Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

n13 nissanin laturin hihna

Aloittaja Miklu, toukokuu 23, 2007, 21:13:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miklu

millanenkohan homma vaihtaa hihna ja kiristin (auto mallia -89 12vmultivalve ja ketjukoneella). perkeleen hommia tuntuu kasaantuvan. just sai kytkimen vaihettua ja etupalkin metsäkäynnin takia oijottua,niin tämä #!@#¤% käy vinkumaan ;/

take

Miksi se kiristin pitäis vaihtaa? Väänsitkö jengat vituilleen? Just tänään töissä vaihoin laturin ja hihnan multivalveen ja homma menee näin:
1. Löysää laturin alapään pultit.
2. Löysää kiristimen pultit.
3. Kierrä kiristimen ruuvi kokonaan auki ja käännä laturi moottoriin kiinni.
4. Irrota hihna.

Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä mielellään uudella hihnalla. Huomioitava että uusi hihna venähtää vähän ensimmäisten 200-300km:n aikana joten sen voi joutua kiristämään uudelleen. Kohtuus sitten siinä hihnan kireydessä. ;) Muuten laakerit ei tykkää.

Miklu

meinasin vaan et jos laakeri menny kiristimest.. en ole edes avannut vielä. ja voi olla että pelkällä tiukkaamisella pääsis kun alkaa vinkaa vasta kun hetken lämmennyt?

take

Laturi on se kiristin. Ei ole mitään kiristinrullaa. Voihan laturista tietty mennä laakeri.

Ei sulla ohjaustehostinta ole? Kaverin multivalve hukkas tehostimesta öljyt kerran jonnekin ja ääni oli kuin hihna vähän luistaisi mutta tiukkaus ei auttanut. Vika löytyikin tehostimen pumpusta kun ei ollutkaan öljyä. No lisää öljyä ja ääni loppui. Tiedä sitten kuinka kauan enää toimii. :-/

Miklu

on tehostin ,mutta on öljyäkin :o