Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Sunny versus Nissan Cherry

Aloittaja hege85, heinäkuu 09, 2007, 11:59:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hege85

tässä maahantuojan epävirallinen lausunto mallisarjojen rinnastamisesta

. Vaikka Sunny’ssä ja Cherry’ssä aikanaan käytettiin samoja komponentteja , kuten moottori , vaihteisto etc. olivat ne kuitenkin eri tuotteita.

Cherryn alustarakenne/ korirakenne oli huomattavasti tukevampi, mikä mahdollisti esim. turbomoottorin asentamisen , Sunny’iin sitä ei edes koskaan suunniteltu laitettavaksi.

, näin siis nissan nordicilla ... saiskohan jostai vielä sitä AROYHTYMÄN lausuntoa asiasta , jotenki ne vaan on nähny asian eri valossa ? :-[

Christoffer

#1
Mulla on netistä imuroituna Sunny Turbo Leprixin esite eli kyseessä siis B11 Sunnyä vastaava japanissa. Eli kai sitä hiukan on suunniteltu jos kerran valmistettukin. Tosin kyseessä on Japanin oma malli ja sehän ei tietenkään täällä virkamiesten maassa käy samasta autosta.

Tarkoittaakohan tuo huomattavasti tukevampi alustarakenne esim. takatukivarren puslia jotka Turbo Cherryissä oli vahvempaa tavaraa yms.

EDIT: täältäkin löytyi vastaavaa materiaalia. http://www.nissanboard.de/attachment.php?attachmentid=53582&sid=910225404cc8f6350ba1f845d9ca632c

http://www.nissanboard.de/attachment.php?attachmentid=53581&sid=910225404cc8f6350ba1f845d9ca632c

http://www.nissanboard.de/attachment.php?attachmentid=53579&sid=910225404cc8f6350ba1f845d9ca632c

Samanlainen maahantuojan lausunnosta johtuva vääntö on Ascona B/Manta B malleissa, tätä on käsittääkseni ihan tehdasta myöten yritetty oikaista(siis pyydetty pääkallopaikalta lappua).
1999 Saab, 1960 Chevrolet, 1995 Opel

hege85

ei kellää sattus ajelee nurkissa sitä aron lausuntoa? :-/ , tuntuu vaa että mikää asia ei oo kallellaan harrastajiin päin , ne  voi konttorillaki vaatia joka asiasta halutessaan lappua ja lippua . en kyllä ala asiasta tehen ostaa serryä että sais tekniikan vaihettua prkl...

Tero-75

Tuossa on mun versioni tuosta lupapaperista. Ikävä kyllä siitä ei sellaisenaan ole kenellekään muulle hyötyä koska siinä on mun auto yksilöity niin rekisteritunnuksella kuin valmistenumerollakin. Toki tuon voi tulostaa ja kertoa että näitä on ainakin kymmeniä vuosien aikana lähetetty harrastajille.
http://s148.photobucket.com/albums/s32/Tero-7583/?action=view&current=Turbolupa001.jpg
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

hege85

LainaaTuossa on mun versioni tuosta lupapaperista. Ikävä kyllä siitä ei sellaisenaan ole kenellekään muulle hyötyä koska siinä on mun auto yksilöity niin rekisteritunnuksella kuin valmistenumerollakin. Toki tuon voi tulostaa ja kertoa että näitä on ainakin kymmeniä vuosien aikana lähetetty harrastajille.
http://s148.photobucket.com/albums/s32/Tero-7583/?action=view&current=Turbolupa001.jpg

multa löytyy just vastaava paperi mutta kun kyselin että sais laittaa sen turboluupään koneen silleen että turbokoneesta vielä se +20 tehoa nii ei kuulemma onnistu

Tero-75

Lainaa

multa löytyy just vastaava paperi mutta kun kyselin että sais laittaa sen turboluupään koneen silleen että turbokoneesta vielä se +20 tehoa nii ei kuulemma onnistu
No eikös toi paperi selvästi anna luvan laittaa E15ET-moottori sinne? Ei siinä puhuta mitään luupäästä tai 1.8 koneista.
Tosin kävisin vielä kysymässä joltain toiseltakin asemalta. Itse asiaa tiedustelin nyt jo eläkkeellä olevalta valtion konttorin päälliköltä, ja hän tulkitsi asian seuraavasti: Ilman muita toimenpiteitä saa vaihtaa VAKION E15ET-moottorin. Vaihtamalla jarrut jne Turbo-Cherryä vastaaviksi saa nostaa tehoja jne prosenttien rajoissa..
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

hege85

aken sanaa ...Muutos olisi mahdollinen ainoastaan jos ajoneuvot olisivat samaa mallisarjaa,
ko. dokumentti ei selvästikään osoita sitä. Eli muutoskatsastusta on tässä
tapauksessa mahdoton hyväksyä ilman poikkeuslupaa ...

tämän turbo cherryn moottorin saa laittaa mutta , jos lähetään hakeen vielä tehokkaampaa saniin niin tulis olla lausunto tieten että on tehty sania turbomallina? ehkä tuo maahantuoja sitte onki tuossa lausunnosa todennu että sania on valmistettu e15et koneella eli sen saa pistää koska ei mitään tuossa puhuta cherryistä ja mistä saa muuten moottoritiedot katsastusta varten tosta koneesta? mulla räjähtää pää tämän asian kanssa , ei kellää ois turbo cherryn tekniikkaa tai vaihtas sitä tohon turboluupään tekniikkaan?