Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Sunny vs. Primera

Aloittaja Saniainen, heinäkuu 31, 2007, 21:47:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Saniainen

Olisin kysynyt seuraavaa: Omistan 85 vuosimallin Sunnyn ja ajelen niin kauan sillä kun peltiä ympärillä on ;Dmutta jos isompaa laittoa tulee, ajan auton telakalle. Seuraavakin auto tulee tod.näk. olemaan Nissan koska uskollinen palvelija tuo "Bertta 11" mallin Sunny on ollut. Budjettini on pieni joten tyytyminen "uuden" auton kohdalla on vm 92-96 ikäiseen Nissaniin. kysyisinkin nyt että kumpiko olisi ns. varmempi vaihtoehto vaikkei kumpikaan huono ole, eli Sunny vai Primera. Onko peltien kestävyydessä eroaja, toki käytöstä ja aiemmasta huollosta riippuu mutta onko jommassa kummassa selkeästi huonommat/paremmat pellit. ja onko jommalla kummalla jotakin selkeää tyyppiongelmaa. Tiedoista kiittäen Saniainen  :)

take

Vertailu on vähän vaikeaa kun erikokoisista autoista on kyse. Itse tykkään P10 primeran HB-korin ulkonäöstä ja ajettavuudesta. Ongelmia on multilinkit eli ylätukivarret edessä ja kääntö(olka)laakerit. Myös katkeilevat vetoakselit tulevat kalliiksi. N14 sunny taas on melko kiikku ajettavana, mutta saattaa tuntua kotoisalta B11 jälkeen. ;D Perusmallien suorituskyky tuntuu aika vaisulta. Sähkökaasarilla olevaa ei missään nimessä kannata hankkia. Monipisteruisku on ihan toimivuutensa osoittanut. :) Enpä tiedä onko kumpikaan toinen toistaan parempi. Ei P10 mikään kallis korjattava ole jos vetarit saa ehjänä pysymään. Ne paljon puhutut multilinkit maksaa n. 50 euroa per puoli ja kestää yhden 100tkm tai nätillä ajolla toisenkin niin eipä niitä kannata pelätä.

Takaiskarien yläpäät ruostuvat molemmissa yhtä herkästi. Työläät hitsata. Vanhemmiten tietty laturi ja starttivikaa kuten kaikissa muissakin.

Jos hakee vain ja ainoastaan varmoja kilometrejä niin koettaisin investoida ruostesuojatun N15 almeran. On yksi kestävimpiä Nissaneita mitä on tehty. Ja se näkyy. Ne ei kauaa ehdi vaihturihallissa viipyä. Ainoa vika tuntuu olevan kylmästoinnin puute ja vajaatehoisuus. Jopa B11 tuntuu tehokkaalle näihin verrattuna. ;D

Itse en ole ajatellut B11 vaihtaa mihinkään. Korkeintaan toiseen B11:n. Mutta kai se on pakko joku päivä. Toivottavasti silloin on vielä ehjäkorisia P10 HB malleja tarjolla. :-X

cedricfan

Lisätään tyyppivikalistaan 1,6sen laturi, ja osin myös startti eli 2,0i ennemmin. Ja pyyhkimen vivustot...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Nipponisti

LainaaItse tykkään P10 primeran HB-korin ulkonäöstä.
Itse en, karmea, ei herneitä, mielipide kysymys  :)

Lainaa
Ongelmia on multilinkit eli ylätukivarret edessä ja kääntö(olka)laakerit. Myös katkeilevat vetoakselit tulevat kalliiksi.
Juuh multilinkki narisee mullakin, mutta rankalla rasvauksella ei ole sitä tarvinut vaihtaa. Vaseliinia on kulunut paljon (n. kerran vuodessa kunnon rasvaus). Vaan on narinakin poissa. Nuista vetareista sen verran että empä ole kuullut katkeilemisista, tietty teinikumitukset yms rankat kiihdytykset voivat niitä syödä, itsellä ei moista ongelmaa ole ollut, eikä kyllä lähipiirin muillakaan kyseisen auton omistajilla. Olkalaakereista en osaa sanoa mitään.

Saniainen

Lainaa
Itse en ole ajatellut B11 vaihtaa mihinkään. Korkeintaan toiseen B11:n. Mutta kai se on pakko joku päivä. Toivottavasti silloin on vielä ehjäkorisia P10 HB malleja tarjolla. :-X

Ei minullakaan ole mikään hinku Sunnystani luopua. alkaa vaan varaosien saanti olla ongelma, kun liikkeissä raapivat päätään kun vara-osia menee kyselemään :-/ Töissä naureskeleevat mulle että vaihda jo hyvä mies autoa mutta enpäs vaihda ähäkutti. Ylpeänä Sunnyn ratin taakse aina istahdan :) Mutta ikäväkseni olen huomannut muutamien korjaamojen asenteen tämän ikäisiä autoja kohtaan. Itse kun en autoista ymmärrä, kysäisin et paljonko maksais helmakotelon vaihto niin kun jannu korjaamolla sai kuulla auton vuosimallin, tokas mulle että onkos sen ikäiseen mitään järkeä enää helmoja alkaa laittaa kun autoja saa jo kohtuu hinnalla uudempia >:(

take

Lainaa

Ei minullakaan ole mikään hinku Sunnystani luopua. alkaa vaan varaosien saanti olla ongelma, kun liikkeissä raapivat päätään kun vara-osia menee kyselemään :-/ Töissä naureskeleevat mulle että vaihda jo hyvä mies autoa mutta enpäs vaihda ähäkutti. Ylpeänä Sunnyn ratin taakse aina istahdan :) Mutta ikäväkseni olen huomannut muutamien korjaamojen asenteen tämän ikäisiä autoja kohtaan. Itse kun en autoista ymmärrä, kysäisin et paljonko maksais helmakotelon vaihto niin kun jannu korjaamolla sai kuulla auton vuosimallin, tokas mulle että onkos sen ikäiseen mitään järkeä enää helmoja alkaa laittaa kun autoja saa jo kohtuu hinnalla uudempia >:(
Uudempia ehkä mutta entäs parempia? ;) Kyllä sitä joutuu aina kuuntelemaan mutta kun ottaa puheeksi käyttökustannukset, hinta-laatu-suhde tai luotettavuus niin alkaa tulla sitä "ättotamuttakun"  ;D

Niistä P10 vetareista tiedän sen verran ettei todellakaan tarvii kuminpolttoa katketakseen. Akseli ruostuu siitä kumin alta ja pikkuhiljaa ohenee riittävästi.

Kyllähän jokainen autojen kanssa räpeltävä on joutunut joskus asiat opettelemaan. (Ja maksamaan oppirahat :-[ ) Aika harvoin tarvii turvautua korjaamon apuun. Pyöränkulmien säätö nyt on sen verran konstikas operaatio kotona tehtäväksi että ei siinä itse tuntipalkoille pääse. Jopa kaasuttimen säätö onnistuu ainakin katsastusarvoihin kotonakin. Tässähän se tärkein syy näin vanhan auton ylläpitoon. Myös löytyy korjaamoja joista vielä saa palvelua.

Niin ja mitäs osia B11 ei ole löytynyt?  :-? Itse olen vasta yhden ongelman havainnut: Suurin osa myytävistä peltiosista on Cherryyn. >:( Eli ei sovi ilman viikon työstämistä. Käytännössä yhtä iso homma kuin vääntää suorasta pellistä. Kannattaa täältä foorumilta kysellä jos jotain osia tarvitsee eikä mistään Motonetistä löydä. Merkkiliikkeestäkin kannattaa aina kysyä. Joskus tuppaa yllättämään.

Saniainen

#6
Lainaa

Niin ja mitäs osia B11 ei ole löytynyt?  :-? Itse olen vasta yhden ongelman havainnut: Suurin osa myytävistä peltiosista on Cherryyn. >:( Eli ei sovi ilman viikon työstämistä. Käytännössä yhtä iso homma kuin vääntää suorasta pellistä. Kannattaa täältä foorumilta kysellä jos jotain osia tarvitsee eikä mistään Motonetistä löydä. Merkkiliikkeestäkin kannattaa aina kysyä. Joskus tuppaa yllättämään.

No lähinnä meinas tulla ongelma laturin kanssa kun Nissan liikkeelle menin niin alkoi kaveri väittämään että ei sen ikäiseen ole enää laturia kunnostettunakaan, onneks paikalle sattu korjaamopäällikkö joka tokas myyjälle kuultuaan mistä on kyse, että katsoppas tarkemmin, kyllä meillä 1 laturi hyllyssä on ja pinkas hyllyjen väliin ;D Ostin samalla kertaa uuden vesipumpun, sitä oli hyllyssä vielä orkkistavarana :D


Nipponisti

Lainaa
Niistä P10 vetareista tiedän sen verran ettei todellakaan tarvii kuminpolttoa katketakseen. Akseli ruostuu siitä kumin alta ja pikkuhiljaa ohenee riittävästi.

Jaa, en kyllä itse ole sellaseen törmännyt, isiukollakin uutena ostettu p10 -92 ja ei se mtn sellasia ole vaihtanut. Tosin äijällä on kilsatkin aika vähissä, alle 200tkm..... perintöä ootellessa :P
Voipihan se olla joo että ne ruostuu puhki, mutta en sitten kyllä tiedä, on ainakin viimesen päälle pidetty kottero se.

BA

Nuo primeran vetoakselien myyntimäärätkin on muuten aika huimia... ::)

Tonde79

LainaaNuo primeran vetoakselien myyntimäärätkin on muuten aika huimia... ::)
Vähän OT:/ itellä purkuosina tuo P10,Vasemman puolen vetoakselia on kyselty ainakin 50 kertaa,ensimmäinen sen vei ::)
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

-Vonjake-

Itse tuli melkein vuodenpäivät ajeltua 2.0l -91 Primeralla. Todella huolettomia kilometrejä. Ainoat jutut mitä tein, öljynvaihdot ja etuiskunvaimentimet. Ja tuulettimen vastus paloi. Helppo tinata kuntoon itsekkin.

Mutta se auto oli omasta mielestäni liian jämäkkä ajaa sorarännejä ja huonompia teitä. Toisaalta hyvällä asfaltilla todella leppoisa ajettava. Kulutus oli 7.3-8.5l/100km väliin.


Sunnyt ehkä huonompia ajettavuudeltaan. Herkempi tuulessa, johtuu varmasti pienemmästä koosta. Mutta ei näissäkään suurta eroa ole.


Tässä omia mielipiteitä/kokemuksia.
Finn Datsuns
Paskat 4motion
CfMoto