Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Terranosta hävisi veto??

Aloittaja Fupra, kesäkuu 14, 2007, 21:14:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Fupra

Elikkäs ajosta kuului pieni naps, ja ei löydy vetoa millään vaihteella,(automaatti) Eli voisi ko turbiini olla paskana? Kone toimii normaalisti. Auto 1991 3.0 v6 autom

Aku_81

Tai jakolaatikko, hyvinkin mahdollista

tare59

Automaatti harvemmin menee rikki noin ykskaks, pitää yleensä kahinaa ja kitkutusta jonkin aikaa ennen porsimistaan. Mekaaniset kovat laatikot saattavat mennä hivinkin napsahtamalla. Tutkisin ens alkuun jakolaatikon akselit ja vaihteen siirtimet. Sitten muut akselien läpiviennit ja laipat. Tietenkin jos ei ole ratkennut vetolevystä irti koko turbiini.

Fupra

No niin KErtokaas mistä löytyy ohjeet askin irroitukseen. JA on muutes perkeleen paska homma. 1 päivä jo purettu mut ei vieläkään aski irti?

tare59

Jaa'a. Ei kai tuo nyt niin vaikeeta voi olla. Ensin alapelti  turbiinin alta pois , oliko se nyt 3:lla M6:n ruuvilla kiinni, sitten koneen/laatikon pultit irti niitä on muistaakseni 4kpl:tta ympäri koppaa, sitten turbiinin ja vetolevyn pultit 4 kpl:tta, sitten vaihteen siirtäjän tangot, nopeusmittarinvaijeri ja muutamatjohdot irti laatikosta ( pakkivalon kytkimen-, sähköisen kick-downin- lukkoturbiinin lukituksen- ja muutama johto, joita en nyt ilman kirjaa muista), kardaanit irti kannakkeestaan ja jakolaatikon vieressä olevista laipoista, ja laatikon kannakkeen pultit auki, niin koko komeus pitäisi pudota syliin.

Muistaakseni noin se menee. Voi jotain pientä puuttua. :-/ ;)

Fupra

#5
LainaaJaa'a. Ei kai tuo nyt niin vaikeeta voi olla. Ensin alapelti  turbiinin alta pois , oliko se nyt 3:lla M6:n ruuvilla kiinni, sitten koneen/laatikon pultit irti niitä on muistaakseni 4kpl:tta ympäri koppaa, sitten turbiinin ja vetolevyn pultit 4 kpl:tta, sitten vaihteen siirtäjän tangot, nopeusmittarinvaijeri ja muutamatjohdot irti laatikosta ( pakkivalon kytkimen-, sähköisen kick-downin- lukkoturbiinin lukituksen- ja muutama johto, joita en nyt ilman kirjaa muista), kardaanit irti kannakkeestaan ja jakolaatikon vieressä olevista laipoista, ja laatikon kannakkeen pultit auki, niin koko komeus pitäisi pudota syliin.

Muistaakseni noin se menee. Voi jotain pientä puuttua. :-/ ;)


Hetkinen mikä alapelti ?? kun automaatissahan pitää irroittaa turbiini vetolevystä ennen kuin askin saa irti? Ei tuolla ole mitään luukkua kuten Suprassa on taikka muissa tomaateissa. Niin ja tarviiko vääntö sauva jousia irroittaa kun jakolaatikko jää niisen väliin että saa sen yhden poikki tuie sieltä altapois

Fupra

Ai niin ja mistäs muualta saa osia kuin nissanilta

tare59

Lainaa


Hetkinen mikä alapelti ?? kun automaatissahan pitää irroittaa turbiini vetolevystä ennen kuin askin saa irti? Ei tuolla ole mitään luukkua kuten Suprassa on taikka muissa tomaateissa. Niin ja tarviiko vääntö sauva jousia irroittaa kun jakolaatikko jää niisen väliin että saa sen yhden poikki tuie sieltä altapois

Kyllä siinä sellainen pelti on, josta pääsee  näkee sen vetolevyn ja kiinnitys pultit. Niin tuossa V6-modelissa pitää irroittaa se pakoputken yhdyskappale ja etummainen niistä vaihdelaatikon kiinnityspalkeista. Siihen johon tulevat vääntösauvat en poistaisi, mutta jos näyttää ettei mahdu muuten tulemaan kokonaisena yli niin sitten jouset löysiksi ja palkki kaikkinensa pois.

tare59

#8
LainaaAi niin ja mistäs muualta saa osia kuin nissanilta
D21:sen osat aika pitkälle sopivat,  kun kuuluvat samaan mallisarjaan(WD21). Ja yleisesti kuluviaosia voi löytää, niin tarvike-  kuin merkkiliikkeestäkin, myös MOTONETista. Ovat sen verran nuorta mallisarjaa. ;)
Vaan muut osat( moottoriin, vaihde- ja jakolaatikkoon ja akselistoihin) voivat olla ettei löydy muualta kuin merkkiliikkeestä.  :-/

Fupra

No niin aski irti, v...tun pelti ei irronnut muun kuin kannakkeet pois ja sit peltiä hieman vasemmalle ja vetolevyn pultit tuli näkyviin, NO kukas kertoo miten turbiinin kunto todetaan?