Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

n13 automaattiryyppy

Aloittaja Miklu, toukokuu 04, 2007, 21:51:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miklu

haku ei auttanut joten jos muut nissanistit auttaisi ;D. elikkäs ongelma tämä että tuntuis automaattiryyppy olevan todella pitkään päällä, mutta lähtee kumminkin pois eli jumissa ei ole. elikkä mistäs sen saisi säädettyä että menisi kiinni nopeammin?

aparts

Olis mulla myös jotakuinkin samanlainen "oire" tuossa nissukassa ...

Pistäkääpä tarinaa tulemaan jos on tuttu homma  :-/
Kajaani

take2

Siinä ryypyn lämmittimessä lukee "lean" ja "rich" ja nuolet mainittuihin suuntiin. Hiukan ruuveja löysälle ja kiertää suuntaan "lean" niin menee nopeammin pois. :)

cakke

LainaaSiinä ryypyn lämmittimessä lukee "lean" ja "rich" ja nuolet mainittuihin suuntiin. Hiukan ruuveja löysälle ja kiertää suuntaan "lean" niin menee nopeammin pois. :)

Siis kertokaapa tyhmälle, että missä tämmöinen "ryypyn lämmitin" sijaitsee? Tuotahan pitää ruuvailla ensi tilassa  ;D

take2

Otat koko ilmanputsarin kopan pois niin siinä kaasarin kyljessä on semmonen musta muovikoppa. Se on se.

Miklu

#5
kiitoksia tiedosta. pitää tiistaina ruuvailla kuhan pääsee taas auton luokse...

edit1. mitenhän paljon sitä about pitäisi liikuttaa

cakke

Ihan pienenä vinkkinä vaan...ruuvit oli ainakin mulla ihan s**tanan tiukassa...liian pienellä meisselillä nuljailin pikku kaljapäissäni parin ruuvin kannat paskaksi prkl  ;D

Olkoot..lähteepä ainakin käyntiin  8-)

Flame

Ja sitten jos on vielä se ongelma, että kone tuntuu huutavan aivan tuhottoman paljon, eli nostaa kierrokset yli 3000 kierrokseen kylmänä, niin sitäkin pystyy säätämään sen mustan möllykän alapuolella sijaitsevasta ruuvista. Parhaiten löydät ruuvin siitä alta, että katsot lähimmän ruuvin lähellä imusarjaa. Kanta on hieman kallellaan imusarjaa kohti, joten ruuvaaminen paikallaan on tuskaista (ite käytin 90-asteen kulmalla varustettu ruuvaria sekä pikkuräikkäsarjan ruuvipäätä). Tosin paljon paremmat tulokset saa siinä paikallaan ruuvatessa.

Niin ja tämä siis e16 koneessa. En muista onko mitään eroa ko. ruuvin sijainnilla e13 koneessa ja uudemmistakaan ei oo tietoa. Ruuvi on nimeltään korkean tyhjäkäynnin säätöruuvi. Itelta laskin alle 2000 kierroksen, että kehtaa lähtee parkkipaikalta liikkeelle. Aina käänty päät ku kone pisti laulaa yli 3000 kierrosta parkkiksella :D
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Lerssinen

#8
Mulla lähti kätevästi pois kun käytti kaasua pohjassa kun kone oli vähänkään lämmenny.. koneena 1.6 kasitappi kaasari..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Flame

LainaaMulla lähti kätevästi pois kun käytti kaasua pohjassa kun kone oli vähänkään lämmenny.. koneena 1.6 kasitappi kaasari..


Lähteehän se jos on kunnossa ;)
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88