Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

P10 ei käynnisty

Aloittaja Nipponisti, heinäkuu 25, 2007, 13:51:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nipponisti

Moottori kyllä pyörittää todella hyvin, vaan ei käynnisty, ei edes lupaa. Pari päivää aikaisemmin ilmaantui pientä nykimistä silloin tällöin. Nyt sitten teki lopullisen tenän. Mikähän mahtaa autoa vaivata, olisikos ideoita? En ole vielä päässyt perehtymään ongelmaan, koska auto odottaa kaupan pihalla hinaamista.

Voisikos bensapumppu olla sökö, sopivatko aikaisemmat nykimiset tähän?

tare59

LainaaMoottori kyllä pyörittää todella hyvin, vaan ei käynnisty, ei edes lupaa. Pari päivää aikaisemmin ilmaantui pientä nykimistä silloin tällöin. Nyt sitten teki lopullisen tenän. Mikähän mahtaa autoa vaivata, olisikos ideoita? En ole vielä päässyt perehtymään ongelmaan, koska auto odottaa kaupan pihalla hinaamista.

Voisikos bensapumppu olla sökö, sopivatko aikaisemmat nykimiset tähän?
Kokeilitko tuleeko tulppaan kipinää? Sen kuulee kyllä napseena, kun löysää vähän tulpanjohtoa tulpasta ja starttaa. Sitten on se polttoaine puoli. Pumppu ja aineen jako. Millä systeemillä annostelu sylintereille?(sähkökaasutin/ ruisku)

Nipponisti

#2
jeps, pumppu on mykkä, ei ala surista virrat käännettäessä. Kipinät jäi vielä testaamatta kun en löytänyt tulpanaukasijaa ja en sitten älynnyt testata tuolla sinun mainitsemalla tavalla  :-[ No huomenna saan tulpanaukasijan ja sen saa sitten tarkistettua.

4-pisteruuttahan se tämä on.


Niin ja tuon nykimisen ohessa oli edellispäivinä myös välillä ongelmia käynnistymisen kanssa, eli siis joutui pyörittämään konetta ihmeellisen kauon, siis toisinaan.

Voiko tuo NATSi jumia jotenkin päälle että se ei sen takia antais virtaa pumpulle??? Ja sitähän ei tietenkään voi kiertää mitenkään, vai? Otin nyt akunkengän yöksi irti, jos sielä vaikka joku paikka resetoituisi ja alkaisi ihmeellisesti toimia, kuka tietää.

Nipponisti

No niin bensapumppu vissiin toimii sittenkin. Nyt aamusella menin autoon ja kytkin akun kiinni. Virrat käännettyäni alkoi kuulua pumpun surinaa, vaan kone ei silti käynnisty.

tare59

LainaaNo niin bensapumppu vissiin toimii sittenkin. Nyt aamusella menin autoon ja kytkin akun kiinni. Virrat käännettyäni alkoi kuulua pumpun surinaa, vaan kone ei silti käynnisty.
Oletko tarkistanut, että ruiskusuuttimet saavat ohjauksen ja ruiskuttavat?

Nipponisti

Lainaa
Oletko tarkistanut, että ruiskusuuttimet saavat ohjauksen ja ruiskuttavat?

Jaa mitenköhän tuo tarkistus sitten tehdään?

tare59

#6
Lainaa

Jaa mitenköhän tuo tarkistus sitten tehdään?
Pitäis onnistua mittaaminen startatessa analogisella jännitemittarilla, jos ohjaus tulee niin viisari heiluu!!

Ruiskujen toimimisen testaamiseen joudut irrottamaan yhden suuttimen  tai etsimään yhden ylimääräisen suuttimen ja laittamaan siihen virtaliitin kiinni ja startaten..

Nipponisti

Lainaa
Pitäis onnistua mittaaminen startatessa analogisella jännitemittarilla, jos ohjaus tulee niin viisari heiluu!!

Ruiskujen toimimisen testaamiseen joudut irrottamaan yhden suuttimen  tai etsimään yhden ylimääräisen suuttimen ja laittamaan siihen virtaliitin kiinni ja startaten..

Ahaa, ok, huomena testaan tuon. Eli siis otan vain suuttimen irti ja katson josko bensaa suhahtelee? Analogista mittaria ei tähän hätään löydy, mutta kai tuo suuttimenkin irrottaminen ja testaus kertoo aika paljon?

ratsuncoupe

mulla itel ei kans joskus lähteny käyntiin mut on helpompi selittää puhelimessa soita puh.040-5071985

Nipponisti

Lainaamulla itel ei kans joskus lähteny käyntiin mut on helpompi selittää puhelimessa

Anna tulla vaan, koeta edes, voipi olla sitten muillekin siitä hyötyä.

Ruhvi

kuules, mulla oli tuossa vuosi sitten just vastaava vika 405:sessa peugeotissa ja sillon oli siitä menny sytytysyksikkö rikki. onkos tässä erillistä yksikköä? jos ei niin puola on toinen vaihtoehto.
Micra K10

Nipponisti

Lainaaonkos tässä erillistä yksikköä? jos ei niin puola on toinen vaihtoehto.


Tässä on kaikki samassa paketissa, eli on vaihdettava koko virranjakaja jos sytytyksen ohjainyksikkö tms. leviää. Näin sano muuan äijä nissanilla kun soittelin.

Cherry_GTT

#12
Eihän siinä ole sytytyksen vahvistin edes jakajan sisällä. Jakajassa ei ole kuin pulssianturi, josta menee signaali moottorinohjausyksikölle ja tästä taas sytytyksen vahvistimelle.

Nipponisti

LainaaEihän siinä ole sytytyksen vahvistin edes jakajan sisällä. Jakajassa ei ole kuin pulssianturi, josta menee signaali moottorinohjausyksikölle ja tästä taas sytytyksen vahvistimelle.

Onkos sytytyksen vahvistin ja sytytyksen ohjainyksikkö sama asia?

Kerro missä tuo sytytyksen vahvistin on?

Nipponisti

#14
Niin ja minkä näköinen tämä kapistus on? On tullut vinkkiä että vika on varmaankin siinä. Onko se osana virranjakajaa?

Nipponisti

#15
jooo sisäänrakennettuhan se on kuulemma tuossa mallissa....eli uutta virranjakajaa kai se olis sitte laitettava....hinta liikaa

M i g i

#16
Lainaajooo sisäänrakennettuhan se on kuulemma tuossa mallissa....eli uutta virranjakajaa kai se olis sitte laitettava....hinta liikaa
otannää selkoa jostakki että käykkö tuo GA16DE:n (sama kone kuin primera ja 4-piste) mutta vain sunnyssä.. sellattinen olis kaverilla purussa..

Nipponisti

#17
Lainaa
otannää selkoa jostakki että käykkö tuo GA16DE:n (sama kone kuin primera ja 4-piste) mutta vain sunnyssä.. sellattinen olis kaverilla purussa..

No niin kertokaas joku käykö tuo?  :-/

ratsuncoupe

#18
hanttarin jalkatilassa oikea yläkulma harmaa rasia ja siitä löytyy numeroita ps. soita puh 040-5071985

Nipponisti

No niin asiassa edistytty jotenkin ihmeellisesti. Kipinä löytyy!!!! Bensaa tulee ainakin vielä suodattimen jälkeen eli kai sitä siis tulee ruiskulle asti. Mutta ei, ei käynnisty, ei edelleenkään edes lupaa! Vika lienee siis ruiskussa?!?!?!?

Asia ja hermot alkaa olla tätä nykyä siinä pisteessä että auto voipi kohta löytyä soramontulta hieman kärähtäneenä.......

Vaan eipä siinä, kai se on ensi maanantaina rahdattava johonkin asiansa osaavalle korjaajalle. Tietääkös kukaan jotain edullista korjaamoa Oulussa?

Micmera

Mulla w10 kanssa oli samaa.. tankin päällä  bensalinjan liitännät oli mädät ja muutenkin sähkö liitännät pahassa kunnossa. tankin liitännät pääsee tarkistamaan takapenkin alta löytyvästä luukusta.. siis ainakin farkussa pääsi.

Nipponisti

LainaaMulla w10 kanssa oli samaa.. tankin päällä  bensalinjan liitännät oli mädät ja muutenkin sähkö liitännät pahassa kunnossa. tankin liitännät pääsee tarkistamaan takapenkin alta löytyvästä luukusta.. siis ainakin farkussa pääsi.

Tarkistettu, kunnossa on.

Hanhi

Onkohan tuollaisessa Primerassa vielä ECU:ssa ledit joista itse voi lukea vikakoodit? Saman moottorisessa Sunnysta ainakin löytyy vielä.

Nipponisti

Mistä löydän ECU:n???? Luulis olevan ledit, jos kerran on sunnyssäkin  ::)

Hanhi

2l koneisessa se asuu lähellä tulipeltiä jalkatilojen välissä, oliskohan se 1,6:ssa samassa paikkaa....

Nipponisti

joku peltinen mötikkä siellä on, olen joskus nähnyt, liekö sama vehje?

Nipponisti

#26
No niin ecun lediä kateltu silmä kovana. Sain ohjeet tuohon itsediagnoosiin, mutta eipä ledi tai "check engine" ala vilkkumaan! Ei anna edes koodia 55, eli siis kaikki ok koodia. Takuulla tein ohjeiden mukaan. :'( Onkohan tuo ECU sitte sökönä, mahtaa olla kallis osa, jos ei romarilta satu löytämään?

Nipponisti

LainaaTakuulla tein ohjeiden mukaan.

No niin taas edistytty sen verran että on saatu itsediagnostiikka pelaamaan. Kahdet ohjeet oli väärin, ainakin tässä tapauksessa. Toinen ohjeista oli jopa ihan virallinen service manual! Eli manuaalit yms väittää että GA16DE koneessa on liitettävä ylärivin oikeamman puoleiset navat, mutta minäpä lätkäisinkin piuhan alapuolen vasemman puoleisiin napoihin ja AVOT alkoi koodia pukkaamaan. Koodi tosin oli 55 eli kaikki ok. Eli ei tuo pystynyt sitten ongelmaa paljastamaan.

Nipponisti

Do diin, virranjakaja vaihdettu ja Primmu on kuin uusi, käy ja kukkuu nätisti.

Niin ja muuten tarvikejakajankannessa OLI KUIN OLIKIN numerointi päin p*rsettä, aivan kuin epäilinkin. Tuli nyt tarkistettua asia tämän "uuden" jakajan mukana tulleesta kannesta.

On se vaan niin mukavaa ajaa autolla reilun viikon pyöräilyn jälkeen. On ainakin pehmeä penkki niin ei p*rse kipeydy enempää ;D