Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

'88 1.6 Sunnyn tekniset tiedot

Aloittaja breadfan86, elokuu 04, 2006, 18:25:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

breadfan86

Terve.

Ostin tuossa ensimmäisen Nissanini ja nyt tarvis tietää vähän ko. kulkuneuvosta...

Elikkäs, kertokaapa joku tuommosen '88 1.6 LX Sunnyn perus tekniset tiedot (hv, vääntö, tankin tilavuus, kulutus yms.)

Kiitoksia jo etukäteen :)

dhr

Mitä noilla tekee?

No, 84hv, n. 134nm, 50l,  n. 6,7l.

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

breadfan86

Ok. Tässäkö on siis tuo E16 kone? Mikäs tuo GA16 motti sitten on?

Tonde79

LainaaOk. Tässäkö on siis tuo E16 kone? Mikäs tuo GA16 motti sitten on?
E16 on 8 venttiilinen ja Ga16 12 venttiilinen.
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

mikko302

GA16DE onkin sitten jo 16 venttiilinen twincami monipisteruiskulla eli pelkkä päätteen lisäys muuttaa täysin koneen

breadfan86

Tuota noin, minkähän verran tuossa Sunnyssä pitäs olla kierroksia joutokäynnillä. Nyt näyttää mittari tuhatta rinkiä ja se tuntuu jotenkin korkealta.

Paljonkos tolle muutes luvataan huippunopeudeksi?

Mies

LainaaTuota noin, minkähän verran tuossa Sunnyssä pitäs olla kierroksia joutokäynnillä. Nyt näyttää mittari tuhatta rinkiä ja se tuntuu jotenkin korkealta.

Paljonkos tolle muutes luvataan huippunopeudeksi?


Joutokäynti 800 ja Huippunopeudeksi sisarmallille B12 tuolla 1.6 koneella luvataan 175.
Jossain muistelisin lukeneen 170 N13-korille.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

breadfan86

Lainaa


Joutokäynti 800 ja Huippunopeudeksi sisarmallille B12 tuolla 1.6 koneella luvataan 175.
Jossain muistelisin lukeneen 170 N13-korille.

Kiitoksia. Täytyy ruuvata aavistuksen alemmaksi sitä sitten..

Blind

LainaaGA16DE onkin sitten jo 16 venttiilinen twincami monipisteruiskulla eli pelkkä päätteen lisäys muuttaa täysin koneen

anteeksi viisastelu mutta jos tarkoitat Gti.n koneita niin ne on
CA16DE ja CA18DE

take

LainaaTuota noin, minkähän verran tuossa Sunnyssä pitäs olla kierroksia joutokäynnillä. Nyt näyttää mittari tuhatta rinkiä ja se tuntuu jotenkin korkealta.
Älä luota siihen mittariin. Mullakin tyhjäkäynti säädetty 800rpm ja mittari näyttää 1100rpm. Jos auton oman kiekkamittarin mukaan säätää siihen 800rpm tuntumaan niin tärisee ja yskii kuin kuumeessa. ;D Jaksaa toki pyöriä n.500rpm mutta enpä tiiä tekeekö kuinka hyvää tai huonoa koneelle.

Mies

Lainaa
Älä luota siihen mittariin. Mullakin tyhjäkäynti säädetty 800rpm ja mittari näyttää 1100rpm. Jos auton oman kiekkamittarin mukaan säätää siihen 800rpm tuntumaan niin tärisee ja yskii kuin kuumeessa. ;D Jaksaa toki pyöriä n.500rpm mutta enpä tiiä tekeekö kuinka hyvää tai huonoa koneelle.

Sehän on ihan autokohtaista että miten käy tuolla 800 kierrosluvulla,voi olla isojakin eroja ;) :D
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

take

Lainaa

Sehän on ihan autokohtaista että miten käy tuolla 800 kierrosluvulla,voi olla isojakin eroja ;) :D
Hmm... Enpä ole huomannut. Vai onko syynä se että olen säätäny aina jollain tarkemmalla mittarilla kuin sunnyn omalla mittarilla. Oman mittarin mukaan säädettynä alkaa kyllä eroja löytyä. ;D Riippuen mittarin tarkkuudesta. olen kyllä nähny yhessä sunnyssä että mittari piti tasan kutinsa mutta aika harvinaista tuntuu olevan. Kannattaa ainakin tarkastaa sen oman mittarin näyttämä.

Mies

Lainaa
Hmm... Enpä ole huomannut. Vai onko syynä se että olen säätäny aina jollain tarkemmalla mittarilla kuin sunnyn omalla mittarilla. Oman mittarin mukaan säädettynä alkaa kyllä eroja löytyä. ;D Riippuen mittarin tarkkuudesta. olen kyllä nähny yhessä sunnyssä että mittari piti tasan kutinsa mutta aika harvinaista tuntuu olevan. Kannattaa ainakin tarkastaa sen oman mittarin näyttämä.



Tässä nyt hain sitä tosiasiaa että tuonikäiset nissanit ei välttämättä käy samalla tavalla tuolla 800kierroksen TODELLISELLA kierrosluvulla ;)..epätasanen käynti voi olla myös virittelystä johtuvaa ym,tai sitten huonoa huoltoa ym :P
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

breadfan86

Mikäs pulttijako tos nissanissa on? olis tiedossa härskin näköset mangelsit.

Aku_81

LainaaMikäs pulttijako tos nissanissa on? olis tiedossa härskin näköset mangelsit.

4x100, keskireikä 59,1?mm et jotain 35-40 riippuen vanteen leveydestä

breadfan86

Lainaa

4x100, keskireikä 59,1?mm et jotain 35-40 riippuen vanteen leveydestä

Hitto, niiden vanteiden jako oli 114,3. Muistan kun mittailin niitä ku etin 99:iin vanteita, mutta olivat 13".

breadfan86

Valaiskaapa tyhmää... Mitä eroa on N13:lla ja B12:lla? Niinku yleensä. Kone, kori, muu? Kuviakin saa heittää. Rupes mietityttämään, kun näkee nuo mallit mainittuna samassa yhteydessä usein. :-?

take

Tekniikka on aivan samaa eroa on lähinnä korissa. B12 on coupe ja Wagon ja N13 sedan ja HB.

Maca

No, 84hv, n. 134nm, 50l,  n. 6,7l.

Saiski sanin viemään 6.7l/100km >:(
Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.

Aku_81

LainaaNo, 84hv, n. 134nm, 50l,  n. 6,7l.

Saiski sanin viemään 6.7l/100km >:(

Aika paljon kuskista kiinni, kunnossa ollessaan ja rauhallisella kaasujalalla pääsee allekin 6.7l/100km.

Maca

no enpä kyllä tiiä..mullakin vie 8,2 matkassa. voi olla ettei oo ihan säädöissä ;D ;D
Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.

take

Taitaa olla aika kaukana säädöistä. 150-160 pitää pitää matkavauhtina et nousee kulutus noihin lukemiin. ;D Tai jos matkavauhti on tuota luokkaa niin sitten taitaa olla kaikki kunnos. ;)

Aku_81

LainaaTaitaa olla aika kaukana säädöistä. 150-160 pitää pitää matkavauhtina et nousee kulutus noihin lukemiin. ;D Tai jos matkavauhti on tuota luokkaa niin sitten taitaa olla kaikki kunnos. ;)


Joskus sunnyllä 550 km tukholmaan viidessä tunnissa parin tauon kanssa eikä sittenkään vieny kahdeksaa litraa, vaikka kaasari olikin aika horo :P

take

Tuo on vielä normaali matkavauhti. ;) Turun halisista helsinkiin kehä 1:lle 1h 12min. Siinä oli jo kulutus kylläkin 11,2l/100km. Ajoissa kerittiin sentään. ;D Yhtään enempää sunny ei enää kulkenu. Jotenkin kummasti vaan tuntu muutenkin yleisesti kulkupuoli kohenevan sen reisun jälkeen. :)

japez

Meikän entinen sunny vm. -88 1.6-konella vei yhdellä tampereen reissulla n.6.2l/100km. Ajeltiin keskimäärin jotain 110km/h.

Tero-75

Hieman OT, mut -83 B11 1.5 koneella, Turku-Heinola-Turku, kesäkelillä, kolmen hengen kuorma, mittarinopeus pääsääntöisesti 10-15km/h yli nopeusrajoituksen, joka tietysti toi muutaman ohitustarpeenkin; keskikulutus 5.27l/100km ;)
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Lerssinen

Kyllä mäki pääsin kaasari 1.6:sella 6.2 litraan kun ajelin kajaanista ylivieskaan aika nättiä ajoa (90-100 tasaisesti)... :o
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

kiwi^

#28
hei mitä helevettiä :D ite ajan semmosta 70-85km/h nii tasasta säästöajoa ku ikinä vaa pystyykään, en juuri yli 3000 kierroksen päästä oikei kiihytellessäkään, ja 7-9 menee. kaupunkiajossa iha tonne 9 tuntuu menevän. oiskoha säätöjen paikka :D

edit. tietysti ei ihan täysveristä matka-ajoa juuri ole tullutkaan, pisimmät matkat 70km suuntaansa, niitäki melko harvoin. mut annan koneen käydä lämpimäks, niikauan et automaattiryyppy lähtee pois (polkasemalla kaasua, muuten ei tipahda, ainakaa tossa)

JENI

#29
Kulutuskeskusteluun haluan minäkin hieman osallistua:

Nopeusmittarin näyttämä ei ole todellinen nopeus eikä matkamittarin näyttämä pidä juuri koskaan paikkaansa, joten esitetyt kulutuslukemat tietyllä nopeudella ajettaessa voivat olla pahastikin pieleen mitattuja/laskettuja.
Omakohtainen esimerkki:
4X4 KC kulutti yleensä tavanomaisessa ajossani dieseliä 235-75-15 rengastuksella matkamittarin mukaan laskettuna n. 8,5 l/100km.
Kun vaihdoin hiljattain alle 31"x15 nakit, kulutuslukemat näyttivät  n. 10l/100km.
Tuskin kulutus kuitenkaan todellisuudessa nousi, ajotapakaan ei muuttunut.
Nopeusmittarin näyttämää en vielä ole päässyt tarkistamaan, mutta aiemmilla renkailla mittarin näyttäessä 100km/h tielaitoksen näyttö osoitti 82km/h.
Oletan, että virhe on korjaantunut noin 10:llä prosentilla, joka myös selittää tuon matkamittarin näyttämän perusteella mitatun kulutuslukeman muutoksen. Olenkohan oikeilla jäljillä?