Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

reikä umpeen hitsaamatta /pohjatöitä maalaukseen

Aloittaja Flame, kesäkuu 08, 2007, 18:50:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Flame

Joo eli tossa rupesin kunnostamaan tota cherrymieheltä osteltua n13 takakontinluukkua. Ittellähän ei ole lukkoa siihen luukkuun ja aattelin pistää koko reiän umpeen, kun saan sen kuitenkin sisältä avattua. Eli mitä keinoa/materiaalia suosittelisitte tohon montuntäytteeksi. Pitäis kuitenkin elää samaa tahtia pellin kanssa ja kestää jotain kolhuja.

Paikallinen maalari neuvo laittamaan muovikitillä ja peltiläpyskällä umpeen, mutta tää neuvo saatiin vaan alkuperäisen pellin tasalle tehtävissä töissä. Hitsikin on omistuksessa, mutta pelti tuppaa vääntyilemään melko helposti hitsailtaessa. Kaveri korjas jollain epoksitangolla omasta autostaan kaaret.. Pitääkö semmoseen turvautua munkin tota täytellessä? Maalauksien pohjatöitä sekä maalauksia tehneet pistäkää kommentteja kestosta ja toteutuksesta ja muut voi sitten mutuilla niitä vihjeitä :) Myös kittisuosituksia ottaisin vastaan. Tähän mennessä oon käytelly dinitrolin lasikuitukittiä ja tietämys kiteista on melko nollapohjalla.

PS. vai onko se nyt niin, että on pakko vetää peltikäikäle suht samalle tasolle ja sit vasta tasottaa...
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

alfadatsun

Kukin tekee tavallaan,itse löisin reiän pienelle kuopalle,takapinta samoin kuin päällinen kirkkaalle karkealle pellille.
Sekä ala-että yläpuolelle lasikuitupakkelia ja tasoituksen jälkeen yläpintaan viimeistelynä jokin hienopakkeli.
Jos halutaan leikkiä enemmän lasikuidutus alapuolelle muutoin samat jatkot ;)

datsunpower

Täppäät vaikka neljästä kohtaa sen pellin siihen kiinni ja pakkelit päälle... pysyy paremmin kun on edes vähän jotain siellä takapuolella tukemassa.
Ympäriinsä ei välttämättä kannata lähteä saumaa turaamaan kun sitten se vetelee sen melko varmasti laineille.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Uusi Nissanisti


alfadatsun

LainaaTäppäät vaikka neljästä kohtaa sen pellin siihen kiinni ja pakkelit päälle... pysyy paremmin kun on edes vähän jotain siellä takapuolella tukemassa.
Ympäriinsä ei välttämättä kannata lähteä saumaa turaamaan kun sitten se vetelee sen melko varmasti laineille.
No niin se olisi hyvä tehdä,mutta kun kysymys oli HITSAAMATTA ::)

Mies

LainaaJoo eli tossa rupesin kunnostamaan tota cherrymieheltä osteltua n13 takakontinluukkua. Ittellähän ei ole lukkoa siihen luukkuun ja aattelin pistää koko reiän umpeen, kun saan sen kuitenkin sisältä avattua. Eli mitä keinoa/materiaalia suosittelisitte tohon montuntäytteeksi. Pitäis kuitenkin elää samaa tahtia pellin kanssa ja kestää jotain kolhuja.

Paikallinen maalari neuvo laittamaan muovikitillä ja peltiläpyskällä umpeen, mutta tää neuvo saatiin vaan alkuperäisen pellin tasalle tehtävissä töissä. Hitsikin on omistuksessa, mutta pelti tuppaa vääntyilemään melko helposti hitsailtaessa. Kaveri korjas jollain epoksitangolla omasta autostaan kaaret.. Pitääkö semmoseen turvautua munkin tota täytellessä? Maalauksien pohjatöitä sekä maalauksia tehneet pistäkää kommentteja kestosta ja toteutuksesta ja muut voi sitten mutuilla niitä vihjeitä :) Myös kittisuosituksia ottaisin vastaan. Tähän mennessä oon käytelly dinitrolin lasikuitukittiä ja tietämys kiteista on melko nollapohjalla.

PS. vai onko se nyt niin, että on pakko vetää peltikäikäle suht samalle tasolle ja sit vasta tasottaa...



Tossa mun violetissa cherryssä on hitsailtu umpeen reiät...täällä ollaan sen kannalla ;)

Jos pelkää vetelyä niin eihän sitä tartte ihan kokonaan saumalla vetää.Ja paineilmaa tottakai vierellä ;D
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

pikkutyttö

 [smiley=happy.gif] Mulla sama juttu edessä: mä kittaan peltilätkän sinne taakse ja laitan Nissan-merkin ulkopuolelle. Peittää sen reiän ja työn jälki ei ole oltava niin prikulleen. :D
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

datsunpower

#7
Lainaa
No niin se olisi hyvä tehdä,mutta kun kysymys oli HITSAAMATTA ::)

Niihän se oli, mutta yleensä pääsee lopulta helpommalla kun tekee alunperinkin jo kunnolla kaiken mitä tekee. Ei tarvitse sitten ensi keväänä ihmetellä kun alkaa pakkelin reunat lohkeilla.
Pysyyhän se pakkeli siinä vähän aikaa vaikka pelkän maalarinteipin laittaisi sinne toiselle puolelle  ;)
Mutta niin kuin jo aiemmin sanoit... "Kukin tekee tavallaan"
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

mikan

3M koriliimaa tai vastaava. Pelti pysyy peltissä kuin tauti.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Flame

Joo tällä hetkellä nykysessä luukussa on se musta lätkä siellä montun pohjalla. Toi koriliima rupes kuulostaa melko hyvältä vaihtoehdolta, varsinkin kun tiedän sen olevan melko ytyä tavaraa ja pysyy taatusti osat kiinni. Et jos ensin löis peltiläpyskän koriliimalla kiinni sinne taakke ja sit vetäis jollain kitillä sen sitte tasoon.

Toki voinhan mä sen peltilätkänkin sinne täppää pienillä pisteillä kiinni (tulis itelle halvemmakskin). Jäi edelleen auki mikä se paras kitti siellä olis ton pellin elämisen kannalta? Tiedossa kun on, että noi kittiviritykset korkkaa lähestulkoon aina :D Eli onko se nyt sitten lasikuitukittiä vai muovikittiä mitä sinne kannattaa laittaa?
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Flame

luovutin.. laitoin hitsillä muutamasta pisteestä kiinni ja kohtapuoliin kitit päälle jahka pohjustuslitkut kuivaa loppuun. Kittinä käytän dinitrolin hienoa/pehmeää lasikuitukittiä.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88