Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

N13 HB sunnyn ovet

Aloittaja Jamppe, huhtikuu 28, 2007, 20:57:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jamppe

Moro, tarttis vuoden 89 HB sunnyn ovien saranatapit ja tiivisteet.
Mistä näitä kannattaa metsästää vai oisko jollain teistä myydä semmosia mulle.
Sitten vielä kiinnostais tiettää että miten kallista\vaikeaa on vaihtaa tuulilasi tämmöseen nisuun ja mistä semmosta kannattais kysellä kiitoksia vastauksista.

take

Tapeista en tiiä mutta hyvät käytetyt saranat saattaa löytyä jos Sedanin tai Wagonin saranat sopii.

Tuulilasin vaihto ei oo paha. Toiset käyttää pianolankaa irrotukseen. Me irrotettiin mattopuukolla. Uuden lasin liimauksessa hankalinta on painaa se lasi tarpeeksi tiukkaan että tulee tiivis. Liikkeessä ottavat suunnilleen pari hunttia lasi+työ. Saattaa saada allekin. Viimeksi lasi maksoi 110E ihodessa ja liimatuubi 15E. Se oli tosin 2003 mutta tuskin on hinnat kauheita noussu.

Flame

Ite ostin täältä foorumilta saranatapit sekä messinkihelat, jotka on se varsinainen syy niiden ovien lotaamiseen. Marmoritiskiltä kannattaa yrittää tai sitten suoraan joltain käytettynä koko sarana, koska messinkiheloja ei saa irti ehjänä hirveen helposti sieltä paikaltaan. Tiivarit kans käytettynä jostain. Ostoilmoituksen laitat, niin kyllä joku aina tarjoaa jotain :)

Ite veisin auton tuulilasin vaihdatukseen. Todella paljo säästää vaivaa. Itse tein niin ja tyytyväinen oon ollu. Firmoja löytyy, mutta hankala sanoa mitään suoraan, kun en tiiä sun sijaintia. Vaihdatus tosiaan maksaa alta 250e sävytuulilasilla. Oma tais maksaa 215e tai jotain sinnepäin ja sävy tieteski.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88