Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

B11 sarjan kansirempasta

Aloittaja Saniainen, heinäkuu 26, 2007, 23:57:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Saniainen

onko kenelläkään tietoa, onko b11 sarjan Sunnyt miten alttiita kansiongelmille ja jos on niin kuinka kallista on korjaus jos ulkopuolisella teettää. autoni on vanha mutta vähän ajettu ja melkolailla ruosteeton, joten ei romuttamollekaan viitsis ajaa jos kansi hajoo

take

Onhan niissä kansiongelmia. Tärkeimmät asiat mitä pitää noiden E-sarjan koneiden kanssa muistaa on huolehtia että jäähdytin on mahdollisimman täysi. Siis sen verran nestettä kuin siellä pysyy. Toisekseen sitä ei saa ajaa kuumaksi. Jos kansitiiviste pettää niin välittömästi seis ja hinaamalla kotiin. Palaneella pahvilla ajelu halkaisee kannen ylikuumenemisen ansiosta. Jos muusta syystä lämmöt nousee niin koneen sammutus on parempi vaihtoehto. Joskus kuulee ihmisten sanovan että pitää käyttää tyhjäkäynnillä jotta jäähtyy mutta omasta kokemuksesta nuo on semmosia lämpövoimaloita että ne vaan kiehuu kuiviin. Näillä eväillä edellinen kone keitettiin muistaakseni 5 kertaa eikä kannentiivistekään vaurioitunut. ;) Että sillai. Jäähdyttimen kunto kannattaa tarkastaa aika ajoin. Huonokuntoinen jäähdytin aiheuttaa helposti ongelmia.

Luunkova pata käyttöä ajatellen. 450tkm ajettuna alkoi öljynkulutus olla melkein tehtaan ilmoittamissa sallituissa lukemissa ja hieman lisää potkuakin piti saada niin vanha E15 sai väistyä tuoreemman E16 koneen tieltä. Pahaa sanottavaa mulla ei ko. moottoreista ole.

Eiköhän tuon kansirempan hinta riipu tekijästä. Tosin E-moottoriin on sen verran helppo tehdä kansiremppa että sopii aloittelijallekin harjoituskappaleeksi. On meinaan liikkuvien osien määrä supistettu ihan minimiin. Ja hyvin selkeä rakenne. :)

Ehjällä termostaatilla varustettuna lämmin talviauto. Olen pitäny motonetin 92 asteista termaria ympäri vuoden ja pelaa ongelmitta kun jäähdytyspuoli on kunnossa. Ja lämmintä piisaa.