Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Maximan happitunnistin

Aloittaja Heppu, kesäkuu 16, 2007, 10:06:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Heppu

Moron vaan nisukkamiähet

Semmosta vaan, että kun tossa Maksissa on niinkuin tyyppivikana tuo etummaisten happitunnistimien kärähtely, niin onko kellään vinkkiä halvasta hoitokeinosta?

On aikas hintava merkkihuollossa vaihdettuna, yli 200€...
Netin ulkolaisissa varaosaliikkeissä alkaa hinnat 30 taalasta, mutta mutta...onko tuo kovin tarkka tyypistään, vaihtoehtoja on 1-4-piuhaisia ym- ja meneekö tietokone sekaisin, jos tuota itse vaihtaa?

Muutenkin kuulisin mielelläni kokemuksia Maksin mahdollisista vikakohteista, itse olen ajanut vasta 50000 ko. pirssillä.

Jylppy

Lambdassahan 1&2 -johtoiset ovat "kylmiä" ja 3&4 -johtoiset lämmitettyjä - eli niillä on ainakin merkitystä. Lisäksi materiaalina voi olla titaani tai zirconi, ja ne eivät ole vaihtokelpoisia keskenään.

Jos lambdan vaihtaa samanlaiseen, ecu kyllä hanskaa sen.

Mikäs Maxima sulla on? -Motonetistä saa J30-korisen Maximan Lambdan (4 johtoa, Zirconia) hintaan 49.90€.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Heppu

Joo, se on 3 L QX vm 2001, mielestäni ei motonetin nettiluettelossa ollut happitunnistinta?

Cedricisti

#3
Liika bensa polttaa lambdan.

Yksi episodi:

Kaverilla meni lambda, vaihtoi uuden ja kohta meni taas, oire oli se että humpasi tyhjäkäyntiä ja söi bensaa 15L / 100km. Yllättäen ei mennyt päästöistä läpi ja vei remppaan. Korjaamon diagnoosi: rikkinäinen lambda sai ruiskuboksin vikatilaan, liika bensa poltti uuden lambdan sekä tulpat ja katin! Rempasta meni muutama viikko ja taas alkoi sama tyhjäkäyntihumpaus oire ja söi 10l/ 100km. Viikko tästä ja autro jäi välille, bensapumppu sanoi työsopimuksen irti. Uuden bensapumpun vaihdolla tyhjäkäynti pelasi taas normaalisti ja kulutus 7l / 100km.

Heppu

Kiitti tiedosta! Tässä ei kylläkään ole tyhjäkäyntipulmaa ja kulutuskin on mieluummin hyvin pieni. Joskus kyllä venttiilit visertää vedätyksessä?! Mutta olisi varmaan hyvä tarkistaa myös bensansuodatin (jos vain tietäis missä se on!), ja joku remppamies sanoi, että ilmamäärämittarikin voi tukkeutua? En tiedä tuostakaan, missä lienee, eli lisää vinkkejä otetaan vastaan...

Maksin konehuoneessa on aika täyden näköistä, arvailuksi menee palikoiden nimet ja tarkoitukset :)