Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

n14 tyhjäkäynnin vaeltelu *KIIRE!*

Aloittaja Hantte, heinäkuu 29, 2007, 21:10:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hantte

Moro!

Eli olisi tässä pikatilanne (niinkuin aina), eli sunny n14 1.6i vm. 1991 tyhjäkäynti on kateissa. Välillä käy oikein, välillä meinaa tukehtua ja lopulta sammuu, ainakin lämpimänä ja todennäköisesti myös kylmänä. Ilmansuodatin on vaihdettu n. 3000km sitten, samoin kuin tulpat. Kytkin on autossa loppu ja menee vaihtoon, mutta tällä ei liene tekemistä tyhjäkäynnin kanssa. Olisiko kyseessä normi pa-pumppu, ilmamäärämittari tai vast. vai oliko ko. sunny:ssa vielä jokin ''oma'' juttunsa mistä voisi kiikastaa?

Lisäys: Mikä se nyt olikaan tuossa mallissa se oikeaoppinen pulttijako, keskireikä sekä ET? :-/

Jos tiedätte/arvaatte, -toimikaa nopeasti, pliis.... :'(

Ruhvi

veikkaisin ilmanmäärä mittaria  :-?
Micra K10

Hantte

Aivan, siinäpä ei ilmeisesti taida sunnyssäkään olla tyhjäkäyntikierroksiin vaikuttavaa muuta syytä. Sen verran vielä, että automaattirikastimen ollessa päällä (eli juuri kun kierrokset eivät ole normityhjäkäynnillä) ei vaeltelua esiinny.

Tyhmä kysymys, mutta tuota n14 -mallia ei ole taidettu koskaan (ainakaan Suomessa) myydä muuna kuin ruiskumallina, eli siinä ei ole ollut optiona sitä katillista kaasarimallia jota sai ainakin k10 micraan...? Onko nuo koneet sitten samoja GA14/GA16 -tyyppejä joita sai loppupään n13 -sunnyihin? Jos on, niin oliko niihin tehty (mitään) muutoksia n14 -malliin?

Heittäkää vielä vaihtoehtoja tuohon tyhjäkäyntiin liittyen, vai oliko tuo niin 'selkeä', ettei siinä käytännössä ole muuta, olettaen ettei mikään letku tai johto ole irti... :-/

Ruhvi

kannattaahan se tarkistaa ettei siellä mene mittaamatonta ilmaa imusarjaan,  ;) sehän aiheuttaa juuri tuommosta, ainaki mun ex-ruiskupösössä. eli kannattaa kahtoa ettei oo mikään letku murtunut/poikki tai irti. onhan se mahdollista että sen ilmanmäärämittarinkin hiililuisti on  kulunut  :-?
Micra K10

jone81

Lainaa

Tyhmä kysymys, mutta tuota n14 -mallia ei ole taidettu koskaan (ainakaan Suomessa) myydä muuna kuin ruiskumallina, eli siinä ei ole ollut optiona sitä katillista kaasarimallia jota sai ainakin k10 micraan...? Onko nuo koneet sitten samoja GA14/GA16 -tyyppejä joita sai loppupään n13 -sunnyihin? Jos on, niin oliko niihin tehty (mitään) muutoksia n14 -malliin?

Kyllä ensimmäiset N14 Sunnyt ovat tuolla sähkökaasarilla, eli GA14DS ja GA16DS koneilla. Ja vuodesta -93 eteenpäin sitten monipisteruiskulla. Nuo alipaineletkut siitä kannattaa tosiaan tarkastaa, mullakin oli joskus samanlaisia oireita ja siitä oli vain yksi letku murtunut.

Sunny N14 GA16DS -92

Hantte

No niin, kun pääsi vihdoinkin itse näkemään 'potilaan', tuli todettua tosiasia, että sähkökaasutinhan siellä koneen kyljessä olikin. Eli juuri niinkuin jone81 tuossa jo kirjoittikin. Itse kun en ole Nissanien parissa hirveän paljon ranettanutkaan, niin väkisinkin tuo tietämättömyys paistaa läpi... :-/ . Vikahan oli loppujen lopuksi vieläpä (jonelta sen luettuani) enteellisesti tuo murtunut alipaineletku... :o . Kiitos nopeista vastauksista ja avusta!