniikka, ym, ym.
Suosittelen muillekin harrastajille jos ei ihan näyttelypeliä ole tekemässä.
Ja voin jelppiä jos tarvii. Jotain opin minäkin tästä seuraavaa projektia ajatellen.
Rohkeutta vaan vaikka kaljasta kuten minä..................

alfadatsun

LainaaAuton arvo(käyttöarvo) siis huipussaan. Ehjä pinta, kympin tekniikka, ym, ym.
Suosittelen muillekin harrastajille jos ei ihan näyttelypeliä ole tekemässä.
Ja voin jelppiä jos tarvii. Jotain opin minäkin tästä seuraavaa projektia ajatellen.
Rohkeutta vaan vaikka kaljasta kuten minä..................
Hyvä kun olet tyytyväinen tulokseen,itse olen oppinut että kaljapäissä menee maalaukset perseelleen  ::)
Vai olisiko se kaljan oikea annostelu  ;)

samiho

Annostelu ja säännöstely on oltava aina kun näitä hommia tehdään.
Mutta itse, vaimo, appi, jne on tyytyväisiä tulokseen.Se riittää. Auton lainaajia riittää.
;)

Flame

Itte kans ton itte maalaamisen kannalla ehdottomasti varsinkin näissä käyttiksissä. Tänä kesänä meni maalaukseen uudet etulokarit, takakontinluukku sekä paikkamaalauksia pitkin kylkiä (ois pitäny maalaa kyljet kokonaan ku jäi niitä pieniä sävyeroja) mut eipähä oo enää ruosteita. Lokasuojat oli toinen maalauskohde omalla kohdalla ylipäätänsä ruiskumaalausta, eikä siinä loppujenlopuks vaadita ku tarkkaa silmää ja hermoja :). Ruiskuna käytin basic ruiskua suoraan koivusen valikoimista. Maalasin myös ulkona.

Jälki oli ihan kohtuullista: http://i16.photobucket.com/albums/b27/Op_l/IMG_0513Medium.jpg?t=1190639628
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88