Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

N14 sytytyksen alipainesäädin

Aloittaja woodoo, toukokuu 05, 2007, 13:13:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

woodoo

Kosmista päivää, N14 Sunny 1.6 ongelmia taasen.

Oireet : Vaunu nykii ja kiihtyy hapuillen, lisäksi tyhjäkäynti vaeltelee. Ongelmat poistuvat tulppaamalla sähköisen sytytysennakon säätimen alipaineletkun. Tästä seuraa tukkoisempi, tosin nykimätön kulkupuoli, tasainen tyhjäkäynti sekä huomattava polttoaineen kulutuksen lisääntyminen.

Olen tässä miettinyt jotta voisiko persiillään oleva sytytyksen perussäätö aiheuttaa moisen käytöksen ? Tietty yks mahis olisi tettä tuo ennakonsäätöhärpätin olisi yksinkertaisesti rikki, näinköhän tuota voisi mitata jotenkin, kait se vaan lisää/vähentää vastusta alipaineen mukaan ? Piuhat näyttävät menevän boostcontrollilta jonkinmoiselle älyboksille, jospa se on sekasin tai paskana ? Emmätiedä...

Autosähkönoitatohtorille lähtöä ei nyt ilmeisesti voi taaskaan estää, voivoi se on 70 kymppii tunti ja tietysti joku markan vika taas, letku tai liitos löysällä. Ei senpuoleen, alkaa toi 12 litran kulutuskin käymään kukkaron päälle näillä pensan hinnoilla, melkein 1.4 euroo ...tana.

Eikunjoo tosiaan jos jollain on ollut vastaavia huolia niin pistäppä infoa jakoon, jos tuon vaikka saisi kotikonstein pelaamaan.

taka_rengas

Mulla on samanlaisia oireita primerassa (1.6 sähkökaasari)... Tyhjäkäynti kävi n.2300rpm, vaihdoin kaasarin seoksensäätösolenoidin ja tyhjäkäyntikierrokset tippu, mutta nyt ne vaeltaa 1000-1400 välillä. Kulutus on mulla myös n.12l/100km ja nykii alle 2500 kierroksilla.

Pystyyköhän sulakerasiasta löytyvän consult-liittimen kautta paikallistamaan tota vikaa...?

taka_rengas

Tulpat vaihdoin, mutta ei vaikuttanu asiaan kovin paljoa. Entiset tulpat oli todella mustat eli taitaa käydä aika rikkaalla...
Virranjakaja näytti päällisin puolin olevan kunnossa...

Mutu

#3
Mulla alkoi tässä kolme viikkoa sitten Sani oireileen nykimällä. Nykiminen alkaa ajettaessa 40-60km/h alueilla ja kun moottori on lämmennyt ja varsinkin alamäessä kaasuapoljinta nostaessa ettei vauhti kiihdy liikaa alkaa nykimään. Jos polkaisee kaasupoljinta kunnolla Sanin nykiessä, auto hiukan nytkähtää ja sitten "ampaisee" eteenpäin. Kylmänä käy oikein hienosti ja 100km/h ajettaessa ei nykimistä ole havaittavissa. Tulpat ja tulpanjohdot vaihdoin viime syksynä ja virranjakajan kannen ja pyörijän viime viikolla. Bensan suodattimen vaihdoin vuosi sitten ja ilmanpuhdistimen kaksi kuukautta sitten. Mites on noiden tulpanjohtojen kanssa, kun ne on tarvikejohdot ja tuttu sanoi ettei Nissaneissa toimi kunnolla noi tarvike tulpanjohdot? Hänellä kuiteskii ollut Nissaneita ja nytkin heillä perheessä kaksi Almeraa.

Aikaisemmin kun nykimistä havaitsin, korjaantui vika alipaineletkun (ja mitä niitä nyt siinä muita oli, kun niiden nimeä muista) vaihdolla uuteen.

Niin että mistä mie rupeisin miettimään vian etsintää? Kun tässä nykimisestä puhuttiin, niin en kehdannut enää uutta samanlaista topikkia avata.  ;)


Mie selvitin omasta autosta nykimisen syyn. V: alipaineletkut jouduin uusimaan kun olivat halkeilleet.