Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Cedricin polttoaineen kulutus

Aloittaja PetriY30, heinäkuu 12, 2007, 23:11:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PetriY30

Sanokaapa mistä johtuu, että oma Cedric vie liian paljon polttoainetta, tai mikä voisi olla yleisin syy ???
Isällä manuaalivaihteinen Cedric joka vie huomattavasti vähemmän. Tiedän toki että automaatissa ja manuaalissa voi olla pieni ero, mutta itselläni on ollut 8 automaatti Cedricciä ja kaikki veivät vähemmän naftaa kuin nykyinen. Syöttö on kyllä kohdillaan...
:-?

ameriikanteijo

Kuinka paljon on liikaa? Onko varma että ei vuoda mistään? En oo koskaan kyllä aivan tarkkaan mitannu omasta kolmivaihteisesta 280C:stä, mutta alle kympin satasella, jotain 9l/100km. Kerran olin ihmeissäni kun söi kummasti enemmän, polttoaine hieman tuoksahti, mutta vuotoa ei näkynyt, sitten altapäin tutkiessa koneen käydessä huomasin että ruiskupumpun alakyljessä oleva "tarkastusluukku" vai mikä se on, niin tippasi mutta ainoastaan käynnissä ollessa! Siinä on kaksi pientä talttapääruuvia (!?) (varmaan ainoa paikka koko kiesissä missä jaappäninpojat on tasapääruuveja käyttäneet) niin ne oli selvästi löysällä, ja niitä kun hieman kiristi, niin kas vuoto loppu siihen.

Timppa

niin palioko on liikaa?? mulla menee reiluilla syötöillä ja noin kilon ahtopaineilla 7,7-8,7L/100km matkassa ja sekalaisessa 8-10L/100km. pidän tätä kulusta jopa vähänä ottaen huomioon moottorin koon ja auton koon :)

niin ja automaatti laatikolla ;)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

PetriY30

tällä hetkellä vie noin 8 litraa matka-ajossa. Kaupungissa noin 10,5 litraa. Ennen ovat vieneet noin 6.8 litraa matkassa ja taajamassa 9 litran paikkeilla. Vuotoa ei ole missään. Toki eihän tuo hirveästi ole isolle autolle, mutta ajattelin vain kun eroa kuitenkin on verrattuna muihin.

eetu

Kannattaa tutkia että laahaako esim:jokin jarru? entä luistaako laatikko?
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

Ruhvi

itellä vie tuo kinkäppi cedun tekniikalla sen 10 litraa sekalaisella ajolla, ja syöttöäki on ruuvattu pikkusen  :P ja se tieto on että laatikko luistaa.
Micra K10

Vellu

#6
Renkaat tai rengaspaineetkin vaikuttaa puoli litraa noin painavassa autossa. Alle 7 litran kulutukset vaatii jo pitkän perävälityksen,kovan myötätuulen,tai tosi kevyen kaasujalan,ilmanvastustakin kuitenkin on. Myös pumpun ajoitus voi heittää.
日産セドリックターボディーゼルインタークーラー290馬力、トルク530ニュートンメートル

killdozer

Iso C vei taannoisella kesälomareissulla matka-ajossa 8,5l/100km (mutta se oli siellä E-P:n aakeilla laakeilla missä ei ole mäkiä vaan pelkkää tylsää tasamaata). Nyt kun on työmatka yms. sekalaista ajoa, niin lähemmäs 10 litraa tuntuu menevän satasella. Ja minulla ei kai mikään maailman kevyin kaasujalka ole. Ceellä ajettu 615 tkm ja sinetti on vielä paikallaan siellä mystisessä ruuvissa.. Ja on huomattavasti pirteämpi kulkemaan kuin perheen aikaisemmat kolme Cedricciä ja taitaa viedä vähemmän polttoainettakin kuin ne.
KAIKKI POISTETTU LIIKENNEKÄYTÖSTÄ

Miikka *huoltopäällikkö*+kissan täti & MiikanpoikaX2

ameriikanteijo

Ensimmäiset kuutoskoneiset dieselDatsunit oli kaikkein kovakulkuisimpia, näin sanoo moni pirssimies, ja kun malli vaihtui -84 jotakin tapahtui konepuolella kun vanhat mallit pesi kirkkaasti uudemman.. Liekö säädöissä tullu saaste- ja kulutusasioitten takia muutoksia. Iha pelottaa muistella kun  80-luvulla kaahasin  -81 mallisella 280C:llä niin nopeusmittarin neula pakeni jopa asteikon yli... Sitten loppu pää kesken, meno oli sen verran humpaavaa johtuen kohtalaisen löysästä alustasta, vaikka nyt muistan että siihenhän uusittiin takavaimentajiksi semmoiset vahvistetut vaimentimet apujousilla, siis, löytyyköhän sellaisiakaan enää vauhtikaupasta...

Hanhi

Vanhemmissa oli isompi nestepää pumpussa niin oli kulku parempaa  8-)

ameriikanteijo

Tyy! Sullako on farmarimallin 280C, mullakin oli aikoinaan, back in  -95 -96, onko tietua montako nuita on enää olemassa, ja montakohan niitä on tuotu maahan ?

eetu

Muistaakseni vanhemmissa oli joko vaihteistossa tai perässä välityseroja ::)
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

Hanhi

#12
Joo tuollainen mätä farmari 280C projekti tuossa pihalla oottelee kovaa hitsailua  ;). Ei ole havaintoa monta tuollaista suomessa on mutta luulisi sen olevan yhden äijän sormilla laskettava määrä  ::), eipä nuita ainakaan vastaan ihan joka vuosi tule. AKEltahan tuo selviäisi monta löytyy....

Laffi

LainaaMuistaakseni vanhemmissa oli joko vaihteistossa tai perässä välityseroja ::)

Jep, taisi olla niin, että perävälitys on sama, mutta vanhemmissa on vaihteistossa tiheämmät välitykset.

StanLaurel

Lainaa

Jep, taisi olla niin, että perävälitys on sama, mutta vanhemmissa on vaihteistossa tiheämmät välitykset.


Peränvälitykset on samat 430 ja Y30 (3,889) paitsi 430 farkussa 4,111. Manuaalilaatikoissa samat välitykset lukuunottamatta vitosvaihdetta (430: 0,882 ja Y30: 0,813), Y30:n automaatissa on loikkari.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Laffi

Tuossa 430-farmarissa on ihan mukava kiihtyvyys pienemmillä vaihteilla ja vitosellakin pystyy ohittelemaan. 1. vaihteen välitys on tosin ihan turhan liian lyhyt.

Bensaa tietysti menee myös...

Ruhvi

tulipas tässä nyt mieleen kun rupesin pihistelemään ja väänsin syötöt pannusta minimiin, niin onkos siitä muuta haittaa kun se että kuski saattaa kiihtyä enemmän kuin auto?  ::)
Micra K10

macpie

Kyllä cedunkin saa kulkemaan vähällä polttismäärällä jos ajelee reilua kahdeksaakymppiä eteenpäin 8-). Itse sain neljän sadan kilsan matkalla alle seitsemänlitran cedun kulkemaan :-?. Manuaaliloota kyseessä ja 2,8 diesel. Työmatkat kuluu 100-130 km/h nopeuksilla, niille en ole vielä kulutusta mitannut  ::)  

macpie

Jaahas, nyt tuli mittailtua hieman tuota työmatka-ajon kulutusta ja 100-130 nopeuksia käytettäessä cedun kulutus oli karvan verran alle 8 litraa, noin niinkuin kohtuu karkealla mitta-asteikolla. Ei paha isolle dieselille  ::)