Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunnyn (E16) öljyvuodot

Aloittaja mposti, elokuu 08, 2007, 10:52:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mposti

Tuli hankittua kakkosautoksi tuollainen -88 Sunny, joka vuotaa öljyä aivan älyttömästi. Oikeastaan sama lisääkö öljyä pihalle vai moottoriin. Pesin moottorin heti auton ostettuani, tarkoituksena paikallistaa vuoto. Sitten kun seuraavan kerran pellin aukaisin, niin moottorin takapuoli (paloseinän puoli) oli niin öljyssä, että vuodon paikallistaminen ei oikeastaan helpottunut. Näyttäisi siltä, että öljy tulee osaksi myös vaihteistosta. Sisemmät vetonivelet ovat aivan öljyssä. Vetoakseleiden stefat on edellinen omistaja vasta vaihdattanut, mutta ei auttanut. Vetoakseleissa tuntuu aika paljon väljyyttä perään nähden (lonksuu säteen suunnassa). Onkohan mahdollista, että akselin ja vetopyörästön välinen pooritus(?) on kulunut ja akseli ei sen vuoksi tiivistyisi stefaan nähden kunnolla? Poskilaakereiden kuluneisuus olisi tietysti myös mahdollista, mutta koska vaihteisto ei pidä ääntä, niin en pidä sitä todennäköisenä. Muuten vaihteisto toimii moitteettomasti. Autolla on ajettu 300 tkm. Itsellä ei ole Nissanista ennalta kokemusta, joten ajattelin, että täällä saattaisi jollakin olla kokemuksia vastaavanlaisista ongelmista.

Moottoriöljyäkin katoaa, joten osa öljystä tulee varmasti moottorista, kun auto ei savutakkaan. Mikähän on yleinen vuotopaikka moottorin takapuolella?

Flame

Ensimmäisenä tarkastat bensapumpun kiinnityksen (yleensä voi pyöritellä sormilla, kun mutskut tuppaavat löystymään), sen jälkeen öljynsuodattimen jalan ympärystän ja kiinnityksen ja sen jälkeen jos ei vielä lakkaa, niin kampuran tiivisteet mitä luultavammin kusee. Ne lorottaa öljyä sekä jakopään puolelta öljypohjan tienoolle että vaihteston puolelta siitä lohkon ja lootan kiinnityskohdasta.

Vaihteistosta harvemmin tulee öljyjä pihalle ja mainitsemasi väljyys johtuu siitä vetoakselin/-nivelen rakenteesta. Siellä on valmiina jo melko paljo välystä ja sitä kuuluukin olla. Vaihteiston pohjaan kerääntyy öljyä koneen asennon vuoksi, vaikka vuotokohta olisi jossain aivan muualla. Jos on ihan dipattuna öljystä, niin tarkista myös öljynsuodattimen kiinnitys. Ittellä kävi kerran niin, että jätin vahingossa liian löysälle suodattimen ja #!@#¤% ku ampu ne öljyt pitkin konehuonetta ku kävi kierrokset tarpeeks korkeella. Suodatin melkeen tipahti tielle ja kiire tuli sammuttaa kone kun ei tienny miks paineet katos :o
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Mies

Niin ja öljypohjan kiinnityskin on hyvä tarkastaa,pikkuräikällä kannattaa kirrailla niitä kymppimillejä.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

take

E16 öljypohja on liimattu. Ei vuoda jossei kiveen ajeta. Tai ruostu puhki. :-[ Bensapumppua veikkaisin. Tulee sieltä. Se meinaan lykkää öljyä mäelle ihan huolella. 2l/100km. ;D Toinen paikka on aika usein öljykello. Tosin se valuttelee alaspäin.

Tero-75

Mulla Sunnyn bensapumppu vuosi vain ajon aikana. Paikallaan ei vuotanut yhtään edes koneen käydessä.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76