Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Weber DAT turbokaasari

Aloittaja t.eskola, toukokuu 27, 2007, 13:10:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

t.eskola

Noniin tietoviisaat! Osaisikohan joku kertoa mitä nämä piussit ovat kun itsellä ei ole harmainta haisua? Kaasari on alunperin Stockmann turbo sierrasta, mutta sitä olisi tarkoitus käyttää Datsunin turbotukseen.

Tuo ylempi on kait jälkikäynnin esto(johto katki), mutta mikä on tuo alempi?

http://meksiko.org/datto/kaasari1.JPG

Ja mikä on tämä mokkula?

http://meksiko.org/datto/kaasari2.JPG

Imusarjan pohjassa on tällainen härpake. Mikähän se on? (vaikka ei sillä mun kannalta ole merkitystä, kun kaasari tulee laipalla Datsunin omaan imusarjaan)

http://meksiko.org/datto/kaasari3.JPG
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

mikan

#1
LainaaNoniin tietoviisaat! Osaisikohan joku kertoa mitä nämä piussit ovat kun itsellä ei ole harmainta haisua? Kaasari on alunperin Stockmann turbo sierrasta, mutta sitä olisi tarkoitus käyttää Datsunin turbotukseen.

Tuo ylempi on kait jälkikäynnin esto(johto katki), mutta mikä on tuo alempi?

http://meksiko.org/datto/kaasari1.JPG

Ja mikä on tämä mokkula?

http://meksiko.org/datto/kaasari2.JPG

Imusarjan pohjassa on tällainen härpake. Mikähän se on? (vaikka ei sillä mun kannalta ole merkitystä, kun kaasari tulee laipalla Datsunin omaan imusarjaan)

http://meksiko.org/datto/kaasari3.JPG

Ylin vois tosiaan olla venttiili joka sulkee polttoaineen syötön kun virrat katkeaa.

Keskimmäinen näyttää vähän ryypyltä, automaatti jossa sähkövastus joka lämpiää ja kytkee ryypyn sitten pois. Jossain kaasarissa on mulla ollut sellainen.

Mikä tuo sitten tuossa imusarjassa on, niin ei aavistustakaan, mutta eipä sillä paljon ole väliäkään.


t. Mika

Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

datsunpower

#3
Sehän tuo alimmainen vaikuttais olevan seoksenlämmitin... samanlainen systeemi on esim. 2-litraisen BB:n kaasarissa/imusarjassa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

t.eskola

#4
Kiitokset kommenteista  :D Tuo pyöreä muovinen (kuva2) on varmaan ryyppy, ainakin noissa weberin räjäytyskuvissa sillä paikalla on ryyppy muissa saman tapaisissa kaasareissa. DAT kaasaria en löytänyt listasta...

Tuossa ekassa kuvassa on siis kaksi kytkentää. Ylemmästä johto katki, joka on jälkikäynnin esto ja sitten siellä on toinen alempana jossa on punainen johto. Onko tästä jotain aavistusta? En noista muista weber kuvista onnistunut löytämään samanlaista...
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

t.eskola

Löysin kuvan jossa tuo 'punainen' johto ja tässä omassa tapauksessa 'katkennut' on liitetty yhteen, joten homma varmaan toimii kunhan niille molemmille tulee virrat.

http://bodyshock.fi/hawkki/pix/ford/tbo/weber_dat_32_1.jpg

Mitenkähän on tuo muovisen murkulan laita josta töröttää kierteet? (Mikä näistä nyt oli se ryyppy?)

Tässä DAT kaasarissa josta löysin kuvia ei ole tuo murkulaa vaan kaksi tötteröä samalla paikalla  :-?

http://bodyshock.fi/hawkki/pix/ford/tbo/weber_dat_32_2.jpg
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja