Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

todellinen D-sankaritarina!

Aloittaja t.eskola, elokuu 16, 2007, 10:31:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

t.eskola

Olikohan tästä jo jossain muussa topikissa:

"DATSUN 100 A

"Elämäni ensimmäinen auto, ostin ukilta 800 markalla kesällä -86 kun olin edeltävänä talvena saanut kortin. Oli sillä vaan eri hiano päästellä, vaikka välillä jättikin tien päälle. Olihan ensimmäinen ja tähän mennessä viimeinen auto jostain sain voittoa. Kun myin sen sitten pois, sain oikein tuhannen markkaa."

"Aloin riiustella nykyistä vaimoani 1976 ja hänellä oli käytössään iltamareissuilla ko. auto. Eräänä yönä palasimme tansseista, ja Datsunin jäähdytin jäätyi ja lämmöt nousi. Oli pakkasta -30 astetta. Sanoin morsiolleni,että istu sinä täällä autossa, minä kyllä sulatan syylärin. Sulatin syylärin lisäten lunta nesteeksi. Lämmöt laski ja jatkoimme matkaa, morsioni mielestä olin kova jätkä, taisinpa saada ratkaisevia pisteitä siinä tietyssä mielessä, olisihan hänellä ollut muitakin ottajia. 100A huolehti, että minä ne pisteet sain. Meni pari vuosikymmentä ja meillä oli jo 5 lasta ja oma koti. Jollakin oli auto jäätynyt jossain ja paleltumia tullut, niin vaimoni kysyi, että miten minä selvitin sen 100 A:n jäätymisen silloin joskus, kerroin hieman empien, että kusasin sinne syyläriin. Voi kauheaa! Sinnekkö mummon auton jäähdyttimeen pissasit? Minä sanoin että, niin tein. Olisitko sinä halunnut paleltua? En, mutta minä luulin, että sinä teit jotakin teknisesti oikeata tai vaikkapa taikatempun. Niinhän minä teinkin! Ainakin sitten kotona peitonalla."

http://www.aamulehti.fi/teema/autot/jutut/11816.shtml
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

Jylppy

#1
Lainaa
kerroin hieman empien, että kusasin sinne syyläriin.

Hmm, eikös 100A:ssa aukea konepelti "eteenpäin"..? Mitenkähän tuo on käytännössä toteutettu, vieläpä niin ettei autossa istuva tuleva vaimo nähnyt, miten sulatus tehtiin.. :D
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

t.eskola

Hyvin huomioitu! Joku tässä mättää  :-?
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

ひゃ く あ hyakuA sataA

Aika jönglööri pitää olla, että tuonne saa kusastua.  ;D
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

-Vonjake-

Lainaa

Hmm, eikös 100A:ssa aukea konepelti "eteenpäin"..? Mitenkähän tuo on käytännössä toteutettu, vieläpä niin ettei autossa istuva tuleva vaimo nähnyt, miten sulatus tehtiin.. :D

Jos sitä on edestä maskin läpi kusastu syyläriin, että muka sulais.
Finn Datsuns
Paskat 4motion
CfMoto

M i g i

LainaaOlikohan tästä jo
"Elämäni ensimmäinen auto, ostin ukilta 800 markalla kesällä -86 kun olin edeltävänä talvena saanut kortin.

"Aloin riiustella nykyistä vaimoani 1976 ja hänellä oli käytössään iltamareissuilla ko. auto. Eräänä yönä palasimme tansseista, ja Datsunin jäähdytin jäätyi ja lämmöt nousi. Oli pakkasta -30 astetta.

http://www.aamulehti.fi/teema/autot/jutut/11816.shtml
miksi en tajua???

StanLaurel

Lainaa

Hmm, eikös 100A:ssa aukea konepelti "eteenpäin"..? Mitenkähän tuo on käytännössä toteutettu, vieläpä niin ettei autossa istuva tuleva vaimo nähnyt, miten sulatus tehtiin.. :D

Mulla aukes Satiaisesta konepelti niin että syyläriin olis voinut kusasta (tosin ei tarvinnut), mut se olikin kevyt 'tuuninki' peli...
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

datsunpower

Lainaa
miksi en tajua???

Toisilla juoksee aika eri suuntaan kuin toisilla  ;D  Kirjoittaja elää todennäköisesti nykyään vuodessa 1965... ajelee varmaan uudenkarhealla 411 BB:llä  :D




Kyllä on melkoista legendaa... samassa sarjassa painii täkäläinen kaverin ex. raisu-mopo joka kulki pensan loputtua kunhan vain muisti kusta tankkiin   ;D
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

BA

Lainaa
miksi en tajua???


Nythän on niin että kirjoittaja on tullut täysi-ikäiseksi vasta 1986, vaimo on kymmenen vuotta vanhempi ja seurustelu on aloitettu silloin, eli kirjoittajan ollessa 8vuotias. Sitten kun kirjoittaja tuli täysi-ikäiseksi, osti hän ensimmäiseksi autokseen tuon tutun vaimon mummun amppeerin.  8-)  
Ja tosiaan on käyty sen verran lämpimänä jo autossa että kuseminen syylärin päälle on auttanut sulamiseen. ;D


Päättelykykyä tää vaatii vaan. ;D



BTW, tuossa on kaksi ihan eri tarinaa, huomatkaa lainausmerkit... ;)

Janne80

Lainaa
 
Ja tosiaan on käyty sen verran lämpimänä jo autossa että kuseminen syylärin päälle on auttanut sulamiseen. ;D
hehhehhheh ;D nii lämpimänä että kuseminenki on varmasti onnistunu vaikka konepellin yli sen ollessa auki ;D
Toyota corolla stw -06 & Micra super s - 91

t.eskola

Lainaa


Nythän on niin että kirjoittaja on tullut täysi-ikäiseksi vasta 1986, vaimo on kymmenen vuotta vanhempi ja seurustelu on aloitettu silloin, eli kirjoittajan ollessa 8vuotias. Sitten kun kirjoittaja tuli täysi-ikäiseksi, osti hän ensimmäiseksi autokseen tuon tutun vaimon mummun amppeerin.  8-)  
Ja tosiaan on käyty sen verran lämpimänä jo autossa että kuseminen syylärin päälle on auttanut sulamiseen. ;D


Päättelykykyä tää vaatii vaan. ;D



BTW, tuossa on kaksi ihan eri tarinaa, huomatkaa lainausmerkit... ;)

Ihanko oikeesti tiedät stoorin? Kaveri väittää että narraat...
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

BA