Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

N14/Y10 vaihdelaatikot?

Aloittaja Markis, syyskuu 09, 2007, 22:03:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markis

Meillä on Y10 kiinni 5laatikko, josta on vedätelty vitonen poispelistä. Jaloissa pyörii 2 viisilovista laatikkoa. Olisi tarkoitus vaihtaa loota.

Nyt ei ole tarkkaa tietoa mitkä ihmeen laatikot meillä on. Ne on edellisen omistajan peruja, eikä hän muistanut kumpi niistä käy vai käyvätkö molemmat.

Siis kysymys: Onko lootissa mitään stanssauksia tai tunnistetietoja, joista niitä voisi tunnistaa? Voiko ulkomuodosta päätellä mitään? Miten laatikoita luetaan niiden habituksen perusteella? Auttakaa niin saadaan Y10 vitoselliseksi. Peli on -92.

Kiitos vaivannäöstä jo etukäteen.

take

Ainoat mahdollisuudet on koettaa kuikuilla sinne pellin alle että näyttääkö kaavelin pulttikuvio samalle ja miten kannakkeen pultit menee. Itse osaan jo erottaa N13 ja B11 vaihteistot keskenään juuri tuosta kannakkeen pulteista. Myös kannattaa tarkistaa nopeusmittarin anturi. Ainakin ruiskukoneisissa Y10:ssä on yleensä violetti ratas mittarin anturissa. Myös siihen kannattaa kiinnittää huomiota onko mittarin anturi sähköistä vai mekaanista mittaria varten.

Markis

No täytyypä tiirailla. Noilla vinkeillähän pääsee jo hyvin ainakin alkujyvälle. Pelihän on kaasari/katti. Vähän niinkuin VAZ Axtec (lue takveto Lada kaasarilla ja lambdaohjatulla koneella=vähäpäästöinen ja vaikea jos alkaa kiukuta). Itse olen tosiaan enämpi LadaMiehiä. Harrastelen noita takavetoja. Onhan tulla pihalla yksi UAZ 469BE Komandirskykin eli Capriolet -81.

Aletaan tosiaan värkkäytyä tuon kaverin Y10 -92 kanssa. Kaveri auttoi minua vaihtamaan VAZ 21044 eli Lada combi 1700i vehkeen vaihdelaatikon. Nyt sitten auttelen häntä. Itselläni ei ole tämän sivuston mukaista lelua, mutta kiinnostus on vakaa.

Kyselenpä sitten lisää kun päästään vähän pidemälle noiden vaihdelaatikkojen tutkimisessa.

Suurkiitokset jo näistä vinkeistä. Jostain on aloitettava. ::)