Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Hylätty katsastus

Aloittaja Pritt, elokuu 06, 2007, 16:33:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pritt

 >:(

Ei kelvannut meidän Primera katsastajalle, vikalista seuraavanlainen:
- käsijarru ei ota oikealla kiinni ollenkaan
- lähivalojen korkeussäätö ei toimi oikealla
- raidetangon pää oikealla välyksellinen

Kuinkahan suuri lasku näistä tulee korjaamolla (ei merkki) ja tarvikeosilla mennään.

cedricfan

-Onkos se takajarru levy vai rumpumallia, vaikuttaapi aika paljon...
-Korkeudensäätö tarkoittanee kaukosäätöä eli auto on 95 tai uudempi?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Pritt

Rekkarissa lukee jarrujen kohdalla napl.
Auto on 1998 vuosimalliltaan, jotain se katsari sanoi, että sähköinen säätö siihen valonkorkeuteen ei toimi.

cedricfan

Se NAPL tarkoittaa vain sitä että on ABS, ei kerro kumpaa mallia. Ysikasissa on rummullisiakin, mutta 2,0i on aina takalevyillä. Korjaamot harvoin temppuilee satulan kanssa, vaan vaihtaa suoraan tehdaskorjattuun, selvästi yli satkun (plus vaijeri tai palat?)

Ja korkeudensäätösysteemissä mitä ilmeisimmin umpiossa oleva moottori on entinen. Siitä selviää alle satkulla osan suhteen.

Se rtp on noista kaikkein vähäisin asia sitten.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Tomppa_82

Joo se raidetangon pää maksaa suunnilleen karvan verran alle parikymppiä ja vaihtaminenhan on aika simppeli juttu.

Tero-75

LainaaJoo se raidetangon pää maksaa suunnilleen karvan verran alle parikymppiä ja vaihtaminenhan on aika simppeli juttu.
Vaihto on kyllä simppeli juttu, mutta ainakin omalla kohdalla on aina pitänyt kulmat säätää uudelleen, vaikka kuinka olen laskenut kierteet ja pyörähdykset.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Pritt

1.6 Si on tämä meidän Nissani. Mies muisteli että levyjarrut olis.
Aika kallis remppa tulossa...hittolainen. Tarviikohan sitä etuvalojuttua korjata ollenkaan, siinä on vaan korjauskehotus, hylky tuli sen käsijarrun ja raidetangon takia?

-Vonjake-

Lainaa1.6 Si on tämä meidän Nissani. Mies muisteli että levyjarrut olis.
Aika kallis remppa tulossa...hittolainen. Tarviikohan sitä etuvalojuttua korjata ollenkaan, siinä on vaan korjauskehotus, hylky tuli sen käsijarrun ja raidetangon takia?

Itse en ainakaan korjannut, kun piti saada leima välittömästi. Ei ollut yksinkertaisesti aikaa, joten katsastusmies mainitsi asiasta ja laittoi rek.otteeseen merkinnän.
Finn Datsuns
Paskat 4motion
CfMoto

Pritt

Oisko järkeä kysellä purkaamoilta sitä moottoria?

Pritt

Miten sen näkis, että onko siinä autossa levy- vai rumpujarrut? Voisko olla toiveita, että vaan joku käsijarrun vaijeri olis poikki tai löysä tms, kun ne jarrut on tasaiset muuten?

Jylppy

LainaaMiten sen näkis, että onko siinä autossa levy- vai rumpujarrut?

Varmaan helpoimmalla siten, että kurkkaa onko siellä takarenkaiden takana levyt vai rummut.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

cedricfan

LainaaOisko järkeä kysellä purkaamoilta sitä moottoria?
Ei.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

matti.l

UMPION POHJA/SÄÄTÖOSAT    NISSAN PRIMERA 91--02
P11 vm '97 Säätömoottori (Valeo/kuusi liitintä). . . . . .  50-8058    39.90 ???
P11 98--99 Säätömoottori (Valeo/kolme liitintä). . . . . .  50-8059    59.90 ???

tuollaisia hintoja motonetis
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

csharp

LainaaMiten sen näkis, että onko siinä autossa levy- vai rumpujarrut? Voisko olla toiveita, että vaan joku käsijarrun vaijeri olis poikki tai löysä tms, kun ne jarrut on tasaiset muuten?
En usko, mutta voihan sekin mahdollista olla :)

Terppi

LainaaMiten sen näkis, että onko siinä autossa levy- vai rumpujarrut? Voisko olla toiveita, että vaan joku käsijarrun vaijeri olis poikki tai löysä tms, kun ne jarrut on tasaiset muuten?
Ite tekisin sillee, et rummut auki, uudet kengät, jos tarvetta. Sitte säätöä liki ja kattoo, että vaijeri on kunnos. Samal kun hilut on kädes, ni rasvaa ne kunnol ja taas toimii kauan.
Tietty, jos ei työkalut kädes pysy, ni on hankalampaa.
Tuleekos muute käsijarrukahva kovin ylös? Jos tulee, niin voi olettaa, että on löysä tai jopa vaijeri tois puolelta poikki.
En tiiä, onko tossa vaijerirakenne sillee, että pyörästä pyörään yks vaijeri. Jos on sillee, ni ei ainakaa voi poikki olla.
Rojektit:
'69 B10, '68 B10
Käyttis: '92 Terrano
Myytyjä:
Patrol '81 pätkä 3,3D, Patrol '80 pitkä 3,3D, N14 HB 1,4@1,6