Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

E-sarjan moottoreista...

Aloittaja kappa12, toukokuu 16, 2007, 20:01:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kappa12

Kuinka hyvin käy osat ristiin e-sarjan moottoreissa...? lähinnä e15 ja e16... käykö esim. e15:n jakaja e16 koneeseen...?
Mikko Koivusalo

Tero-75

Suurimmaksi osaksi käyvät. Eroja on mm. venttiilikoppa, kiertokanget (E16 3mm pidemmät), männät taisivat olla hieman erilaiset mutta täysin vaihtokelpoiset keskenään. Myös jakaja käy, mutta jos vaihdat kärjellisen tilalle kärjettömän, niin muista vaihtaa myös puola. Lisäksi etuvastus pitää ottaa pois välistä ja sen piuhat kytkeä suoraan yhteen.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Tonde79

muuten minkälaisia eroja on E13 ja E16 nokkien välillä?
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

Tero-75

Lainaamuuten minkälaisia eroja on E13 ja E16 nokkien välillä?
Mitään varmaa en uskalla sanoa, mutta uskoisin että E13 nokka selvästi loivempi.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

kappa12

#4
LainaaMyös jakaja käy, mutta jos vaihdat kärjellisen tilalle kärjettömän, niin muista vaihtaa myös puola. Lisäksi etuvastus pitää ottaa pois välistä ja sen piuhat kytkeä suoraan yhteen.

Eli siis E15 koneessa kärjellinen jakaja
          E16 koneessa kärjetön jakaja...?

Omasta projektimoottorista jakaja oli onnistuttu rikkomaan ennenkö sain koneen käsiini, että pitäis selvitellä minkälainen siinä on ollut...



Kone on tullut mulle irtonaisena ja edellinen omistaja oli sen saanut jostain eikä tiennyt sen taustasta mitään sen kummempaa...
Mikko Koivusalo

Christoffer

E15 konetta on sekä kärjellisenä että kärjettömänä, noin -84 paikkeilla muuttui kärjettömäksi.
1999 Saab, 1960 Chevrolet, 1995 Opel

kappa12

LainaaE15 konetta on sekä kärjellisenä että kärjettömänä, noin -84 paikkeilla muuttui kärjettömäksi.

Okei... pitääkin tarkistaa romut jos löytäis oikeanlaisen jakajan....
Mikko Koivusalo

Mies

Tuossa kuvan koneessa kuuluu olla kärjetön jakaja...on uudempaa sarjaa eli N13/B12 sunnystä luultavimmin.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Tero-75

#8
LainaaTuossa kuvan koneessa kuuluu olla kärjetön jakaja...on uudempaa sarjaa eli N13/B12 sunnystä luultavimmin.
Jep, tunnistaa E16-koneeksi sekä ilmanputsarin kotelosta, että moniurahihnoista, E15 vielä vanhanmalliset kiilahihat.

edit: Vielä voisi lisätä että kärjettömän ja kärjellisen sytkän erottaa toisistaan helposti jakajan kannesta. Kärjellisessä on kansi kiinni klipsuilla, kärjettömässä ruuveilla.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76