Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

N13 takapyörän kotelon hitsaus

Aloittaja cb125twin, toukokuu 30, 2007, 11:57:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cb125twin

saisko tuon iskaritornin ja takakyljen välisen reiän paikattua paremmin kuin pilkkomalla hattuhyllyn

ydintäytelangalla lakihitsaus pyöräkotelosta ei onnistu.

take

Eipä taida onnistua. Pyöräkotelon kautta on ainoa järkevä tapa.

cb125twin

#2
"tehnyt yhteen '88 sunnyyn just ton kotelon, itse tein sen ulkosivun sillai et leikkelni pellistä sellasen kotelon reunoineen paskoneen ja sovittelin sinne reiän päälle, sit pyöränkotelosta migillä reunoista kiinni. iskarin otin pois. onnistui kyllä mutta oli kyllä tähän mennessä v*ttumaisin paikka hitsata


---
15 tuntia siihen tais mennä.

Mä tein sen niin että, tiputin tolpat pois, leikkasin iskaritornin takasivuun ison reiän jonka kautta pääsin tekemään kylkeä vasten olevat kohdat kuntoon ja sitten pala takasin kiinni.

Tuo homma edellytti jonkinverran sisustuksen purkua, mut peltihomma oli helppo tehdä sen jälkeen.

----
Onnistuu, tekee vaan pienen huoltoluukun kylkeen  

Kuvatus
Ja vähän valmiimpana


       
----


Omasta leikkasin sisälokasuojan pois. Sitten paikkasin reiän. lopuksi hitsasin sisälokasuojan takaisin. Koko hommaan meni nelisen tuntia. "

käyttäjäkokemuksia...


take

No ite tein niin että tolppa pois ja altapäin hitsasin siihen paikan. On veemäinen mutta ei siihen 15 tuntia mene. ;D Siinä ajassahan jo purkaa ja kasaa koko pirssin. ::)

saami

Itelle sama homma piti tehä p10 nissaniin.. Tahtoo näköjään joka nissanissa sama paikka lahota heti

Flame

Kyseinen tornin ruostumisongelma vaivaa ainakin seuraavia: k10 micra,n13 sunny,n14 sunny, bluebird, p10 primera. Muista malleista en oo kuullu, kun en tunne yhtään moisen omistajaa. Yhdistäviä tekijöitä vuosimalli, eli 80-luvun puolestavälistä tonne 90-luvun alkuun.

Itsekin tehnyt ton homman aikoinaan faijan avustuksella omaan koslaan ja iskarihan sieltä otettiin pois ja alakautta korjattiin. Yksinkertaisin ja nopein tapa tehdä toi tolla tavalla. Päivä tais mennä molempiin puoliin. Sen jälkeen ei oo katsuriakaan kiinnostanu kyseiset paikat.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

ILVES-Joe

#6
Samaan ongelmalistaan voi lisätä ainakin saman aikakauden Mazda ja Corolla ja varmaan muutkin samantapaisella rakenteella olevat.

(kertaushan on opintojen äiti eli: )
Niin kuin edellä jo on todettu, niin helpoin ja nopein korjata pyöränkotelon kautta, iskari pois ja sisustusta hieman purkaa että näkee jos alkaa palamaan.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/