Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

golfin peltiosia luupäähän?

Aloittaja tsaaritar, toukokuu 23, 2007, 02:21:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tsaaritar

Luin CC-Lahden sivuilta hurjaa huhua että joku olisi ängennyt jonkin Golfin peltiosia Nissanin luupäähän... onko kellään moisesta koktailista jotain hajua kuin iisisti tippuu paikoilleen...?  :-?

cedricfan

Yksikään peltiosa ei tipu paikoilleen. Kaikkia joutuu sovittamaaan, alkuperäisiäkin. Se miten iisisti homma sujuu onkin ihan toinen asia, ja kiinni eniten tekijän taidoista.
Vanhemmasta Golfista saattaisi sopia (siis muokaten) uudempiin Bluebirdeihin esim lokasuojan kehäosa. Mutta ei esim takaluukunkansi, eikä vanhoihin.
Eli kysymyksesi on julmetun ympäripyöreä: automalleja joita on tehty 30+ vuotta ja peltiosia on satoja kiloja jo yhdessäkin autossa...
Mutta esim Presidentin helmaksi käy BMW-700s, 230-Ceduun W115-Mesen helma, Finniin 850-Fiatin kaaret jne.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

mikko1200

LainaaFinniin 850-Fiatin kaaret jne.

Pakko sekaantua tähän ja vähän valottaa tätä myyttiä. Klokkerholm (tarvike korjauspeltien valmistaja) teki Fiat 850 takalokasuojan kaaria ja laittoi niihin etiketin jossa luki "Nissan 1200". Joskus aikaisemmin saattoi olla mainittuna molemmat, Datsun ja Fiat. Kyseessä on kuitenkinm kaikkia muotojaan myöten Fiatin kaari. Sekä "Finnissä" että "kasipätkässä" oli 12" pyörät joten kaari on suht samankokoinen ja kyljen muoto jotain sinne päin. Kaaren profiili on täysin väärä Datsuniin ja lisäksi korjauspellistä löytyy pokkaus joka on vaan Fiatissa. Vaatii nikkarointia että saa sopimaan ja sittenkin näyttää väärältä.
Alkuperäiseen kysymykseen: kaikki sopii sovittamalla mihin vaan, autoissa on kuitenkin mallikohtaiset peltiosat jotka eroavat toisistaan. Muutenhan olisi vaan yhden näköisiä autoja. Joskus toki voi käydä niin että varsin vähällä sovittamisella pystyy hyödyntämään jopa "vierasmerkin" peltiosia. "Heittämällä" ei ikinä.
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

valpas

Lainaa

Pakko sekaantua tähän ja vähän valottaa tätä myyttiä. Klokkerholm (tarvike korjauspeltien valmistaja) teki Fiat 850 takalokasuojan kaaria ja laittoi niihin etiketin jossa luki "Nissan 1200". Joskus aikaisemmin saattoi olla mainittuna molemmat, Datsun ja Fiat. Kyseessä on kuitenkinm kaikkia muotojaan myöten Fiatin kaari. Sekä "Finnissä" että "kasipätkässä" oli 12" pyörät joten kaari on suht samankokoinen ja kyljen muoto jotain sinne päin. Kaaren profiili on täysin väärä Datsuniin ja lisäksi korjauspellistä löytyy pokkaus joka on vaan Fiatissa. Vaatii nikkarointia että saa sopimaan ja sittenkin näyttää väärältä.
Alkuperäiseen kysymykseen: kaikki sopii sovittamalla mihin vaan, autoissa on kuitenkin mallikohtaiset peltiosat jotka eroavat toisistaan. Muutenhan olisi vaan yhden näköisiä autoja. Joskus toki voi käydä niin että varsin vähällä sovittamisella pystyy hyödyntämään jopa "vierasmerkin" peltiosia. "Heittämällä" ei ikinä.
Tarttui silmään sama juttu, ja mikon kanssa olen täysin samaa mieltä.
Nyt on Tampereen ympäristössä kaveripiirissä tehty/ostettu kaikenlaisia pellin muokkausvälineitä. Coupen tekeminen alkaa syksymmällä, ja tarkoitus on tehdä lattiapellit, palkit, kaikki helmat, ja lokasuojan kaaret uusiksi. Katsotaan, mitä syntyy?
Varmaan kaikki tietää, mitä nuo pyörät on.

Nyt on aika Vanetten (hivenen OT, mutta liittyy peltitöihin).
Hyvä työkalu. Prototyyppi, jota pitää vielä kehitellä käyttäjäystävällisemmäksi.

Alkaa olla jo yks kohta sielläpäin.




Kari_67

Datsun AFII coupe -76/Datsun 240K-GT -73/Datsun Pick-up -73/Opel rekord 66/Graham 34 esi datsun

cedricfan

Taitaa olla aihe johon tulee erilaisia vastauksia sen mukaan millaiset omat taidot ovat:

1) Ei kokemusta peltitöistä = mikään peltiosa ei heittämällä, hitsattavat ei millään
2) Harrastajakokemus = muista merkeistä lainattu osa helpottaa työtä huomattavasti, kuten nuo aiemmin mainitsemani esimerkit
3) Ammattipeltiseppä/konkariharrastaja = tekee vaikka lokasuojan suorasta peltilevystä, jos aikaa & hermoja on
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Ekomies

Lainaa
1) Ei kokemusta peltitöistä = mikään peltiosa ei heittämällä, hitsattavat ei millään
Näinpäs kävi kun N14:een pistin tarvike-etulokasuoja kiinni että ensin tunteja sai ahertaa (pari pulttia pisti hanttiin, yksi jopa katksesi avattaessa ensin tultuaan muutaman kierroksen ulospäin) ja sitten kun kaikki näytti hyvältä ja tipautti konepellin alas, niin lähti lokasuojan etulyhdyn kohdalle rajoittuvasta kulmasta maalit kun jäi putoavan konepellin alle  ;D
Mutta kokemus se ensimmäinenkin.   8-)
Nissan Maxima QX 3.0 2004