Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

MUUTOKSET 120y jos tahtoo isomman koneen?

Aloittaja Custom76, toukokuu 13, 2007, 21:09:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Custom76

tarkoitus ois laittaa hard top bluebirdin kone 120Yhyn...... eli 1.8SSS Autoon on jo aikanaan vaihettu ja muutoskatsastettu 1.4 litranen ja prosentteja 24 :D  eli mitä osaa täytyy muuttaa että saa lailliseksi 1.8SSSän koneella [smiley=huh.gif] tietääkseni näitä on tehty suomessa ainakin yksi?

ILVES-Joe

Asiaa on puitu montakin kertaa ja tälläkin alueella siitä pitäisi melko paljon tietoa löytyä.
Selaa vanhemmat topicit niin vastaukset pitäisi löytää...
Jylpyllä on ainakin yksi B210 L18 koneella.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

t.eskola

#2
Täällä foorumilla on kyllä karttunut melko määrä arvokasta Datsun tietoa mutta mihinkäs se on kadonnut? Itse en ainakaan ole vanhoja topiceja ole pystynyt selaamaan kun haulla ei ole mitään löytynyt  :-?

Pitäisiköhän meidänkin alkaa koota Datsun wikipediaa suomeksi?

http://wiki.datsun1200.com/index.php/Datsun_1200_encyclopedia
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

Gettu

LainaaTäällä foorumilla on kyllä karttunut melko määrä arvokasta Datsun tietoa mutta mihinkäs se on kadonnut? Itse en ainakaan ole vanhoja topiceja ole pystynyt selaamaan kun haulla ei ole mitään löytynyt  :-?

Pitäisiköhän meidänkin alkaa koota Datsun wikipediaa suomeksi?

http://wiki.datsun1200.com/index.php/Datsun_1200_encyclopedia

muista vaihtaa se haku hakemaan pikkasen kauempaa kuin viikon päähän

t.eskola

Mistä se määritetään? Täällä ei näy selaimessa muuta kuin hakulaatikko eikä sen yhdessä sen kummempia valintoja. Kyllä ennen löytyi kun suoraan kirjoitti hakuun sen mistä tietoa halusi löytää. Mulle ei ainakaan näy vanhoja viestejä. enää...
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

ILVES-Joe

#5
OT OT, hakuohje
Tuolla ylhäällä oman nimimerkin alapuolella on teksti "etsi" suurennuslasin kera, klikkaa siitä niin pääset eteenpäin.
Jotkut topicit asiasta saattaa olla hävinneet ilmenneen (ja toivottavasti poistuneen) ongelman yhteydessä.
Jotkut topicit sattaa olla sitten tuolla jäsenien oikeuksien takana.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

t.eskola

#6
No jos mulle kirjoitat niin osaan kyllä käyttää hakua >:( PRKL!  ;D Juttuhan on että melkomoinen määrä tietoa on poissa. Olkoon sitten kateissa tai piilotettu oikeuksien taakse. Sitä on ihan turha vyöryttää ATK taitojen puutteeksi. Mitäs kaikkea kivaa tuonne salatulle osastolle on ujutettu? Ennen julkista materiaalia?

Jos suurennuslasin klikkaamisen sinällään pitäisi johtaa johonkin valikkoon, niin täällä ei näy muuta kuin:

Tapahtui virhe!

Anna hakuparametrit!

Ja kirjoittamalla hakuun suoraan ei löydy juurikaan mitään aikaisemmin saatavilla ollutta tietoa.
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

Jylppy

Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, L18-koneen istutus B210:iin ei ilman poikkeuslupaa onnistu.

Suurin ja tehokkain kone B210:ssa on ollut jenkkiversion A14 1397cc, 59 kW (80 hv) @ 6000 r/min. Eli tuon mukaan rajat tulee:

tilavuutta +25% -> 1746cc
tehoa +20% -> 70,8 kW (96 hp)

Painon kanssa ei tule ongelmaa.


Ja tuosta Wikipediasta, onhan siitä suomalainen versio autoihin liittyen:

http://autowiki.fi/index.php/Main_Page

Tuonne mä ainakin olen kovasti lisäillyt juttua..
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Jylppy

LainaaTäällä foorumilla on kyllä karttunut melko määrä arvokasta Datsun tietoa mutta mihinkäs se on kadonnut? Itse en ainakaan ole vanhoja topiceja ole pystynyt selaamaan kun haulla ei ole mitään löytynyt  :-?

http://www.ncf.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?num=1176842033
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Custom76

LainaaAlkuperäiseen kysymykseen palatakseni, L18-koneen istutus B210:iin ei ilman poikkeuslupaa onnistu.

Suurin ja tehokkain kone B210:ssa on ollut jenkkiversion A14 1397cc, 59 kW (80 hv) @ 6000 r/min. Eli tuon mukaan rajat tulee:

tilavuutta +25% -> 1746cc
tehoa +20% -> 70,8 kW (96 hp)

Painon kanssa ei tule ongelmaa.


Ja tuosta Wikipediasta, onhan siitä suomalainen versio autoihin liittyen:

http://autowiki.fi/index.php/Main_Page

Tuonne mä ainakin olen kovasti lisäillyt juttua..










eli katsatuskonttorille siis..  minkähänlaisen paperisodan tosta saa aikaseksi.. mutta jos vaan mahollista niin 1.8 kesäks keulille. Sitä tässä alkujaan meinasin että joutuuko hommaamaan isomman datsunin etuakseliston/jarrut? mulla oli viimetalvena ke70 corolla mihin oli vaihettu1.6 2T kone prosenteista ei ollu mitään mainintaa mutta laillinen se oli :D taakse oli vaihettu carinasta isommat jarrut mutta muita muutoksia ei ollut :o

ILVES-Joe

Jylpyn "pro-tason" vastausta tänne odottelinkin  ;)

Vielä pikkasen OT:ta, en teskolalle enkä muillekaan piruillut, minulla tuo "suurennuslasi-haku" avautuu kunnolla sekä kirjautuneena että ei-kirjautuneena, olisikohan kyse esim. selaimen säädöstä? asiaa voisi jatkaa jollain paremmin sille sopivassa topicissa jos ongelmaan löydy apua.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Jylppy

Lainaa
eli katsatuskonttorille siis..  minkähänlaisen paperisodan tosta saa aikaseksi.. mutta jos vaan mahollista niin 1.8 kesäks keulille. Sitä tässä alkujaan meinasin että joutuuko hommaamaan isomman datsunin etuakseliston/jarrut? mulla oli viimetalvena ke70 corolla mihin oli vaihettu1.6 2T kone prosenteista ei ollu mitään mainintaa mutta laillinen se oli :D taakse oli vaihettu carinasta isommat jarrut mutta muita muutoksia ei ollut :o

Ei siinä sen kummempaa "paperisotaa" tarvita, kun poikkeuslupahakemus vaan menemään. -Tosin nykyään pitää olla hyvät syyt, miksi muutos pitäisi saada tehtyä.. Mä hain luvat talvella 1998-1999, jolloin ne vielä sai ilman sen kummempia syitä - riitti, kun selvitti tekniset jutut (mitä tehdään ja miten tehdään) mahdollisimman hyvin.

Minkä vuosimallin Ykä sulla on? -Meinaan vaan, että jos on ns. "facelift" malli (12/75 ->) niin etujarruja ei tarvi vaihtaa - ne kun on isommat, kun alkupään 610:ssa (mistä mä oman tekniikkani otin).

180B 610 67--8.74 - 232mm
180B 610 9.74--76 - 245mm
120Y B210 12.75--77 - 245mm

Helpoimmalla pääset, kun otat 610:sta takajarrut, etupalkin ja etutolpat, ja laitat niihin B210:n etunavat ja jarrut.

Täällä on vähän juttua mun projektista:

http://www.geocities.com/juuso_2/Dasa.html
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

StanLaurel

Takajarrut kannattaa ottaa jostain muusta kuin 610:stä, jarrukenkien löytäminen on työlästä.
Jostain uudemmasta jossa on kaksimäntäiset sylinterit, toimivat paremmin ja osia saa vielä helposti.
Kaikissa isommissa nelipulttisilla pyörillä olevissa Datsuneissa on samat rummut.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Jylppy

LainaaTakajarrut kannattaa ottaa jostain muusta kuin 610:stä, jarrukenkien löytäminen on työlästä.
Jostain uudemmasta jossa on kaksimäntäiset sylinterit, toimivat paremmin ja osia saa vielä helposti.
Kaikissa isommissa nelipulttisilla pyörillä olevissa Datsuneissa on samat rummut.

Tää on kyllä totta (kantapään kautta opittua..). Noh, josko sitä levyjarrut joskus sais soviteltua tohon omaan vehkeeseen..
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Custom76

Lainaa

Ei siinä sen kummempaa "paperisotaa" tarvita, kun poikkeuslupahakemus vaan menemään. -Tosin nykyään pitää olla hyvät syyt, miksi muutos pitäisi saada tehtyä.. Mä hain luvat talvella 1998-1999, jolloin ne vielä sai ilman sen kummempia syitä - riitti, kun selvitti tekniset jutut (mitä tehdään ja miten tehdään) mahdollisimman hyvin.

Minkä vuosimallin Ykä sulla on? -Meinaan vaan, että jos on ns. "facelift" malli (12/75 ->) niin etujarruja ei tarvi vaihtaa - ne kun on isommat, kun alkupään 610:ssa (mistä mä oman tekniikkani otin).

180B 610 67--8.74 - 232mm
180B 610 9.74--76 - 245mm
120Y B210 12.75--77 - 245mm

Helpoimmalla pääset, kun otat 610:sta takajarrut, etupalkin ja etutolpat, ja laitat niihin B210:n etunavat ja jarrut.

Täällä on vähän juttua mun projektista:

http://www.geocities.com/juuso_2/Dasa.html




joo se on 76,, ja ostin parivuotta sitten uudet levyt ja palat eteen eli jos niitä ei tarvia vaihtaa niin hyvähomma :) siitä faseliftista en tiedä :-?   samannäkönen kuin sullakin paitsi ilman laseja, tekniikkaa, sisustaa ja valoja  Mut kyllä se siitä[smiley=dankk2.gif]  

Jylppy

"Facelift"-mallin tunnistaa helpoiten juurikin noista 245mm etulevyistä ja 13" renkaista (vanhemmissa 12"). Lisäksi perä on H150 (vanhemmissa H145)

Eipä siinä muuten mitään isompia eroja oo. Vanhemmissa alustan osat on Finnin peruja, ja uudemmissa taas aikalailla sama, mitä käytettiin myöhemmin B310:ssa.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

jimi

Saiskohan millään maahantuojalta allekirjoitettua todistusta, jossa kerrottaisiin, että B210 ja PB210 on samaa mallisarjaa?

PB210:hän on 1600 L-koneella http://wiki.datsun1200.com/index.php/PB210

-Jimi-

Jylppy

Itseasiassa tuolla sanotaan, että L16-moottorinen versio ei enää ollut oma mallinsa (Sunny Excellent), vaan "tavalliseen" B210:aan saatava varustelupaketti. -Tosin tämä ei ole (ainakaan vielä) virallista faktaa.

Enivei, vaikka näin olisikin, sitä ei kelpuuteta vertailumalliksi koska ko. mallia ei viety pohjois-amerikkaan tai nykyisiin EU-maihin - malli oli Japanin sisäinen (kuten kaikki muutkin kivat vehkeet).. :(

Vertailumalli on siis edelleen tuo jenkkeihin viety A14-koneella varustettu peli.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Custom76

Lainaa"Facelift"-mallin tunnistaa helpoiten juurikin noista 245mm etulevyistä ja 13" renkaista (vanhemmissa 12"). Lisäksi perä on H150 (vanhemmissa H145)

Eipä siinä muuten mitään isompia eroja oo. Vanhemmissa alustan osat on Finnin peruja, ja uudemmissa taas aikalailla sama, mitä käytettiin myöhemmin B310:ssa.




joo. udempi on just 13tuuman vanteilla vm76 ja vanhempi 12tuuman vm74, semmossii. :D

ei muuten kellään olis täälläpäin noita takavalojen kehyksiä?? mulla ei ole yhtään ehjiä ja vähän joutuu miettimään et miten sais valot kiinni.. kerkesin jo suunnitella jos vaikka ruuveilla mutta niitten kannat pitäs saada siististi piiloon... ja sitten jäis se muovi lärpättämään :-/