Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

datsun 120af kytkin...

Aloittaja Tobelius91, kesäkuu 06, 2007, 19:34:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tobelius91

Viittiskös joku viisas kertoa miten jumissa oleva kytkin korjataan??? :'(



d_masa

Kytkimen ilmauksessa pumpataan kaikki ilmat pois kytkinnesteen seasta.

Homma menee suunnilleen näin: avaa ilmausruuvi kytkimen työsylinteristä (on kiinni kytkinkopassa). Ota ilmausruuvin kumihattu pois ja laita muutaman kymmenen sentin pituinen muoviletku ilmaisruuvista hillopurkin (laita esim. maahan) pohjalle johon olet laittanut muutaman sentin jarru/kytkinnestettä.

Nyt poistetaan ilma kytkimestä painamalla nopeasti kytkin pohjaan ja päästämällä poljin hitaasti takaisin ylös. Tätä toistetaan kunnes ilmausruuvista ei tule ilmakuplia nesteen seassa (tarvitset kaverin avuksi katsomaan). Kytkimen pääsylinteriin (kiinni rintapellissä) täytyy tarvittaessa lisäillä nestettä ettei ilmaa mene järjestelmään yläkautta sisään. Ilmausruuvi pitää homman päätteeksi kiristää kun kytkinpoljin on ala-asennossa.

Jos ilmaus ei auta niin katso seuraavaksi työsylinterin kumitiivisteet. Lycka till :)
120Y B210 sedan

cedricfan

Varmempi tapa: ota pitempi letku. Laita se kiinni etujarrusatulaan. Paina jarrua, avustaja avaa ilmaruuvin ja sulkee. Päästä poljin. Kun jarrusta tulee kirkasta nestettä laitetaan letku työsylinterin nippaan kiinni. Avataan kytkinsylinterin nippa. Poljetaan jarrua, avustaja avaa ja sulkee jarrun nipan. Sama toistetaan, vahtien ettei tyhjä/tyhjnennetty kytkinnestesäiliö vuoda yli tai jarrunestesäiliö tyhjene. Alakautta tuleva paine poistaa ilman varmemmin ja nopeammin. Ja paineen saa helpoiten jarrusta ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

seppo

LainaaVarmempi tapa: ota pitempi letku. Laita se kiinni etujarrusatulaan. Paina jarrua, avustaja avaa ilmaruuvin ja sulkee. Päästä poljin. Kun jarrusta tulee kirkasta nestettä laitetaan letku työsylinterin nippaan kiinni. Avataan kytkinsylinterin nippa. Poljetaan jarrua, avustaja avaa ja sulkee jarrun nipan. Sama toistetaan, vahtien ettei tyhjä/tyhjnennetty kytkinnestesäiliö vuoda yli tai jarrunestesäiliö tyhjene. Alakautta tuleva paine poistaa ilman varmemmin ja nopeammin. Ja paineen saa helpoiten jarrusta ;)
moro !!!!
noin 30vuotta oon autojen kanssa leikkinyt  :) mutta tommosta konstia en oo koskaan tajunnut kokeilla !!?  ;D   ;D
120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

d_masa

LainaaVarmempi tapa: ota pitempi letku. Laita se kiinni etujarrusatulaan. Paina jarrua, avustaja avaa ilmaruuvin ja sulkee. Päästä poljin. Kun jarrusta tulee kirkasta nestettä laitetaan letku työsylinterin nippaan kiinni. Avataan kytkinsylinterin nippa. Poljetaan jarrua, avustaja avaa ja sulkee jarrun nipan. Sama toistetaan, vahtien ettei tyhjä/tyhjnennetty kytkinnestesäiliö vuoda yli tai jarrunestesäiliö tyhjene. Alakautta tuleva paine poistaa ilman varmemmin ja nopeammin. Ja paineen saa helpoiten jarrusta ;)

Korjauskirjasta mie oon näitä opiskellut... ja alan miehet on näköjään erikseen ;D

jumissa olevaan kytkimeen: ota rojut (työ ja pääsylinterit) irti ja eikun tutkimaan. Motonetistä saa tiivistesarjoja ja 100a:n korjausoppaan ohjeet soveltuu 120af2:n hyvin
120Y B210 sedan